Raadplaatjes (eerste ronde)


Yeah het is een B-17G :D ik vind zelf de B-17F wat mooier, ik vind die chin turret op de G versie een beetje lomp maar smaken verschillen.

ik denk een DC-3 Dakota

Tot op een zekere hoogte best wel vergelijkbaar, alleen een opvallend detail is dat de DC-3 stuurtjes allebij een column hebben die naar de romp van het vliegtuig gaat en dan pas naar beneden, de B-17 heeft een stuurcolumn die in 1 keer recht naar beneden gaat, dat zijn de kleine details :p



En dan, als het nog steeds open floor is, heb ik er nog eentje voor jullie!!!

po200810080018.jpg


- Slipstream
 
Da's een makkie, da's een Curtiss C46 Commando.

. . . in bedroevende staat, helaas . . .

En dan geef ik de vloer weer aan Ojjo, want die had de vorige plaat geraden ;)
 
Da's een makkie, da's een Curtiss C46 Commando.

. . . in bedroevende staat, helaas . . .

En dan geef ik de vloer weer aan Ojjo, want die had de vorige plaat geraden ;)

Dit was bij het Planes of Fame museum. We kwamen een Nederlander daar tegen die een jaar of 30 geleden was geemigreerd. Hij gaf ons een "backstage" rondeleiding. Ik heb me kapot gelachen. Ze hebben daar loodsen vol met grote kisten die allemaal onderdelen bevatten van vliegtuigen die ze nog moeten restaureren. Die C-46 gaan ze ook restaureren als het goed is.

Maar wel humor, trokken ze een kist open zaten onderdelen in van vliegtuig A, de volgende doos van vliegtuig B en C, en dan ergens achterin onderop een stapel weer onderdelen van vliegtuig A. Lekker zooitje daarzo :p

- Slipstream
 
Hebben jullie trouwens die schitterende rechtopstaande motor gezien op de foto?
Wat een juweeltje. Het is een Pratt & Whitney (Pruttel & Wilnie) R-4360 Wasp Major.
Deze motor hoort niet bij de C46, maar zat o.a. op de B36, B50, C199 etc.

Een waar staaltje vakmanschap. 28 cilinders maar liefst. Moet een nachtmerrie zijn geweest om daar de krukas voor te ontwerpen....

ff tussendoor

Greetz,
TD
 
Mijn dank is groot, ik begreep Slipstream's move ook niet helemaal. Maar we zijn weer waar we wezen moeten, met deze raadplaat:

Heren, mijn excuses, ik had de "spelregels" nog niet helemaal door. Nu helemaal in orde!!

Wat betreft het plaatje. Ik heb een half uur lopen zoeken, maar ik gaan goed antwoord geven / vinden.

- Slipstream
 
Wat betreft het plaatje. Ik heb een half uur lopen zoeken, maar ik gaan goed antwoord geven / vinden.

Een half uur maar liefst! Zal ik je dan eens een fijne hint geven?

l-leopard-tie-thong-bikini.jpg


Focus niet teveel op de dame maar meer op (het weinige) wat ze aan heeft. Verder moet je het zoeken in de kleine privat jets categorie.

Ook Chaseplane en TD worden van harte uitgenodigd om weer mee te raden! Deze is niet makkelijk.
 
Zeppelin - Staaken bommenwerper? Zoals ik het bekijken kan is het een R serie, de VI was de grootste.
 
Back
Top