Raadplaatjes (eerste ronde)

En dit is een?

lrg1809.jpg
 
The Focke-Wulf Fw 200 Condor was a German all-metal four-engine monoplane that entered service as an airliner. Later versions for the Luftwaffe were used as long-range reconnaissance and anti-shipping bomber aircraft as well as transport planes for troops and VIPs.

Hadden ze er een kleine duizend gehad in de zomer van 1940 en de Engelse vliegvelden, vliegtuig fabrieken en radar sites beter gebombardeerd hadden we nu misschien Duits geluld.
 
en dat antwoord is goed...
Wat ik me nou eigenlijk afvraag...
Googlen jullie de goeie antwoorden?
Of gaat het uit het hoofd, al dan niet met ondersteuning van google?
Die laatste optie is m.i. de 'sport' en uitdaging van dit topic, toch?

iig heeft BR de vloer...
 
Last edited:
De meeste plaatjes van types herken ik op één of andere manier omdat ik al een kleine honderd jaar (oké, iets overdreven) vliegtuigboeken/tijdschriften lees en soms verzamel. Ook mijn vroegere jaren als actief spotter, nog steeds fotograferen, af en toe een vliegshow, het koekeloeren op vliegvelden waar ik vlieg en vliegtuig musea around the globe die ik bezoek zal er wel iets mee te maken hebben. Google/Wiki is dan een een stuk makkelijker omdat je weet waar je naar zoekt... BR gaat zoeken naar een uitdaging.
 
Valt mee. Da's volgens mij een Grumman F6F Hellcat.

En de analyse van de zoektocht voor N-1:
Voor algemene kennis kan ik me zó aansluiten bij het verhaal van BR, want het is helemaal vergelijkbaar: veel lezen, spotten, shows, musea en af en toe eens een fotosessie waarbij ik ook heel erg op de details let. Het feit dat ik sinds een tijdje ook zelf vlieg heeft de detailwaarneming alleen maar verder laten toenemen.
Specifiek voor deze foto: het beginnetje kwam door de cijfers op de deuren van het landingsgestel. Ik stelde me zo voor dat je bij een uitgeklapt landingsgestel de cijfers aan de voorkant van de kist kunt zien. En dat deed me weer denken aan de USNavy, die tot op de dag van vandaag de gewoonte heeft om de laatste cijfers van de code op deze manier op de wieldeuren te zetten. De vormgeving van het toestel gaf me het idee dat het om een type ging dat ergens rond WO2 werd gebruikt. Mijn eerste zoektocht voor detailfoto's was daarom naar de F4U Corsair. Natuurlijk bleek al snel dat die het niet was, maar ik kwam ook al snel een foto tegen van een Corsair in formatie met een F6F Hellcat. Die leek er wel wat op, dus verder gezocht naar onderaanzichten en tekeningen van de Hellcat. En dat bleek allemaal te passen met de foto die BR hierboven heeft staan . . .
 
Last edited:
Ja, in het Smithsonian National Air & Space Museum, Washington DC ;)

En ik geef de vloer vrij voor wie maar een leuke raadplaat heeft . . .
 
Back
Top