Politie wil vlieg-auto-dinges

Er wordt al jaren over zoiets gepraat...doet me een beetje aan the Jetsons denken

Maar zie een practisch probleem. Okay: Police-persuit...op de wonder-bike...over de A1...kiezen ze luchtruim VFR en fladderen dan netjes rond op 500/1000' AGL? vanaf de A1? Zonder de medeweggebruikers zoals Oma in dr DAFje zich niet lam schrikken en crashen? Of crossen ze eerst naar Hilverdurp en gebruiken de runway? Hmmm


[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=DFbuulDiM_U[/YOUTUBE]
 
HAHA, geweldig Onassis. Ik zie het al helemaal voor me! :grijns:
 
@ditched. aha ok. Thanks for the info:)

Polite straks met de girokopter, bankrovers en dergelijke ook natuurlijk, krijg je mooie dogfight-achtige achtervolgingen van.

Ncrv heeft als reactie op dit bericht gemeld dat ze de titel van het programma "blik op de weg" gaan veranderen in "vlieg er eens uit" :p:
 
wegmisbruikers wordt omgedoopt in luchtpiraten
weg van de snelweg wordt dan maar de lucht in
politie op je hielen wordt een dienstklopper in je nek
 
Je zou raar zitten te kijken als je vrolijk in je cessnaatje aan het rondtuffen bent en er hangt ineens zo'n ding voor je, knipper knipper "POLITIE... VOLGEN ... POLITIE..."
 
Leuke luchtfietserij. :blabla:

Mocht het wel serieus zijn, dan zie ik zomaar wat praktische probleempjes met het oog op goed vliegerschap:
- preflight
- runup checks
- clearance in CTR's
- min. 1000' met inachtneming radius boven (vul maar in...)
- weather briefing
- fuel na dagje cruisen op de A1-A2-A4-.... etc.
- 12 hrs from B to T :grijns: (de meeste bromsnorren die ik ken lusten wel een :biertje:)

etcetera, etcetera, ....

(denk trouwens dat zoiets meer gebruikt zal worden om zich uit de voeten te maken als de grond iets te heet wordt ;) )
 
Ik denk niet dat het iets is voor Nederland. Ik heb de website gelezen, en als je het verhaaltje leest waarom je het ding zou moeten hebben blijkt al gauw dat het uitgaat van middellange afstanden, en een fatsoenlijk aantal vliegveldjes waar je goedkoop op kunt stijgen en landen. Die twee dingen heeft Nederland al niet. Wat in de US middellang is, is hier cross-country :p:

Het zal hooguit als surveillance gebruikt kunnen worden, als goedkoop alternatief voor helikopters (minimum snelheid om in de lucht te blijven werd aangegeven als 18 mph, zal waarchijnlijk SM zijn in tegenstelling tot NM). De bestuurder zal in ieder geval een VFR brevet moeten hebben, en ook dat zal hier praktisch een probleem zijn. In het zuiden van de US is het weer meestal VMC, terwijl dat hier meestal niet is. Boeventuig hoeft dus maar te wachten tot een regenachtige dag om hun slag te slaan, en die zijn er genoeg :p:
 
Bovendien werkt zoiets niet in de gebieden waar je 'm zou willen inzetten - Grote steden. Teveel hoge gebouwen en banners etc etc om nog op een fatsoenlijk low level te blijven hangen.
 
Ik vraag me nog even wat af met betrekking tot dit apparaat.
Stel je voor, de politie komt net uit de McDrive met een nieuwe lading donuts en koffie en ze zien een fransman met een lading groene planten richting de grens scheuren.
Hoe gaan ze het ding vanaf de openbare weg de lucht in krijgen?...Ik denk dat de rotorbladen van het apparaat meer dan 1 rijbaan beslaan, dus de vluchtstrook is geen optie. Ook landen op de openbare weg wordt lastig zonder een gigantische file te creeren, dus uiteindelijk kan het ding dus alleen vanaf reguliere luchthavens gebruikt worden, tenzij er besloten wordt niet te gaan vliegen.
Als je met het apparaat niet gaat vliegen lijkt het me een niet al te beste investering, als je het wel doet is het als auto vrij onbruikbaar.

Ben ik nou zo slim, of zijn ze bij de politie nou zo dom?

Conclusie: waarschijnlijk is er bij onze 'vrienden' van de politie wat in beslag genomen waar in de koffiepot gevallen, of de koffiepot is met aanzienlijke snelheid op iemands hoofd gevallen.
 
Back
Top