Ppl instructeur

Sinny

New member
Beste,

Ik vroeg me af hoe een baan als Ppl instructeur is qua loon, werkuren, en aanvraag voor dat beroep.

Ik heb al enkele uutjes motorvliegen en vlieg al solo met zweefvliegen.
Maar zo een baan lijkt me een mooi alternatief voor als het niet lukt in het leger wat vrij zwaar is.

Bedankt.
 
Je hebt dus geen ZVB/GPL? Dan moet je dus eerst dat allemaal halen, dan flink wat ervaring opdoen en dan moet je in een traject gaan tot instructeur. Maar om dan PPL instructeur te worden, daar zal je idd niet echt brood in gaan vinden.
Je wilt dus ervaring opdoen?
 
Haha bedankt voor de info allemaal.
De realiteit in de luchtvaart is geen rozengeur en maneschijn :p
 
Haha bedankt voor de info allemaal.
De realiteit in de luchtvaart is geen rozengeur en maneschijn :p

Nee, dat klopt. Wat in de praktijk wel eens gebeurt is dat iemand een goede baan neemt voor vier dagen in de week en daarnaast twee dagen per week instructeur is. Dan heb je dus een vast inkomen en werk je bij goed weer zes dagen per week en bij slecht weer vier dagen. Wel eerst een goede opleiding volgen, want die vier dagen moeten wel genoeg opleveren natuurlijk.
 
Nog even een praktische vraag: Wat vind je het leukste aan vliegen?

Houd er rekening mee dat een instructeur vooral bezig is met circuitjes vliegen en dus vooral heel veel landen. Als jij wilt gaan vliegen om lekker cross-country te gaan, dan is instructeur wellicht niet de juiste optie....

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het een van de goedkoopste manieren is om uren te maken.
 
Nog even een praktische vraag: Wat vind je het leukste aan vliegen?

Houd er rekening mee dat een instructeur vooral bezig is met circuitjes vliegen en dus vooral heel veel landen. Als jij wilt gaan vliegen om lekker cross-country te gaan, dan is instructeur wellicht niet de juiste optie....

Aan de andere kant is het natuurlijk wel zo dat het een van de goedkoopste manieren is om uren te maken.

Hey, ik ben nu 16 en ga dit weekend solo vliegen, ik denk dat ik het als bijbaan in me hoofd hou.

Eerst school af maken Xp.

Grt Dennis
 
Bij mij was het nooit bekend van te voren wanneer ik solo ging..
Je hebt dan zeker 10 zelfstandige starts, wat een richtlijn is.
 
Bij mij was het nooit bekend van te voren wanneer ik solo ging..
Je hebt dan zeker 10 zelfstandige starts, wat een richtlijn is.

Ik heb der al een stuk of 20.
Alle manoeuvres incl kabelbreuken etc...
Kheb met de instructeur gepraat en het gaat wss morgen zijn.
En ik heb nu ook alle medische papieren in orde die het enige probleem waren voor mijn solo waardoor ik zo lang moest wachten en vrij veel starts heb.

Natuurlijk eerst een checkride, maar dat komt wel goed :p

Grt
 
Back
Top