regelgeving.

Beste mensen,

Ik heb een vraag omtrent de regelgeveing voor afgifte PPL(A)
Ik weet dat de cursist een aantal buitenland uren moet hebben om voor het brevet in aanmerking te komen. Nu ga ik denk op vakantie van de zomer (in een JAA land). Nu zie ik het wel zitten om daar een paar lesjes te nemen. Het is er vaak goedkoper dan hier en je zit al in het buitenland, dus je hoeft er niet naartoe te vliegen.

Mag je deze uren als 'buitenland' uren loggen??

Als iemand dit weet hoor ik het wel.

Allen alvast bedankt.

Greetz white..
 
Ik weet het niet zeker, maar ik zou IVW bellen (als je ze kan bereiken) En als ze zeggen dat het kan, het zwart op wit vragen. Je weet het maar nooit daar.


-IB-
 
Volgens mij heeft IB gelijk en is dat mogelijk. Wel moet je ook een aantal voorgeschreven starts en landingen maken dus let daar ook even op maar idd voor de zekerheid zal ik die figuren in Hoofddorp opbellen als ik jou was. En oh, regel het maar zwart op wit want ook daar veranderd alles per dag. Succes
 
WL,

dat zou geen probleem mogen zijn. De enige hickup die ik me kan voorstellen, is dat de IVW vragen heeft mbt de syllabus van de vliegschool in het buitenland. Formeel sta je 'ingeschreven' bij je vliegschool hier en zou je uren maken buiten hun opleiding en syllabus. Wanneer jij de vliegschool daar volledig informeert over de tussenstand in je opleiding zodat zij naadloos aansluiten, en zij weer rapporteren aan jouw school lijkt het mij dat je geen risico loopt. Zorg dat je in ieder geval een kopietje hebt van de registratie of kwalificatie van de school daar.

Erik
 
ok allemaal bedankt voor de reakties.
Ik zal even op school vragen hoe zij daarover denken.

Ik weet even voldoende.

thanks!

WL
 
Je moet voor je PPL in ieder geval een grote Xcountry vlucht maken van min 150 NM, daar kun je e.e.a. mooi mee combineren.....
 
Om hier even op terug te komen: geen buitenlanduren benodigd, slechts een 150NM cross country flight met 2 full stops op velden die ieg niet het veld van vertrek zijn.

Totale eis is 5hr overland mib van de 150NM vlucht.
 
Avi8tor: klopt exact wat jij schijft. Alleen het aantal uren PIC is 10 ipv de 5 die jij noemt, en is er geen verschil tussen locaaltjes of overland vwb de solo-uren.

Inzake verplichting buitenland uren: ik weet dat er een aantal vliegclubs/scholen zijn waar ze dit als eis stellen, maar deze eis komt niet voort uit de wetgeving. Officieel is het zelfs ALLEEN toegestaan als er een FI op de right-seat meegaat, je mag immers zonder PPL niet met je kist de grens over!
 
PH-MZW. Weet ik maar ik doelde enkel op de overland uren. Officieel is het min. 45 uur. Waarvan tenminste 25DBO, 10 solo waarvan er 5 overland moeten zijn incl. die 150NM trip. Verder mag je 5 uur sim schrijven en 5 uur nacht. Maar dat kan ik Nedl niet VFR dus die kan je zelf invullen naar keus.

Dat was 'm toch MZW? Correct me if i'm wrong. Groetjes Jerry.
 
Originally posted by Avi8tor Dat was 'm toch MZW? Correct me if i'm wrong. Groetjes Jerry. [/B]
Yep, 100% correct nu. Jouw aanvulling maakt het helemaal volledig, en minstens zo belangrijk, duidelijk voor iedereen!
 
Back
Top