Rossair

garlic1

New member
Wat is het rustig rond Rossair op Airwork. Iedereen schijnt nu tevreden te zijn? Dank zij een actie van 4 ex collega's is de club nu op de fles en zijn er 60 man werkloos. En hebben die 4 dappere dodo's nu gewonnen? Ik hoop en neem aan van niet.
Als je dergelijke figuren als collega naast je hebt gehad in de cockpit heb je verder geen vijanden meer nodig.
Catchers, zet hem op en hou vol en veel succes voor de toekomst
 
zie andere topic over rossair
aantal jongens hebben met rechtzaak gedreigd vanwege geen salaris, kosten gemaakt voor TR en nu geen baan, etcc...
 
Die vier ex-collega's hebben het faillisement aangevraagd om hun eigen geld te krijgen. Wat mij betreft no hard feelings, als zij het niet gedaan hadden dan had een andere schuldeiser het wel gedaan, of het huidige personeel.

307
 
Als salarissen niet uitbetaald worden en er moet een rechtszaak aangespand worden, ligt dit niet aan een vertraagde overboeking of een lakse HRdept. De problemen liggen dan dieper.
En salarissen zijn dan een makkelijk potje voor de werkgever omdat je personeel aan jou kant staat. Die slikken wel even.

Dus die vier mensen hebben gewoon hun recht gehaald nadat hun geduld (en geld) op was en ik denk niet dat hun eis de mij. de afgrond in heeft geduwd. Enig idee wat de maandelijkse kosten zijn om een mij. te runnen? daarbij vallen salarissen in het niets.

Eindelijk iemand die opstaat voor zijn rechten in luchtvaartland waar iedereen het normaal vindt dat men voor niks werkt of er voor betaalt.
 
Vandaag in Luchtvaartnieuws.nl
============================================

LELYSTAD - Luchtvaartmaatschappij Rossair Europe is failliet. Dat meldt Lelystad Airport, dat in het van oorsprong Zuid-Afrikaanse bedrijf de grootste werkgever verliest (zestig werknemers). Volgens de luchthavendirectie is het faillissement te wijten aan het ontbreken van verkeersleiding, waardoor het bedrijf geen vluchten vanaf Lelystad kon verzorgen.

“Toen Rossair in 1998 naar Lelystad Airport kwam, leek de verkeersleiding binnen handbereik", stelt Lelystad Airport. "Vanaf 2000 tot en met 2015 had de Rijksoverheid voor Lelystad jaarlijks een bedrag van acht miljoen gulden voor verkeersleiding gereserveerd. Deze toezegging werd enkele jaren later door minister Netelenbos tegen de afspraak in geschrapt.”

Volgens de luchthaven adviseerde minister Netelenbos Rossair destijds om op Lelystad haar Europese basis te vestigen omdat de luchthaven binnen afzienbare tijd zou beschikken over alle verkeersleidingfaciliteiten voor zakelijk luchtverkeer. Echter door het niet verstrekken van de toegezegde subsidie werd de verkeersleiding in 2003 als financieel onhaalbaar uitgesteld.

Rossair Europe bevestigt tegenover Luchtvaartnieuws het faillissement, en erkent dat dit mede te wijten is aan het ontbreken van luchtverkeersleiding op Lelystad. Men is nu bezig met de afronding van 'personeelsgerelateerde zaken', voordat een officiële verklaring naar buiten wordt gebracht. Het faillissement is definitief; een doorstart is onwaarschijnlijk.

Rossair Europe opereerde onder meer Trans Travel Airlines, een luchtvaartmaatschappij die al enkele jaren niet meer vliegt. TTA vloog met ATR 42’s en Beech 1900’s lijndiensten vanaf Rotterdam en Eindhoven naar Birmingham, Londen Gatwick en Hamburg. Plannen om lijndiensten te openen vanaf Lelystad zijn nooit realiteit geworden.
 
en dan bedenken dat er jongens zijn die net ruim 30 000 E hebben betaald om voor deze jongens te mogen vliegen....

Dit is een zeer slechte zaak!
 
Beetje makkellijk om nu zo'n losse flodder in de lucht te schieten.
Rossair failliet..... Ik denk dat niemand daar voor gekozen heeft.
Laten we het er maar op houden dat een faillisement alleen maar verliezers kent. Of je nu net je TR hebt, of al jaren voor die maatschappij vliegt
 
zie onderstaande link met aanvullende info

http://81.23.229.18/NISwww.nsf/ItemOverzicht/1DDBAF66E661C7BEC1256F6A0039EBAB?OpenDocument

met interview curator

-Heel triest dat tgv overname van TTA met gratis er een schuld van 5 mljn bij kreeg
-Vliegveld lelystad niet is uitgebreid
-Euromanx niet meer betaald heeft in de laatste maanden

Dan vind ik het knap dat een ieder aldaar het zolang hebben volgehouden.
Succes aan alle Rossair vliegre en dat je onder Orange weer snel aan het werk kan
 
Deze 4 "dappere dodo's" hebben geld gekregen waar ze recht ophadden i.e. pensioen geld etc. Als een bedrijf daardoor failliet gaat heeft het geen recht van bestaan.

Dat neemt niet weg dat het ronduit k*t is voor iedereen die nu op straat staat.

Succes aan alle collega's
 
rossair

rossair

Dat is nu juist het enige leuke aan dat faillissement: deze 4 "dappere " dodo's krijgen niets, er was immers geen geld om hen te betalen. zodra er wat geld gevonden is, zal dat onder alle ex werknemers worden verdeeld; maar ik kan me niet voorstellen dat die daar op zaten te wachten.Die hadden liever doorgevlogen en een vertraagde betaling van het salaris/pensioen op de koop toegenomen. En nu staan er 60 man/vrouw op straat.
Goed gedaan dodo"s, al het ex personeel is trots op jullie
 
Als jij denkt dat die vier salarisjes Rossair de nek om hebben gedaan, ben je net zo kortzichtig als de mensen die het salaris inhouden.

Maar goed, een ieder zijn mening, kan je eens uitleggen waarom jij denkt dat die vier mensen Rossair single handedly om zeep hebben gebracht? Denk je niet dat de problemen elders liggen?
 
Met onder andere deze vier mensen is Rossair opgebouwd. Na jaren hard gewerkt te hebben voor Rossair hebben ze ergens anders een in hun ogen betere baan gevonden. Lijkt het me niet meer dan normaal dat het bedrijf bij het accepteren van je ontslag al je tegoeden uitbetaald. Als ik me niet vergis ging het om niet meer dan 4 maandsalarissen per persoon. Logisch dat ze het uiteindelijk via de rechter hebben afgedwongen.

Maar om nou te zeggen dat ze het bedrijf om zeep hebben geholpen??? Daar heeft het management in mijn ogen een groter aandeel in met de miskoop van TTA en een veel te duur pand op een vliegveld waar je alleen IFR binnen kunt komen als pasen en pinksteren op dezelfde dag vallen.
 
Back
Top