Portable radio 2019

Solex

New member
Met al de nieuwe 8,33 khz frequenties die nu massaal gebruikt worden, zoek ik een nieuwe portable radio te kopen. Icom heeft verschillende mooie modellen. Ik wou graag het advies van het forum vragen teneinde de beste keuze vanuit het standpunt van piloten te kunnen vinden
 
Ik heb me recentelijks een Yaesu <s>325</s> 250 aangeschaft en die doet het best, maar ik heb nog niet alle functionaliteit uitgeprobeerd. Wat ik erg apprecieerde was de veelheid aan toebehoren die er meegeleverd werden:
* bureaustandaard incl. netlader 230V~
* laadkabel 12V met aanstekerplug
* zelfs de headsetadapter zat er bij, met die exotische PJ068 tegenstekker

En als het toegestaan is: ik was ook zeer te spreken van de winkel waar ik kocht, de firma JBE in Breda.
 
Last edited:
Ik heb me recentelijks een Yaesu 325 aangeschaft

Bedoel je de FTA-250 of de FTA-450?

Zelf gebruik ik al een paar jaar naar tevredenheid de FTA-550. Die lijkt uiterlijk en functioneel op de FTA-450 hierboven. Inderdaad zeer compleet geleverd.

En als het toegestaan is: ik was ook zeer te spreken van de winkel waar ik kocht, de firma JBE in Breda.

Al zo'n 40 jaar een betrouwbaar adres :)
 
Yaesu

Yaesu

De Yaesu modellen waren helemaal niet op mijn radar scherm, de post op dit forum heeft zijn nut al bewezen. Ik heb deze link https://www.wimo.com/yaesu-fta-550l-fta-750l-airband_e.html gevonden die de verschillen tussen de modellen perfect beschrijft.
Het prijsverschil tussen de verschillende modellen is niet zo groot en het is sowieso zeer prijsgunstig an sich ivm andere merken. Lijkt me alvast zeer interessant.
 
Sorry, foutje mijnerzijds. Bedoeld was FTA-250.

Wat betreft de andere modellen: optie "VOR" lijkt me voor niemand nog erg relevant, GPS hebben we allemaal reeds in x exemplaren aan boord..:) Dus hield ik het maar bij het minimum minimorum.

In het geval van een totale stroompanne zou ook de batterij langer moeten blijven leven naargelang ze minder gadgets te voeden heeft; niet dat dat nu zoveel uitmaakt, maar het is een extra argumentje.
 
Ik deel je mening. Maar ik heb toch gekozen voor de FTA-550. De 450 was er nog niet.

Voordeel van de FTA-450 en -550 is dat ze met (gratis) software te programmeren zijn. Je kunt dan vrij eenvoudig de te programmeren kanalen een naam geven.
 
Gewikt en gewogen : FTA-250

Gewikt en gewogen : FTA-250

ik heb de mening van CSABA gevolgd en heb inmiddels ook al de YAESU FTA-250 geleverd gekregen. Wat een prachtige radio, ik ben er helemaal tevreden mee.
Bedankt voor jullie input.:)
 
Back
Top