RWL MCC course

rein20

New member
Beste lezers.

Via deze weg zou ik graag wat respons over een MCC course willen ontvangen
van jullie.
Ik ben benieuwd wie er ervaring heeft met de MCC course van RWL German flight academy?
En waarom deze ervaring positief dan wel negatief is?

Alvast dank voor de reacties
 
Bijzonder positief. In mijn geval werd de MCC gedaan door een captain van Aerologic met 16000+ uren. Goeie gast en prima instructeur. Je kunt kiezen voor een fixed base sim of de full motion JAR-D 737-800 simulator, die overigens niet beweegt (!). Lesmateriaal en dergelijke is prima geregeld. Ik had vantevoren gevraagd of de cursus incl. groundschool in het Engels kon en dat was geen probleem. Toen ik daar kwam begon men echter in het Duits en als ik het niet verstond moest ik dat maar zeggen. Enige punten waar je wel rekening mee moet houden: ondanks het aanbod van een losse MCC cursus hebben ze weinig ervaring met modulaire studenten. Beschikbaarheid van de cursus is afhankelijk van de beschikbaarheid van een MCC partner. Voordeel: voor de prijs die ze vragen kun je vrijwel nergens anders terecht op een gecertificeerde 737NG sim. Dat de cursus op een dergelijke sim wordt gedaan heb ik als een echte heads-up ervaren. PM me voor meer info.
 
Ik ben gelukkig samen met een medestudent dus we geven ons samen op, dat is wel zo makkelijk.
Goed om te horen dat het zo positief is bevallen. Ben jij daar tijdens de course gebleven incl overnachten etc. ofniet?? En heb je daar nog tips voor.
Verder zit het met mijn duits wel goed, maar liever les in het engels. Ik neem aan dat het lesmateriaal wel allemaal in het engels is?
Alvast dank voor je berichten.
 
Back
Top