PPL'ers voor oktober/november/december ??

prensel

New member
Hallo,

Ik wil in oktober,november of december bij OFT of NAC voor het PPL gaan.

Zijn er meer mensen die dit van plan zijn, wellicht kunnen we gezamelijk iets ondernemen.

OFT heeft een 'all inclusive actie' tot het einde van het jaar, wellicht heeft iemand hier al gebruik van gemaakt, dan zou ik graag de ervaringen horen.

Ook als iemand meer weet over de verschillen tussen OFT en NAC dan hoor ik die graag.


Groeten,

Paul
 
Ik heb wat vage plannen om eind dit jaar die kant op te gaan. Maar nog niet erg definitief.
Het financiele is nog een beetje lastig, en omdat ik nou in de UK woon, is het wat moeilijker om dingen te regelen.
Ik hou je op de hoogte!
 
OFT

OFT

Heb zelf m'n PPL bij OFT gedaan, vond het wel een fijne school. Zit nu bij NAC en heb dus vergelijkings materiaal, en kan zeggen dat als ik het over moest doen, dat ik het weer bij OFT zou doen. Hier is de aandacht van de instructeurs wel minder volgens mij, en ook zijn de vliegtuigen bij OFT beter, Althans de PA28's.

Verder kan ik alleen maar zeggen, trek er genoeg tijd voor uit en studeer alvast heel erg goed de theorie. Zodat je klaar bent voor de theorie examens als je aan komt. Want als je eenmaal aan het vliegen bent heb je er weinig tijd voor en zul je moe zijn, geloof me:D

De Confuser is ook een onmisbaar boek:) En echt, als je nog nooit met luchtvaart te maken hebt gehad en er niet al te veel van af weet is 3 weken te kort om het allemaal te leren, met name de R/T is voor veel mensen een lastig iets.

Groeten

:radar: André :radar:
 
He Andre, lukt het daar nog een beetje ? Het weer zal vast wel beter zijn geworden nadat wij zijn weggegaan.

Ik moet zeggen dat ik niet echt te klagen heb over NAC tot dus ver (hoewel ik moet nog wel wat geld van hun terug krijgen :)).

De C-172 (die ik had) was ook niets op aan te merken maar was wel hun nieuwste ( en duurste sep kist geloof ik )

Bruce van EAA had ook nog wel een manier om bij hem ME te doen voor JAA, zou hij nog laten weten. Met die DA40 zou ik trouwens ook best wel wat uurtjes nog willen draaien.

Groetjes,
Foxtrot
 
Foxtrot,

Ik heb de glass cockpit-transition training in de da-40 bij EEA gedaan. De kist vliegt heerlijk en de Garmin 1000 is echt state-of-the-art!
 
EFT

EFT

Ik was van plan om in januari te gaan, maar waarom gaat er eigenlijk nooit iemand van dit forum naar EFT?:confused:
 
Hoi,

Ik kan op zich weinig 'slecht' nieuws vinden over EFT, deze staat dan ook op mijn lijstje als evt opleiding. Net als OFT (Orlando Flight Training), AAA (Anglo American Aviation in San Diego) en als allerlaatste NAC (Naples).

Over Naples lees ik niet zulke goede berichten, weinig interese in studenten, slecht materieel, slechte accomodatie etc.. Deze staat dus als laatste op mijn lijstje.

In het algemeen denk ik dat de in Florida gevestigde scholen minder interesse in je prestatie hebben en meer in je geld. Het zijn uiteraard allemaal commerciele instellingen maar een beetje klantgerichtheid kan wat mij betreft geen kwaad, zeker voor een land als Amerika waar ze je in iedere supermarkt nog 'have nice day' wensen...

Overigens is oktober/november/december maar een richtdatum, januari zou wat mij betreft ook wel passen.

Groet,

Paul
 
Back
Top