RAC vs VCR

sipkewynia

New member
Hallo allen,

Is er iemand die bij zowel RAC als VCR lid is geweest en die de verschillen/overeenkomsten kan melden. Vooral betreft beschikbaarheid van de vloot, gezelligheid en kosten.

Thanks alvast
 
Hallo allen,

Is er iemand die bij zowel RAC als VCR lid is geweest en die de verschillen/overeenkomsten kan melden. Vooral betreft beschikbaarheid van de vloot, gezelligheid en kosten.

Thanks alvast

De vloot en de kosten van VCR kun je vinden op de website.
Beschikbaarheid is prima kan ik uit ervaring melden. Veel leden, maar ook een behoorlijk grote vloot met meerdere merken/typen. En als er iets voor langere tijd uitvalt wordt er extra capaciteit ingehuurd.
Erg gezellige en zeer actieve club, wordt veel georganiseerd (kijk maar op de activiteiten kalender).

Over de RAC kan ik je niets vertellen, dus daar ben ik ook wel benieuwd naar... ;-)
 
Hoi SipkeWynia,

ook toevallig student bij InHolland Luchtvaarttechnologie? ( studievereniging heet daar sipkewynia)

Maar goed. Net klaar met mijn PPL en student in Delft, dus ook op zoek naar een gezellige vliegclub.
Onlangs contact gehad met RAC. Een behulpzaam lid aan de telefoon gehad, die mij aardig wat vragen kon beantwoorden.
Ze hebben 4 vliegtuigen, 3x DA40 TDi en een PA28 op AVGAS.
Door de weeks koste de DA 40 volgens mij iets minder dan 200 € per uur.
Landingsgelden op EHRD zijn sowieso duur maar dat is in heel Nederland zo.
RAC geeft studenten korting (voor mij interessant) op de ledenbijdrage.
Lidmaatschapsgeld ligt bij 340€ voor normaal lidmaatschap. Studenten 50% daarvan. (zover ik weet)
Beschikbaarheid blijkt goed te zijn, zo is mij verteld.
Ik ga binnen kort eens bij beide clubs langs. Gewoon even mijn neus laten zien en bekijken of ze voor mij interessant zijn.

Groetjes.
 
VCR !

VCR !

Dag Sypkewynia,

Ik kan alleen maar de positieve berichten van de VCR bevestigen. Ik ben nu drie jaar lid en heb precies een jaar geleden mijn PPL gehaald. Er gebeurt veel, en je kan leuk vliegen zowel in Nederland als in het buitenland, regelmatig worden er tripjes buiten de FIR georganiseerd. Maar je kunt ook zelf veel organiseren. Met mijn PPL 'klasje' gaan we wel eens een weekend weg. Er is veel kennis, aandacht voor veiligheid en je maakt makkelijk contact. Een aanrader.

Gerhard
 

Attachments

  • 317945_309713982453354_665260968_n.jpg
    317945_309713982453354_665260968_n.jpg
    6.2 KB · Views: 0
korte update:

inmiddels lid van de RAC. DA40 vliegt prima, aardige mensen. Gezien ik student ben met weinig geld, zijn voor mij clubvluchten en zo niet echt belangrijk.

@SipkeWynia: wat is het uiteindelijk geworden?
 
Back
Top