Raadplaatjes (eerste ronde)

effe snel eentje dan

1. aan welk type vliegtuig zit dit onderdeel?
3. waar zit het?
2. waar dient het voor?


Nou nou, poeh poeh....

Als ik zoveel oliesporen zie denk ik aan een dikke stermotor voorop, die maken zoveel troep.
Maar ik denk toch de afhangende vleugel te ontwaren van een F104. Vaak genoeg onder een 104 gelegen/gekeken, maar kan me niet herinneren dat er van die gekke 'stepjes' onder zaten.
Ben bang dat ik ook niet verder kom hiermee:mad::mad::mad:
 
BR, ik denk dat je het antwoord zelf maar moet geven, en dan een nieuwe posten of de floor openen. Ik denk niet dat ie nog geraden gaat worden....
 
Zijn het skid plates voor het geval de kist met laden achterover kukelt?
Of over roteert met T/O?
Je kent het wel, net zo'n haakie als bij Cessna's?
 
eindelijk een plaat die niemand weet, en ik dacht nog wel dat er een KLu C-130 driver zou meelezen...

Het is de uitlaat van een urinoir (pisbuis in plat Nederlands) van een Griekse Hercules, het driehoek achtige ding heeft een horizontaal stuk om te voorkomen dat het gele goedje naar boven (tegen de kist) aan sproeit als men de blaas laat leeg lopen los van moeder aarde.

open foor
 
eindelijk een plaat die niemand weet, en ik dacht nog wel dat er een KLu C-130 driver zou meelezen...

Het is de uitlaat van een urinoir (pisbuis in plat Nederlands) van een Griekse Hercules, het driehoek achtige ding heeft een horizontaal stuk om te voorkomen dat het gele goedje naar boven (tegen de kist) aan sproeit als men de blaas laat leeg lopen los van moeder aarde.

open foor

Je gaat me toch niet serieus vertellen dat ik het risico loop dat er iemand op mijn hoofd plast als er een Hercules over komt hè? :eek: :eek: :eek:
 
eindelijk een plaat die niemand weet, en ik dacht nog wel dat er een KLu C-130 driver zou meelezen...

Het is de uitlaat van een urinoir (pisbuis in plat Nederlands) van een Griekse Hercules, het driehoek achtige ding heeft een horizontaal stuk om te voorkomen dat het gele goedje naar boven (tegen de kist) aan sproeit als men de blaas laat leeg lopen los van moeder aarde.

open foor

Allemachtig, een riooltje dus.Daar was ik nooit op gekomen en ook niets op Hercybird foto's kunnen ontwaren daarvan.... Knap raadsel!
 
GroteFoto-UTS8GLTL.jpg


Ben benieuwd:p:
 
`dat lijkt op een C123 Provider' dacht ik eerst, maar toch waren er verschillen. Dus maar even op C122 gezocht en Bingo. Het is een Chase C122. Niet echt een succes geworden, maar wel de basis leggend voor de Provider.
c122.jpg
 
goeie tactiek, want het antwoord is juist. Floor is yours! :)

Dan hier een deel van een vliegtuig. Het karakteristieke kontje verraadt voor de kenners waarschijnlijk meteen welk vliegtuig ik bedoel:
kontje.jpg


Schijnt moeilijker te zijn dat ik dacht, dus hierbij nog een stukje van dit vliegtuig:
driehoekje.jpg


Over niet al te lange tijd kunnen we deze prachtmachine in Nederland bewonderen!
 
Last edited:
Back
Top