Raadplaatjes (eerste ronde)

Die van capt kebab is een C175 conversie met een O-360. Normaal heeft dat ding een 6 cylinder continental met 2 aparte uitlaatpijpjes. Nu ziet het er net uit als een oud model 172 met het springveren landinggestel, rechte staart en geen achterraampjes
 
Last edited:
Alleen de motoren liggen er verkeerd om in. Als dit echt het beste ontwerp geweest was, dan hadden anderen dit gekopieerd.

Mijn opmerking moet je meer zien als een compliment voor het ontwerp. Dat vind ik erg schitterend. Echt Italiaans toch?
 
deze dan:
hint : transavia
airtrukfly.jpg


Dat is (na een klein beetje google werk en de link van de afbeelding bekijken...) een PL-12 ;) :D

EDIT: En om helemaal precies te zijn een Transavia PL-12 Airtruk ;)
 
Idd een c175, diegene die ik vloog, 6675e had een geared engine. Mooi spul, maar idd Nreg weg maakt het iets te makkelijk.


C175 Skylark
 
Last edited:
Yep, voor de 30 plussers onder ons, in de openings shot van de serie " de man van 6 miljoen" wordt de ( echt) crash footage van een van deze kisten gebruikt.
 
Ben dan (nog net) geen 30+. v.l.n.r. Martin X24A, is duidelijk op de foto te zien (lezen), Northrop M2-F3, en Northrop HL-10. alle drie 'lifting bodies'. Ik geloof eind jaren '60...
 
Waar zijn de motorloze gebleven?
dit is een simpele want veel procenten kans dat als je zweefvliegt je bent begonnen met deze kist:)

ASK21-01.jpg


Graag gewoon het type
 
Back
Top