Portable Heli H

Om te mogen landen met de helikopter, niet zijnde een vliegveld, ben je verplicht de letter H groot afgebeeld te hebben liggen bij je landingsplaats. Nu ben ik met zo'n letter bezig, maar zoek tips en hulp!

Nu wil ik het op een los doek/zeil doen, om het ook ergens anders te kunnen gebruiken. Laten drukken is iets te kostbaar, gaat richting de 250 euro.. Daarom een goedkopere oplossing:

ik heb dit doek in gedachten, aangezien ik die voor nop heb :biertje:: http://www.de-wit.nl/media/catalog/...525d08d6e5fb8d27136e95/c/o/costa_groen_12.jpg om daar de letter H op te schilderen, ogen erin maken, haringen in de grond en klaar. Maar het is rubber, en verf en rubber gaat niet zo best samen. Het moet goed hechten, niet plakkerig blijven, elastisch zijn (om het doek op te kunnen vouwen) en tegen weer en wind kunnen uiteraard.

Nu vind ik wel een schijnbaar goede verf, Coelan, wordt gebruikt in de boten industrie, maar al met al ben je daar ook 100 euris aan kwijt.

Mijn vraag is, of iemand misschien een idee heeft voor een goedkopere oplossing. Misschien zelfs wel een ander doek/zeil o.i.d.? Misschien dat hier mensen zijn, die andere oplossingen elders gezien hebben?

Alvast bedankt voor het meedenken!
 
Je kan kijken op marktplaats.nl voor gratis af te halen dingen of iets voor weinig. Heb er regelmatig goede gratis spullen gezien. Je kan als je wil zelfs een huis in richten voor nop via marktplaats. Dus misschien vind je daar wel een goed stukje (tent)doek/zeil.
 
Paar rolletjes duct-tape afrollen in een leuk kleurtje, totdat je de letter H hebt op het rubber?

Of van (anders gekleurd) rubber een H knutselen en die erop plakken met de één of andere lijm. Of erop bevestigen met naald en draad.

Afdekzeiltjes van de bouwmarkt? Hebben meestal al ogen ter bevestiging. Nog een H erop...
 
Heb inderdaad aan zo'n afdekzeil zitten denken, maar dat is erg licht. 100gr/m2. Wit zeil, 2 vierkante blokken er op, en je hebt de H.

Uiteindelijk heb ik de H erop gespoten. Kunststof primer, daarna witte grondverf. Kijken wat het doet..

Juist het tenttapijt met kleine gaatjes leek me handig, krijgt de wind er minder vat op onderdoor, en na het spuiten hoop ik dat hij daardoor flexibeler is, dus beter oprolbaar.

Mocht het niet wat worden, probeer ik de naai-tip.

Bedankt voor de reacties! Benieuwd wat het wordt als het opgedroogd is..
 
Last edited:
In wording..:

d42d3d03-f35d-de94.jpg
 
Wit onderzijl van een tent en daar een H uit knippen had ook gekund. Ik weet alleen niet of je die in wit vind...
 
Wit onderzijl van een tent en daar een H uit knippen had ook gekund. Ik weet alleen niet of je die in wit vind...

Dan kun je hem niet op sneeuw leggen.. Vandaar een ondergrond met een groot contrast t.o.v. de witte H.

Volgende project is de windsock namaken, die dingen zijn origineel absurd duur. Hij zit al in de spelden! :) Alleen de naaimachine moet er nog over.. :cool: Roestvrijstalen frame is ook bijna af.
 
Last edited:
Dat is allemaal leuk en aardig totdat de winddruk bij het landen een van de haringen losrukt, en een hoek van je tentzijl in de rotor wordt gezogen. Zeg maar bye bye tegen je mooie doek en hello tegen een rekening van een paar ton.
 
Dat is allemaal leuk en aardig totdat de winddruk bij het landen een van de haringen losrukt, en een hoek van je tentzijl in de rotor wordt gezogen. Zeg maar bye bye tegen je mooie doek en hello tegen een rekening van een paar ton.

Yep, we landen er ook niet op, hij ligt ver genoeg bij de landingsplek vandaan. Nog voorbij de windsock. Zit een kleine 100 mtr tussen.
 
Vind het inderdaad een beetje bizar. Grote H maken om er vervolgens niet te landen omdat dat gevaarlijk is.
 
Als je van plan bent om op de sneeuw te landen dan kun je toch ook gewoon een H op de grond schilderen met een zwarte spuitbus?
 
Moet verplicht wit zijn, hoofdletter, 3mtr hoog, 1,80mtr breed, 0,40mtr brede banen. Samen i.c.m. de windsock in de nabijheid van het heliterrein.

Tja, regelgeving.. :)

Edit: even handig om te vermelden is wel, dat het om een heliterrein gaat, een tijdelijke vergunning. Regelgeving voor helidecks en heliports zullen uitgebreider zijn.
 
Back
Top