Reklame Randstad

Variatie

New member
Nou ziet ik op de "voorpagina" van Airwork.nl (nee,heb nog geen direkte link naar het BBoard...) de laatste paar dagen een reklamespotje van Randstad, die daar even 100 man verkeersvliegers zoeken.

Eh, nee, fout gelezen.

Ze willen 100 verkeersvliegers opleiden.

Betekent dit dat ze werk zouden hebben voor 100 verkeersvliegers? Ik bedoel, duurt zeker 2 jaar voor die jongens klaar zijn, en ken er genoeg die iig die eerste 2 jaar het verkeersvliegers-tekort-gat van Randstad op willen vullen.

Of besteed de KLS nu de werving van z'n piloten uit aan Randstad?

Ben benieuwd of er iemand enig idee heeft? (Diana?)

Alvast bedankt,
greetz,

Klaas.
 
De vliegschool waarmee Randstad samenwerkt is idd Stella.
Een andere adverteerder, Hanzehogeschool in Groningen, werkt samen met de KLS.
 
Tja, Stella schijnt vriendjes te hebben bij Randstad. Randstad zag ik altijd als een gerenomeerd uitzendbedrijf maar sinds ze aan deze verkapte reklame meedoen heb ik erg mijn twijfels over Randstad gekregen.
Punt is namelijk dat ze je niet aan een baan helpen, ze helpen je alleen maar van je geld af zonder daar een garantie tegenover te zetten, maar omdat het van Randstad komt, denken veel mensen dat dat wel snor zit, nou, NIET dus! Geen baan of stagegarantie, niets! Komt ook nog eens bij dat Stella zogenaamd doorstroom mogenlijkheden zou hebben bij wat maatschappijen, nou, neem maar van mij aan dat dat niet MEER is dan bij iedere andere doorsnee vliegopleiding. Neem nou die zogenaamde deal met VLM. Stella neemt mensen aan met bv havo of mbo, maar om voor (als je ueberhaupt al voor de selektie uitgenodigd wordt) de selektie bij VLM in aanmerking te MOGEN komen, moet je opeens een vwo diploma op zak hebben.......Vraag Randstad voor de lol eens of je ook bij een andere vliegschool de opleiding zou mogen doen, en zo nee, waarom niet! Kun je lachen...Moet je ook eens vragen waarom dat dan niet bij kls, nls of epst kan via hun, kun je nog meer lachen....Randstad heeft zich hiermee echt verlaagd tot een goedkoop, ongeloofwaardig uitzendburo.

Cheers!
 
Vind het eigenlijk wel een goede marketing. Een van Nederlands grootste uitzendbureaus voor je karretje spannen om 100 studenten binnen te halen. Tot nu toe heb ik het de NLS/KLS/EPST nog niet zien doen.

En dan ook nog adverteren op 1 van de meest gelezen PBB in Nederland... strakke actie... :grijns:

@Diana
Denk toch dat het tijd wordt om eens te bellen met andere vliegscholen en ze een "nice offer" te doen met de mededeling dat je nog enige advertentieruimte vrij hebt op deze site.
 
Banners

Banners

Sinds altijd kan er geadverteerd worden op Airwork. Wel heb ik de afgelopen jaren banners van vliegopleidingen niet opgenomen, omdat er ooit eentje adverteerde en dit discussie opleverde. Van die adverteerder heb ik toen afscheid van genomen. Een tijdschriftredactie wordt niet geassocieerd met adverteerders, maar hier ligt dat gevoeliger. Niet voor niets is dit de eerste banner die sinds jaren vragen oproept, van zo'n vijf adverteerders in totaal.

Ik heb gemerkt dat een banner hier wordt gezien als een soort sponsoring, een echte band tussen site en adverteerder, een promotie door Airwork. Hoewel dat niet zo is, probeer ik daar wel rekening mee te houden. Sommige sites maken een keuze tussen banners of bezoekers laten betalen, en dan kies ik liever voor banners. Net als het veel grotere gigapilotenboard Pprune. Ik ben de site aan het verbouwen (de upgrade van het board was de eerste stap), ik heb leuke en nuttige ideeën voor de Airwork deelnemers en het is prettig als die kosten gedragen worden door de site zelf.

