Rondje Frankrijk

Gaaf! Kon je een beetje uit te voeten met Franse RT bij Orange of zijn ze inmiddels verstaanbaar in het Engels?
 
Gaaf! Kon je een beetje uit te voeten met Franse RT bij Orange of zijn ze inmiddels verstaanbaar in het Engels?
't Is behelpen. In 2010 zijn we naar Cornwall geweest. Prima RT bij de Engelsen, maar het eten.. In Frankrijk is het andersom. Some you win, some you lose :)
 
Mooie foto's. En wat wordt het dit jaar?
Dank je. Alles met onze mobiele telefoons geschoten, want het fototoestel begaf het al bij COA.

Dit jaar mikken we op oostkant van Frankrijk, Zuid-Duitsland en wellicht Oostenrijk.
 
Last edited:
Aan de Oostkant van Frankrijk liggen wat ik "waterveldjes" noem: Bar-Le-Duc, Vittel... ooit heb ik eens zo'n "watertour" gedaan, te beginnen met Spa. Een leuk thema.
Tip voor Zuid-Duitsland, vlakbij Oostenrijk: Vilshofen, pittoresk aan de Donau gelegen.
Even voorbij Oostenrijk ligt het veel goedkopere Hongarije...
 
Aan de Oostkant van Frankrijk liggen wat ik "waterveldjes" noem: Bar-Le-Duc, Vittel... ooit heb ik eens zo'n "watertour" gedaan, te beginnen met Spa. Een leuk thema.
Tip voor Zuid-Duitsland, vlakbij Oostenrijk: Vilshofen, pittoresk aan de Donau gelegen.
Even voorbij Oostenrijk ligt het veel goedkopere Hongarije...

Leuke tips, dank!
 
Leuke foto's! Welke velden in Frankrijk zijn een aanrader en welke kan ik beter overslaan volgens jou?
De voorkeur gaat uit naar de kleinere velden. Maar in veel gevallen is het lastig om daar te tanken (b.v. ruime lunchtijden, veld alleen bemand in het weekend). Chauvigny was erg leuk met het middeleeuwse centrum op een kwartiertje lopen. En Nuits-Saint-Georges, met een kasteelhotel aan het eind van de baan. Reims Prunay is zeer servicegericht en je kunt er IFR weg. Andere aanraders: Montelimar (omgeving, restaurant met terras onder de platanen), Fayence.

Grotere velden die ik leuk vond: Le Touquet (ligging, goed restaurant om de hoek), Annecy en Chambéry (landschap). Minder interessante velden: Valence, Laval, Colmar, Angers.

Denk dat je hier best een nieuw topic over op kunt zetten :)
 
Back
Top