Raadplaatjes (eerste ronde)

Damn you GBOF! :)

Ik dacht het is een piper aan het logo te zien, sep, ik googlen voor een malibu cockpit foto, ben je me weer voor. Well done!
 
Oké al dat moderne gedoe is niks ;)

Back to the basics :D

imagep.jpg
 
Hint ;)

Oorsprong is Frankrijk.

Destijds was ik lid van een Engelse Club, die een paar van die dingen had (gebouwd onder Engelse licentie).

Het grappige was dat er ook lokaal mee werd nacht gevlogen :grijns:
De nachtvlieg verlichting was K(eep)I(t)S(tupid)S(imple), 'n helm op je kop met Rotating Beacon er op :D

BTW de desbetreffende Club bestaat nog steeds.
 
Ok, GBOF, ik doe even mee.

Is het de Druine D31 Turbulent, of eigenlijk, de Rollason D31 Turbulent ?
Tiger Club @ Redhill? Ben er vroeger wel eens geweest. Of was het Fair Oaks?

Is wel lang geleden dat ik er een gezien heb. Als ik het juist heb, vliegen ze er nog mee ? en, zo ja, welk veld?

ps, dat rotating beacon wist ik niet, brilliant, how British can you get.:haha:

Cheers
Art
 
B I N G O

Het was 'indertijd' Redhill (EGKR) ;)

Tegenwoordig zitten ze op Headcorn (EGKH), zie The Tiger Club ;)

Volgens de website hebben ze er nog 'n paar.
D31 member Hire Charge UKL 60,00 per hour inclusive VAT and landing fees.

Vooral dat 'D31' nachtvliegen was errug :D
 
Last edited:
Enkele foto's geleden was er een van een Brewster Buffalo. Die raadde ik zowaar. IK heb daar een vraag over.
Volgens mij vlogen ze alleen in Ned. Indie. Waarom niet in Nederland zelf?
 
Enkele foto's geleden was er een van een Brewster Buffalo. Die raadde ik zowaar. IK heb daar een vraag over.
Volgens mij vlogen ze alleen in Ned. Indie. Waarom niet in Nederland zelf?

De Brewster Buffalo is pas in 1940 besteld door de Nederlandse regering in ballingschap die toen in Londen zetelde. Ze moesten samen met een aantal Curtiss Hawk 75A-7, Curtiss Wright CW21B en CW22 de sterkte van de ML-KNIL in Nederlands(ch) Indië aanvullen. Nederland was toen dus al bezet, vandaar dat we ze hier nooit hebben gezien. Nou...nooit? Een replica inmiddels wel, lees dit maar.

Het toestel was nauwelijks tot niet opgewassen tegen de Japanse Zero, toch werden er resultaten mee behaald die uiteindelijk hebben geleid tot het toekennen van de Militaire Willems Orde aan 4 vliegers, sergeantvlieger Gerardus Meinardus Bruggink samen met kapitein-vliegerwaarnemer Van Helsdingen, Luitenant Guus Deibel en Vaandrig Scheffer, die op 7 maart 1942 de laatste gevechtsactie in Nederlands-Indië tegen de Japanners hebben ondernomen.

Greetz,
TD
 
TD,

Dank je wel voor het antwoord. Ik wist niet dat ze pas na de bezetting van Nederland waren besteld. Ik lees overigens net pas op wikipedia dat er bij het uitbreken van de oorlog 71 waren geleverd.
Fantastisch dat er nu een replica is. Thanks again.

Er waren toch alternatieven voorhanden? Ik heb de indruk(!) dat de Buffalo slechts beperkt dienst heeft gedaan bij de geallieerden en qua bekendheid, in vergelijking met een Spitfire, Mustang, ed scoren ze niet zo hoog (als dat een indicatie is voor de prestaties van de kist). Waarom is voor de Buffalo gekozen en niet voor een ander type?
 
TD,
Er waren toch alternatieven voorhanden? Ik heb de indruk(!) dat de Buffalo slechts beperkt dienst heeft gedaan bij de geallieerden en qua bekendheid, in vergelijking met een Spitfire, Mustang, ed scoren ze niet zo hoog (als dat een indicatie is voor de prestaties van de kist). Waarom is voor de Buffalo gekozen en niet voor een ander type?

Kwestie van wat je in die roerige tijden nog kón kopen. Er waren meer geschikte types vliegtuigen, maar die werden allemaal gereserveerd voor de Amerikanen zelf.
 
Het was goed dus. Aah, trip through memory lane.

Hier is de nieuwe challenge, onze spitsvondige speurneuzen zullen hem snel vinden.


gearsrz.jpg


Interessant onderstel, maar, van welk vliegtuig?

Cheers
Art
 
@Art,

Je moet ze wel wat moeilijker maken ;)

't is 'n Convair B-36 met experimenteel landing gear.
 
Ik zal het volgende raadplaatje alvast inkoppen ;)

raadplaatje.jpg


BTW het gaat wel om het vliegtuig en NIET om de BMW ervoor :grijns:
 
Tsja, vijf minuten heeft het geduurd en GBOF is er mee weg. Hij kan in het rijtje van CP, TD en TEC. Doe ik weer eens een keer mee omdat ik vroeger wat gezien heb en :passed:

Om nog even op de edukatieve tour te blijven, hieronder een foto van de XB36 naast een B29. Kan je gelijk zien hoe groot die kist eigenlijk was.

De tank like track landing gear heeft heeft het maar een paar testvluchten volgehouden, bleek niet zo'n succes.

797pxb29andb361.jpg


Cheers
Art
 
Back
Top