prijs van een full flight simulator

milehigh

New member
ik heb wel eens gehoord dat aanschaf van een B737NG FFS drie keer zoveel kost dan een echte kist.

heeft iemand enig idee wat de prijs is van een sim en het echte B737-6/7/8/900?

m.h.
 
Prijs van een FFS sim $ 5 - $ 10 mln en van de echte kist, afhankelijk van de uitvoering, richting de $ 65 mln.

En een uurtje peut verstoken met bemanning en alles er op en eraan is nog weer eens een stuk duurder dan een uurtje electriciteit verbruiken.

Vanwege de veel lagere aanschaf prijs, de veel lagere operationele kosten en de mogelijkheid van 24/7 gebruik, is een sim goedkoop en efficient in vergelijking met de echte kist.

Gr
 
Last edited:
Vergeet niet dat de ontwikkeling van de full flight simulators ook een heleboel centjes kosten en dat deze investering over slechts via handje vol simulators kan worden terugverdiend i.p.v. een honderd of duizend tal vliegtuigen.

Ik vermoed dat de nieuwprijs van een Level D FFS toch nog wel wat hoger zal liggen.
 
Effe googelen:

The CAE-built A330-200/A340-600 is the world’s first convertible simulator of this kind, allowing pilots to be trained on the two types of aircraft within the same device. At list price, the contract is valued at approximately C$23 million, with the simulator slated for delivery in early 2006.
 
De prijzen liggen wel wat hoger dan 5 a 6 miljoen euro. Een 737 FFS kost tussen de 15 en 20 miljoen afhankelijk van de uitvoering. Ex gebouw, maintanance, etc...

Een 737 tussen de 60 en 85 miljoen, met een dikke kwantum-korting voor southwest/ryanair en dergelijke.
 
Volgens head training van CAE is een 737NG 16 miljoen eurie uiteraard exclusief BTW maar dan komen ze hem wel bij je thuis installeren!

Wel ff wachten want de levertijd is om en nabij 7 weken! Maar wie wil er nou een sim als je ook een echte kan vliegen?:confused:
 
Back
Top