Een waardeloze site met non-informatie wordt niet bezocht, dus dat Airwork goed bezocht wordt en de informatie als nuttig wordt gezien, beschouw ik als een groot compliment. De bekendheid van Airwork zorgt niet alleen voor interesse van adverteerders (@Smarty2000, ik hoef geen offers te doen, ze mailen vanzelf wel), maar ook voor vragen over het plaatsen van vacatures. Ik word hier regelmatig over gemaild, maar ik heb tot nu toe geen goede plek of functionaliteit voor iets dergelijks. Ik heb enkele mensen al twee jaar geleden aangekondigd dat er een vacaturebank zal komen, en dat gaat dit jaar echt gebeuren. De complexiteit van zo'n vacaturebank en de combinatie met één en dezelfde inlog van het board, maakt dat niet goedkoop. Ik verwacht geen overstelpende hoeveelheden vacatures, maar iedere vacature zorgt er weer voor dat één piloot aan (tijdelijke) baan komt. Maar dit terzijde.

KLS, NLS, Stella en EPST worden continue besproken op het board. Ook is in de Kennisbank selectie-informatie te vinden over hen te vinden. Ik denk dat honderden jongens/meisjes de afgelopen jaren hun keuze hebben gemaakt op basis van deze informatie of die nou bij tijd en wijlen positief of (vaak genoeg) negatief was. Als er 100 gillende en klagende klanten van easyJet op tv te zien bij een docusoap, legt dat easyJet geen windeieren. Een parabak met problemen of crashende springers zorgen voor tal van geïnteresseerde telefoontjes bij de paracentra van mensen die ook willen springen. Ook vliegopleidingen krijgen sowieso via deze site leerlingen, of het nu gaat om positieve of negatieve info op het board of in de Kennisbank. Deze overweging heb ik meegenomen toen Randstad interesse in een banner toonde. Randstad/Stella wordt toch wel genoemd, met of zonder banner. Voor een banner wordt betaald en dat komt ten goede aan de site en dus - als ik het goed doe - aan de bezoekers/deelnemers. De tarieven en aantallen adverteerders zijn op dit moment niet van dien aard dat ik er drie weken voor naar de Malediven kan.

De banner van Randstad is wederzijds drie maanden op proef. Mocht het voor mij niet handig/prettig zijn om een dergelijke banner te hebben staan op Airwork, dan houdt het dus gewoon op.
 
De banner zelf is geen probleem Diana, het is zelfs een goed initiatief! Het is alleen een beetje jammer dat je uit de advertentie niet op kunt maken voor welke vliegopleiding de advertentie geldt en wat de kosten zijn etc.

Het is wel een grote keuze om te maken zonder verdere informatie. Verder vindt ik informatieve banners m.b.t. opleidingen en banen geen probleem!

p.s; is dat vacature gedeelte zoiets als het pilots job network?
 
Djanello said:
is dat vacature gedeelte zoiets als het pilots job network?

Hmm, dat lijkt meer op de Sollicitatiehulp in de Kennisbank en dat slaat vooralsnog niet erg aan, op VLM en Air Berlin info na. Dat moet ook met de nieuwe site gaan verbeteren, als mensen zelf rechtstreeks in de informatie kunnen werken (dus zonder eerst mij te mailen).

De vacaturebank zal de mogelijkheid bieden om vacatures te plaatsen en eventueel eigen info te plaatsen als je nog in de sollicitatiefase zit. Ik verwacht daar geen wonderen van, meer vacatures zoals nu af en toe rondzingen hier: vliegers voor parakisten, rondvluchten, instructie e.d. Om werkzoekende piloten een al dan niet tijdelijk onderdak mee te geven.
 
@ Diana.

