Raadplaatjes (eerste ronde)

klopt.
100_0404.JPG


Dit toestel verongelukte zo'n 2 jaar terug in de haven van Miami toen vlak na de take-off de vleugel brak.

Chalks Ocean Airways was de oudste continu opererende airline in de wereld en werd kort na de oprichting van de KLM opgericht. De KLM moest echter tijdens WO2 stoppen, Chalks niet.
De laatste jaren vlogen ze vanuit MIA en FLL naar Bimini en Paradise Island, Nassau, Bahamas. Niet lang na de crash hebben ze de operaties gestaakt.

Ik heb zelf een behoorlijk aantal vluchten voor Chalks gemaakt als een van hun kisten weer eens aan de grond stond. Jammer dat ze er niet meer zijn.
 
Hoho, klopt?
En vraag twee dan, wat zit er aan de staart vast???

TD heeft het nog niet gewonnen. Ik denk zelf dat aan de staart een richtingsroer vast zit. Nou? En ?

Cheers
Art

@ MD Zimbabwe, welke carrier is dat nu?
 
Hoho, klopt?
En vraag twee dan, wat zit er aan de staart vast???

TD heeft het nog niet gewonnen. Ik denk zelf dat aan de staart een richtingsroer vast zit. Nou? En ?

Cheers
Art

@ MD Zimbabwe, welke carrier is dat nu?

Wat was nou ook alweer die 2e vraag? In ieder geval heeft Ome Art al een antwoord gegeven.
Art, wil jij weer een raadplaat produceren? Vind die van jou wel errug mooi!
PLEAZZZZ:):):)
 
Wat zit er aan de staart vast? De rest van het vliegtuig natuurlijk. In dit geval een Grumman Mallard.
Een beetje in dezelfde geest als de tail bumper van Art. Wat zat daaraan vast?

2de vraag : de crash zorgde voor het einde van de oudste maatschappij ter wereld. Dat is toch een stuk geschiedenis?

Art: Avient
 
Wat zit er aan de staart vast? De rest van het vliegtuig natuurlijk. In dit geval een Grumman Mallard.
Een beetje in dezelfde geest als de tail bumper van Art. Wat zat daaraan vast?

2de vraag : de crash zorgde voor het einde van de oudste maatschappij ter wereld. Dat is toch een stuk geschiedenis?

Art: Avient

Ja kijk, dat van die oudste maatschappij had ik weer even niet in het snotje.
 
Fiat G-91. Zo te zien een G-91R (single seater, single engine) of G-91T (dual seat, single engine), maar géén G-91Y (single seat, dual engine).
 
Tsja, CP is gewoon een beroeps platen herkenner, hij maakt er zelf ook nogal wat.
Fiat G91 is inderdaad korrect.

CP, als je de lezertjes nu ook nog even vertelt waar dat compartimentje voor diende, just educational, is de vloer voor jouw.

Cheers
Art
 
Wachtende op het "officiele antwoord van Chaseplane wil ik daar graag even naar raden.

Luikje is voor een "dragshute"?

Groeten


:radar: André :radar:
 
Klopt Andre, moest jij inderdaad weten. Laten we eens kijken met welke moeilijkheidsgraad CP ons op gaat zadelen.

Was nog even vergeten het totaal plaatje te posten, bij deze.
fiatg914vj8.jpg


Cheers
Art
 
Art, dankjewel :)
TD, ook dankjewel. Doe me d'r nòg maar een :biertje:
André, helemaal goed! :yeehaa:

Goed, gaan we voor de nieuwe raadplaat. Ik vermoed dat 'ie wat lastig is, daarom meteen maar een hint: het is een brake. Maar van wat voor kist is 'ie?

Watisdit16.jpg
 
Chaseplane,

Het lijkt mij een Northrop NF5 maar het kan natuurlijk ook een F5 zijn.

En dan zal je zien dat Chaseplane zegt dat het een T38 is :)

Groeten

:radar: André :radar:
 
André, het is noch een F5 noch een T38. De kist die ik heb gefotografeerd lijkt daar ook helemaal niet op, al is dat bij zo'n klein stukje van de puzzel natuurlijk nog niet goed te zien.

Op naar de tweede poging :)
 
Back
Top