Het is wel raar dat HE graag 737's Classics wil hebben, niet de 737 Next Generation. Aangezien veel chartermaatschappijen vliegen dus met Boeing 737-700 of 737-800 naar vakantiebestemmingen. Een Boeing 737-800 zou heel logische keuze zijn voor Holland Exel voor de vluchten op Europese vakantiebestemmingen. Inderdaad hebben ze gekozen voor Boeing 737-400's met 168 passagiers. Theoritisch gezien is het tweedehands vliegtuig met veel vlieguren die door andere maatschappijen zijn gemaakt. KLM vliegt nog met aantal Boeings 737-400's, stuk of 15.
De kans bestaat nog dat HE alsnog 737 Next Generation wil aanschaffen als aanvulling van haar Europese luchtvloot. Het is bij HE al bekend dat 767's alleen op ICA-bestemmingen worden ingezet, wat mij betreft de 757's, denk ik, worden ingezet op drukke vakantiebestemmingne in Europa en op bestemmingen rondom Midden-Oosten. In de zomerseizoen lukt ze meestal wel vol te krijgen en in de winterseizoen is dat veel moeilijker, want het is dan ook een rustigere periode.
En hebben jullie nog wat vernomen van MP, van haar Airbus-vloot? MP wil haar A320-vloot graag uitbreiden of niet? Ik heb het begrpeen dat de DBR- Airbussen weer terug gegaan naar een leasemaatschappij uit Duitsland. En wat de personeel van DBR in A320 betreft, is voor HE wel mooie aanbod voor dat ze worden omgeschoold om te gaan werken in een 757. Ik denk dat ook een paar personeelsleden van HE die in een A320 werkt misschien toch naar MP gaat. MP vliegt nu nog met 3 airbussen. In de toekomst zou volgens mij dat MP van 3 naar 5 airbussen willen gaan. In eerdere verhalen las ik ook dat MP de contracten van Sudtours willen overnemen, vooral de vluchten op kleinere bestemmingen waar de 757 niet kan landen.
De kans bestaat nog dat HE alsnog 737 Next Generation wil aanschaffen als aanvulling van haar Europese luchtvloot. Het is bij HE al bekend dat 767's alleen op ICA-bestemmingen worden ingezet, wat mij betreft de 757's, denk ik, worden ingezet op drukke vakantiebestemmingne in Europa en op bestemmingen rondom Midden-Oosten. In de zomerseizoen lukt ze meestal wel vol te krijgen en in de winterseizoen is dat veel moeilijker, want het is dan ook een rustigere periode.
En hebben jullie nog wat vernomen van MP, van haar Airbus-vloot? MP wil haar A320-vloot graag uitbreiden of niet? Ik heb het begrpeen dat de DBR- Airbussen weer terug gegaan naar een leasemaatschappij uit Duitsland. En wat de personeel van DBR in A320 betreft, is voor HE wel mooie aanbod voor dat ze worden omgeschoold om te gaan werken in een 757. Ik denk dat ook een paar personeelsleden van HE die in een A320 werkt misschien toch naar MP gaat. MP vliegt nu nog met 3 airbussen. In de toekomst zou volgens mij dat MP van 3 naar 5 airbussen willen gaan. In eerdere verhalen las ik ook dat MP de contracten van Sudtours willen overnemen, vooral de vluchten op kleinere bestemmingen waar de 757 niet kan landen.