Prive jet blaast Piper Cub omver op EHRD

777-200

New member
Vliegtuig blaast vliegtuig omver
Zestienhoven - Maandagmiddag heeft een vliegtuig een ander vliegtuig omver geblazen. Het ongeval deed zich voor op vliegveld Zestienhoven in Rotterdam, waar een tweemotorig jet op volle toeren stond proef te draaien.

Een Piper vliegtuigje dat net was geland, ging de taxibaan op en reed achter de jet langs die op dat moment de motoren op vol vermogen had.

Door de enorme luchtstroom die daarbij vrijkwam werd het kleine vliegtuigje omvergeblazen. Er deden zich geen persoonlijke ongelukken voor. Verder onderzoek moet uitwijzen hoe dit ongeluk heeft kunnen gebeuren.

Afgelopen zondag was het eveneens raak op het vliegveld. Toen had een ultralighttoestel problemen met het landingswiel en moest een noodlanding maken.

http://www.blikopnieuws.nl/bericht/72594

:grijns:
 
heb toevallig de nasleep gezien, dat zag er gek uit een kist op z'n neus.... Gelukkig is iedereen er goed uitgeklommen, wel een beetje bleek rond de neus denk ik!
 
Misschien dat de monteur in de jet die hem omver geblazen heeft alvast moet gaan sparen om de boete te kunnen betalen?
 
Eigenaar is in elk geval flink in de aap gelogeerd als de prop veel schade heeft, ook zal hij vast en zeker niet de schuldige zijn.
 
Welke regels zijn er om zo'n ongeluk te voorkomen? Moet een vliegtuig dat proefdraait hiervoor een verzoek doen?
 
Ja, en als hij gezegd had dat hij boven ground idle ging draaien hadden ze hem daar op die plek vast geen toestemming voor gegeven lijkt me.... Maar dat komt wel uit het onderzoekje van de KLPD over wie het proces verbaal krijgt denk ik!

Poll maken? Wie krijgt de boete aan z'n broek:
a) Mechaniker aan boord van de jet
b) Piloot van de Husky
c) Toren/Havendienst
d) All of the above
 
Ja, en als hij gezegd had dat hij boven ground idle ging draaien hadden ze hem daar op die plek vast geen toestemming voor gegeven lijkt me.... Maar dat komt wel uit het onderzoekje van de KLPD over wie het proces verbaal krijgt denk ik!

Poll maken? Wie krijgt de boete aan z'n broek:
a) Mechaniker aan boord van de jet
b) Piloot van de Husky
c) Toren/Havendienst
d) All of the above

De mechanicus krijgt de schuld denk ik.

@ Sink Rate: het is mechanicus, niet mechaniker!
 
Ach ja, kijk maar waar ik woon en je begrijpt het misschien wel ;) Eerlijk gezegd, mechanicus, dat woord gebruikt toch niemand :blabla:

On topic; ik stem voor de mechanic!
 
Ach ja, kijk maar waar ik woon en je begrijpt het misschien wel ;) Eerlijk gezegd, mechanicus, dat woord gebruikt toch niemand :blabla:

Gebruikt bijna niemand dat daar in Belgie? Ik wist dat Belgen dom waren, maar zo dom.......?? :grijns: :grijns: :grijns:
 
Het doet me deugd dat ABN een hoop Airwork lezers nog zo aan het hart gaat. Mechaniker was bedoeld als verbastering van mechaniek en mechanicus, vandaar....

On topic: Ben benieuwd of dit verhaal nog een staartje krijgt.
 
Back
Top