Ik wilde ook niet suggereren dat ik iets tegen de banner heb.
Maar het is zoals boven al beschreven; Ik heb met Randstad erg goede ervaringen gehad, altijd met veel plezier gewerkt, maar baantjes als piloot, of zelfs verkeersvlieger, die hadden ze nooit. En dus blijkbaar nog steeds niet.

En in dat opzicht vind ik dit een (beetje...???) een misleidende reklame. Ze kunnen deze jongens waarschijnlijk na die 2 jaar geen baan aanbieden, maar door het "Randstad-gevoel" wordt dit wel gesuggereerd. Lijkt mij. (Zag 't zelf ook zitten, als ik eerlijk ben)

Heb er voor de gein maar op geklikt, maar "Wij bieden u in aansluiting op de opleiding geen baan aan," daarvan werd niets vermeld.

Dus... Toch liever maar een deal met Park-Aviation?! ;)

Groeten,

klaas
 
Ik heb ook gesolliciteerd, maar het schijnt dat ze een technische excuse hebben gevonden; de Rundstad computer had een probleem met het zoeken van hun eigen server. Zelfs ik, een ongeletterde barbaar, weet waar ik woon, ondanks dat ik werk in een ander land zoals de meeste spreekstalmeesters van deze site. Beste mensen, hier is echt niets te vinden.
De allersterkste groeten.
Govert-Jan
 
Ik heb een email naar Randstad gestuurd over deze "Vacature" en kreeg na een aantal dagen de volgende reactie :

Geachte heer XXXXX,

Naar aanleiding van uw mail van 22-7-2006 berichten wij u graag nog het volgende.

Stella aviation academy heeft Randstad benaderd haar te ondersteunen bij het werven en selecteren voor potentiële verkeersvliegers die willen deelnemen aan de opleiding tot verkeersvlieger. Stella aviation academy is op haar beurt weer benaderd door meerdere vliegmaatschappijen voor het aanleveren van afgestudeerde verkeersvliegers.Randstad en Stella aviation academy werken inmiddels al ruim een jaar samen en vrijwel alle afgestudeerde verkeersvliegers van Stella aviation academy kregen direct een baan. Stella aviation academy is dan ook een betrouwbare opdrachtgever van Randstad gebleken. De betrouwbaarheid van Stella aviation academy blijkt overigens ook uit het feit dat ABN AMRO een borgloze financiering verstrekt aan studenten van de opleiding.

Wij betreuren het dat vrienden/verkeersvliegers de dupe zijn geworden van malafide opleidingsinstituten, maar uit onze informatie en ervaring blijkt dat Stella aviation academy niet onder die categorie valt. Stella aviation academy is overigens graag bereid een nadere toelichting te geven op de arbeidsmarktsituatie voor verkeersvliegers. U kunt hiervoor contact opnemen met Evert-Jan Hilgeman op telefoonnummer 055-3231719.

Voor wat betreft de werving en selectie activiteiten is Randstad van mening dat zij op de site duidelijk heeft aangegeven dat het een opleiding tot verkeersvlieger betreft en geen baangarantie. Door de samenwerking tussen Stella aviation academy en meerdere vliegmaatschappijen wordt de kans op een baan, na de twee jaar durende opleiding, wel vergroot.Wij hopen met het bovenstaande uw mail voldoende te hebben beantwoord en de samenwerking tussen Randstad en Stella aviation academy verduidelijkt.



Met vriendelijke groet,

Ellen van Poorten
directeur

Randstad Grootschalige W&S
Diemermere 25, 1112 TC Diemen
Postbus 12600, 1100 AP Amsterdam-Zuidoost
T 020 569 82 45
ellen.van.poorten@nl.randstad.com
www.randstad.nl


lijkt me weer een standaard verhaal .........
 
Diana said:
Ik ben de site aan het verbouwen (de upgrade van het board was de eerste stap

Leuk!! Ik ben al sinds zomer 1999 een bezoeker en sinds november 1999 een geregistreerde bezoeker (weliswaar onder een andere naam) en het is toch leuk te zien hoe de site zich ontwikkeld door de jaren heen.
 
Back
Top