Reactie

Berven

New member
Het is wel raar dat HE graag 737's Classics wil hebben, niet de 737 Next Generation. Aangezien veel chartermaatschappijen vliegen dus met Boeing 737-700 of 737-800 naar vakantiebestemmingen. Een Boeing 737-800 zou heel logische keuze zijn voor Holland Exel voor de vluchten op Europese vakantiebestemmingen. Inderdaad hebben ze gekozen voor Boeing 737-400's met 168 passagiers. Theoritisch gezien is het tweedehands vliegtuig met veel vlieguren die door andere maatschappijen zijn gemaakt. KLM vliegt nog met aantal Boeings 737-400's, stuk of 15.

De kans bestaat nog dat HE alsnog 737 Next Generation wil aanschaffen als aanvulling van haar Europese luchtvloot. Het is bij HE al bekend dat 767's alleen op ICA-bestemmingen worden ingezet, wat mij betreft de 757's, denk ik, worden ingezet op drukke vakantiebestemmingne in Europa en op bestemmingen rondom Midden-Oosten. In de zomerseizoen lukt ze meestal wel vol te krijgen en in de winterseizoen is dat veel moeilijker, want het is dan ook een rustigere periode.

En hebben jullie nog wat vernomen van MP, van haar Airbus-vloot? MP wil haar A320-vloot graag uitbreiden of niet? Ik heb het begrpeen dat de DBR- Airbussen weer terug gegaan naar een leasemaatschappij uit Duitsland. En wat de personeel van DBR in A320 betreft, is voor HE wel mooie aanbod voor dat ze worden omgeschoold om te gaan werken in een 757. Ik denk dat ook een paar personeelsleden van HE die in een A320 werkt misschien toch naar MP gaat. MP vliegt nu nog met 3 airbussen. In de toekomst zou volgens mij dat MP van 3 naar 5 airbussen willen gaan. In eerdere verhalen las ik ook dat MP de contracten van Sudtours willen overnemen, vooral de vluchten op kleinere bestemmingen waar de 757 niet kan landen.
 
Berven, uit welke concrete info maak jij op dat die 737's er komen ? En dan bedoel ik AMS based.

gr
 
Berven, het is me duidelijk; ik heb hier met een kenner te maken. Zoveel inside info als jij geeft, is makkelijk communiceren voor de anderen.
Ben ook erg benieuwd naar de velden waar een 757 niet kan landen, maar een A-320 wel. Zijn dit soms die velden waar de 757 wel weg kan komen, maar de 320 juist weer niet vanwege performance beperking ?;) ;)
De 737-400 is dan ongetwijfeld de beste optie......
 
Voor zover ik het weet is de performance van de 737-400 net zo "balanced" (hi hi) of iets minder dan de A320. Dus zeker de kleinere veldjes worden een probleem voor de 734. Verder is range denk ik een issue.
 
Ach joh, een paar dikkere motoren eronder en je komt de griekse eilanden wel af hoor!

Easyjet heeft nog wel een paar mooie -300's in de aanbieding. Ze zijn nog als nieuw en hebben weinig gelopen. Hebben altijd in de garage gestaan en zijn van een oud vrouwtje geweest.....
 
Klopt! de vijfde versnelling is nog als nieuw. Alleen die vleugels vindt ik niet zo... een beetje Sjonnie!
 
...trouwens was vergeten bij te vermelden dat de link om te bieden alleen toegankelijk is voor easystaff. (Loginname & password)

(Je moeder had het toch niet leuk gevonden in de tuin moet je maar denken.....)

:D :D
 
HaHa.

Jammer alleen van die lichte lakschade. Hebben een paar winkelwagens tegenaan gezeten denk ik. Daar kan nog wel wat van de prijs af!
 
Zo vreemd is het niet als Erik d.V. voor de classic gaat: die gaan nu allemaal voor weinig in de uitverkoop en kunnen nog een goed aantal jaartjes mee. Easy, air berlin en zo waren er nog een paar die tussen nu en niet al te lange tijd hun classics aan de kant zetten.
Volgens mij springt HE er niet uit als de maatschappij die eruit springt als inversteerder in nieuwe vliegtuigen...
 
Misschien omdat het management ervan uit gaat dat men die vliegtuigen toch niet zo heel erg lang nodig heeft?

Get my point?
 
Precies Viper2! Het is een handige manier om Dutchbirders weg te pesten en om lowtimers (lees: goedkope arbeidskrachten) weer lekker te laten dokken voor het volgende avontuur van ´Erik de luchtvaarttycoon!´ :mad:

A320´s omruilen voor bijna antieke 737-400´s does not make sense.

19 of 77, where are you???
 
Back
Top