PPL in USA, daarna modulair Atpl in eu

Rex

New member
Beste mensen,

Stel je haalt je PPL in amerika (BV NAC of OFT of welke andere school dan ook). Is het PPL gelijk aan het halen van een PPL hier in NL of BE?? Of moet je bij terugkomst, in een aantal vakken opnieuw examen doen?? Omdat je volgens mij een UK CAA brevet krijgt, toch? En is dat gelijk getseld aan de JAR??

- Zo,ja is het dan mogelijk om met de 100 uur PIC die je volgens mij moet hebben. Hier in de EU een modulaire opleiding ATPL te beginnen. Omdat je voor je PPL je examens in de USA gedaan hebt.

Of zie ik het verkeerd??

Graag zou ik hier wat info over hebben.

Groet,

Rex
 
Als je je JAA-PPL in Amerika haalt, train je in het Amerikaanse
luchtruim volgens de JAA reglementen. Je bent dan in de UK bij de
CAA geregistreerd.

De andere vragen kan ik niet beantwoorden...
 
In de verenigde staten kun je gewoon trainen voor, en examens doen volgens het JAA-systeem. De scholen die dat op dit moment aanbieden zijn (naar mijn weten) allemaal aangesloten bij de engelse CAA (luchtvaartauthoriteit).
Dit is in principe gelijk aan het halen van een PPL in NL, alleen is de "issuing authority" toevallig engeland. Het is een JAA brevet, evenals die uitgegeven in NL.

Heb je dit brevet gehaald, kun je idd beginnen aan de JAA ATPL theorie opleiding. ECHTER ook met het hebben van een amerikaans PPL (FAA) voldoe je ook aan de eisen om te mogen beginnen aan de ATPL theorie opleidingen.
Een van de voorwaarden om de ATPL theorie examens te mogen maken is het hebben van een ICAO PPL, en zowel de amerikaanse overheid, als de engelse/europese zijn bij de ICAO aangesloten en geven brevetten volgens die richtlijnen uit.

De 100 uur waar je het over hebt, is nodig voor de praktijk opleiding CPL, niet voor de theorie opleiding ATPL.

-IB-
 
Alvast bedankt voor de reacties.

Maar wat ik bedoel eigenlijk. Ik haal m'n PPL (JAA) in amerika.
Maar ik wil daarna in NL of BE en modulaire opleiding atpl starten. Kan dat?

Gr,

rex
 
Ja voor de ATPL theorie.

Je moet nog wel voldoen aan de uren-requirement voor de CPL praktijk voordat je deze kan beginnen.

-IB-
 
Ik meen 150 uur, waarvan 100 Pilot In Command/P1 maar pin me er niet op vast. Staat precies omschreven in de JAR-FCL, en elke vliegschool weet het je ook wel te vertellen.

-IB-
 
Thanks fot the info.


Wat ik alleen nog afvraag; Stel ik heb een UK geregistreerd PPL-brevet. Is er een mogelijkheid om deze Nederlands te laten registeren? Dus dat je een NL geregistreerd brevet krijgt??

Ik heb namelijk nog niet echt een heel concreet antwoord gevonden. Heb het ivw gebeld maar die namen niet op.

graag info

Rex
 
ppl/jaa/nl/uk

ppl/jaa/nl/uk

Maakt volgens mij niets uit of het brevet nu is uitgegeven in Nederland of in de UK. Alletwee vallen ze onder de geharmoniseerde JAA wet/regelgeving. Het schijnt alleen dat de CAA (UK) examens wat meer praktisch zijn, en wat minder theoretisch.

JulietWiskey
 
Rex said:
Thanks fot the info.


Wat ik alleen nog afvraag; Stel ik heb een UK geregistreerd PPL-brevet. Is er een mogelijkheid om deze Nederlands te laten registeren? Dus dat je een NL geregistreerd brevet krijgt??

Ik heb namelijk nog niet echt een heel concreet antwoord gevonden. Heb het ivw gebeld maar die namen niet op.

graag info

Rex

Ja je kan je brevet laten overschrijven.
Dat is zoiets als een formuliertje invullen en klaar...
 
Dank voor de info, Ik heb reeds al een kleine 36u gevlogen in BE, is het mogelijk om deze uren mee te nemen naar usa?? Of moet ik daarvoor de CAA uk voor contacteren?
gr,

Rex
 
Onder UK CAA regulations kun je max 10 uur meenemen voor een PPL opleiding, je hoeft daarvoor niet eerst contact op te nemen met de UK CAA. Als het even kan, zorg er dan wel voor dat ze netjes in een logboek staan, en afgetekend zijn, anders kunnen ze er nog wel moeilijk over gaan doen.

-IB-
 
ATPL?CPL

ATPL?CPL

Heb eigenlijk nog een vraagje over CPL en ATPL. CPL bestaat uit een flink aantal vakken uit het ATPL. Het ATPL is logischerwijs uitgebreider. Als je dus modulair het jaa ATPL zou willen behalen, en daarna of tijdens de modulaire studie nog aan je 100 uren PIC vliegt (uitgaande van het feit dat je je PPL al hebt), moet je dan alsnog een CPL brevet halen met bijbehorende vakken? Of staat frozen ATPL met 150 uur gevlogen gelijk aan CPL?

En wat is dus financieel voordeliger? Eerst CPL papieren met ME en Instrument en daarna ATPL? Of eerst ATPL en daarna aanvullen met CPL/ME/Instrument???

JW
 
atpl

atpl

wanneer je ATPL theorie hebt, hoef je niets nog eens CPL theorie te doen.


dus een PPL-brevet met ATPL-theorie en 150 vlieguren, is de start om je CPL-praktijk te gaan doen.
 
Back
Top