project lauren ook in NL?

Birdmare

New member
Ff weer wat geruchten de wereld in helpen! :p:

Vanaf vlg jaar hebben de EU en de USA een nieuw open skies verdrag.
Dit betekent in principe dat iedere club nu tussen elke EU airport en de US kan gaan vliegen.
Bv Heatrow gaf alleen toestemming aan BA, Virgin, United en American, maar
nu gaat bv AF dit ook doen in de achtertuin van de concurrent!
Als antwoord heeft BA nu project Lauren opgestart, niet officieel, en via het bekende Flight Intern vliegers lopen ronselen met 76/75 ratings.
Balpa zit er bovenop want dit riekt naar het dumpen van labour naar een cheap franchise.
Om t verhaal kort te houden; MAC zou het liefst per april de eerste A330 ontvangen en de 6 767 vervangen voor een 10 tal A330's.
Tegelijkertijd wordt t routenetwork aangepast en dan met name gesneden op alle Carib bestemmingen.
Wat moet je dan met 10 widebodys?
Mmmmmmmmmm toeval?

:D:D:D
 
Het gonst binnen BA al een tijdje van de geruchten dat ze op de VS willen gaan vliegen vanaf een paar punten op het vasteland. Frankfurt is er een van. Ook heb ik begrepen dan er voor project Lauren al volop gerecruteerd wordt. Tegelijkertijd heeft er idd pas in de engelse pers gestaan dat AF-KLM vanaf LHR op de VS willen gaan vliegen. Ik vraag me dan af welke slots ze dan gaan gebruiken...
De tijd zal het leren. BA vliegt per dag geloof ik 13 keer op New York (JFK en EWR) en ik kan me zo voorstellen dat iemand daar tussen zou willen gaan zitten.
We zullen zien!
 
AF is van plan om met een 777-300er op LA te gaan vliegen vanaf heatrow, KLM heeft vooralsnog geen plannen in die richting. Welke slots er gebruikt gaan worden? Misschien een frequentieverlaging vanaf AMS of CDG dmv grotere kisten (kan de airbus 2x op en neer). Verder zijn er nog wat onrendabele lijnen al die tijd gevlogen om de slots te behouden (EHV), gaat volgens mij 2x per dag een f50 naartoe. Ook worden er wat van de slots verkocht/geleasd aan NWA en Delta.
 
Het gonst binnen BA al een tijdje van de geruchten dat ze op de VS willen gaan vliegen

Ik heb onlangs gelezen dat BA vanwege gebrek aan cabine personeel regelmatig LEEG de plas overvliegt.

Opm. annuleren doet BA niet, omdat ze anders hun slotrechten verspelen.
 
Dit gaat nog een heel gevecht worden (lijkt er tenminste op) om deze (vlieg)banen in-house te laten houden. Ik zie hetzelfde gebeuren als de discussie die werd gevoerd een tijdje geleden over Aer lingus en de belfast base.

En zoals het eruit ziet is IA (Industrial Action) niet uitgesloten als managenment het zo volhoud.

Een paar observeringen: Volgens analysten is de premium market (business / first class) tussen London-US groter dan de gehele premium market EU-US... Geen wonder dat AF-KLM en Lufthansa daar een appeltje van mee willen pikken. BA is alleen maar geinteresseert in de premium market omdat ze daar ongeveer 90% van hun winst vandaan halen. Economy is alleen maar een extraatje...

Wat Air France betreft... Binnenkort is de Treinverbinding tussen London - Parijs ook in de UK high-speed dus nu ben je ook met de trein binnen 2 uur in parijs. Wordt dus makkelijker met de trein dan vliegtuig en ik geloof dat ivm dit er minder vluchten tussen LHR-CDG geplanned worden en AF deze dus gebruikt voor de vluchten naar LAX.

Wat Lufthansa betreft: die zitten ook lekker met een groot aandeel in BMI. Analysten: BMI is not as much an airline as bundle of LHR slots waiting to be bought. Ook geen wonder dat BA BMI graag zou willen hebben.

Word nog interessant, maar wat Project Lauren betreft..... Nieuwe vliegers aannemen hiervoor... ok, maar wel op de BA master seniority list. En niet appart. Want ander zie je dat BA allen maar uit gaat breiden in Europa ten koste van LHR / LGW...
 
Back
Top