R/T opnemen in de Cockpit

Alien

New member
Beste mensen, ik ga binnenkort een tripje mee in de cockpit en nu wou ik de vlucht ook op video vastleggen. Daarnaast wou ik voor de montage de R/T direct opnemen.(Dus niet vanuit de headset naar microfoon o.i.d.)
Mijn vraag is dan ook wie hier ervaring mee heeft. Wat voor plug is het, wat voor apparatuur hebben jullie gebruikt etc. Het gaat in dit geval om een 747 van KLM.
Alvast bedankt, Alien
 
zelf nog nooit gedaan, maar volgens mij kan je de uitgang van de headset en audiobox op een van de jumpseats gebruiken. inpluggen en klaar. moet je wel de juiste plug hebben.

k.
 
moet je wel de juiste plug hebben.

k.

Is dat een gewone 6,35 milimeter plug? Dat vroeg ik me af omdat ze normaal toch net een heel klein beetje verschillen.. De plug van je microfoon en koptelefoon op je headset, welke is 6.35?

Als je een convertertje kan vinden van bijvoorbeeld 6,35 milimeter naar 3,25 milimeter dan kun je het met een minidisc player opnemen. Maar je kunt ook iets professionelers gebruiken:

M-Audio MicroTrack
Edirol R-09

Ik moet toegeven ze zijn wat duur maar dan heb je ook wel echt wat!!
 
Last edited:
Ok, ik neem wel een aantal verlooppluggen mee en ga het opnemen proberen met mn iPod(Heb zo'n recording dingetje erbij met mini-jack plug).
 
Back
Top