Politie inval DFA

Status
Not open for further replies.
Waarom zou een vlieger die van huis naar zijn werk gaat wel in uniform mogen reizen, maar een leerling die van school naar huis gaat (of vice versa) niet? Of heb je het hier niet over school-werk verkeer, Maskem?

Uitgebreid boodschappen doen in je uniform, ja ik ben met je eens dat het beter is om even wat anders aan te doen, als is het maar even een trui over je overhemd. Wel moet ik zeggen dat men er in Nederland vreselijk moeilijk over doet. Ik krijg zelf altijd de indruk dat je voor gek wordt verklaard als je trots bent als je in uniform loopt en dat vind ik toch echt grote onzin.
Je hebt er hard genoeg voor gewerkt en er zijn duizenden mensen die ontzettend graag in dezelfde positie hadden willen zitten, dus trots is zeker gepast (let wel: trots, geen arrogantie! :) ).
Moet je dan maar overal en altijd in je uniform gaan lopen om het te laten zien? Nee uiteraard niet, zoals ik al zei.
 
Maskem,

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de politieagent graag vlieglessen wil gaan volgen. Hij is in zijn koffiepauze, met een collega, even bij de DFA langsgegaan om een informatiepakket op te halen. Wordt die agent zelf vervolgd wegens misbruik van zijn uniform en het grote publiek denkt dat er een inval plaats heeft gevonden.

En fijn. Indien er nou echt een inval zou zijn geweest dan zou de commotie wel wat groter geweest zijn denk ik. En om nou helemaal naar het noorden te reizen om e.e.a. uit te zoeken: Dat gaat mij echt te ver. Om dat te voorkomen neem ik deel aan het bulletinboard. Ik houd het op "Broodje Aap"

Groeten,

Flyingviking
 
Het kan ook zijn dat DFA de luchtvaartpolitie gaat opleiden. Het schijnt dat ze met een man of tien langs zijn geweest en gelijk het hele "boekenpaket" hebben opgehaald.
 
Wat is de big deal als je in je uniform na de les even een pak melk gaat halen? Het enige wat je kan overkomen is dat je door oude omaatjes wordt gevraagd waar de kaas ligt (ouch, foute herinneringen uit Florida komen boven), maar daar is toch geen schande over te spreken? Ze lopen toch ook niet met 4 strepen rond als student (zoals overigens sommige instructeurs op sommige scholen wel doen...). En wat dan nog.

Ik vind het net zo fout dat we postbodes in hun rood-bruine uniform naar huis zien fietsen terwijl ze off-duty zijn. Schande.
 
Ben ooit 2 maal 's avonds in eelde wat gaan drinken en 2 maal zaten er weer studenten van de kls zonder uniform, maar ze moesten wel luidruchtig laten horen dat ze van de kls waren. Ik vraag me af wat erger is:rolleyes:
 
P -

Ik kan niet spellen, maar van jouwn post snap ik niks.

(edit: moet je het niet gelijk gaan verbeteren, nu sta ik voor gek! ;) )


re uniform:

Ga zelf ook wel eens na werk (zonder pet op, please...) de winkel in, maar enkel omdat deze tussen het vliegveld en mn huis in ligt.

Mensen die het stoer vinden om in hun vrije tijd te laten weten dat ze piloot zijn.. Tsja.. ok... Mij kun je herkennen aan mn zwembroek, hawai shirt en biertje in mn hand aan het zwembad.

re laten weten dat je kls-er bent: schreeuw gelijk er achteraan dat je 120K in euro's rood staat en met mazzel en sol. gesprek krijgt na je opleiding.

FD

Iz: zal wel aan mij liggen, maar het enige wat mij overkomt is dat mensen aan mn mouw gaan trekken in het vliegveld en vragen waar 'hun' vliegtuig staat! Jij kreeg tenminste nog aandacht van (oude) vrouwen... :)
 
Last edited:
:grijns: een vriend van me werd gevraagd of ze ook een boete kreeg voor fout parkeren, toen hij er in uniform langs liep :grijns:

wat is erger? boodschappen doen of aangezien worden voor parkeer politie? :grijns:

Verder boeit het toch niet, of je even snel wat gaat halen in je uniform? Truitje er over of strepen af en klaar toch?
Snap niet waar mensen zich druk over maken..................
Bouwvakkers lopen toch ook gewoon in hun werkkleding boodschappen te doen als ze in de buurt bezig zijn?

Nederland.........:1855: *zucht*...
 
TJonge jonge dit word wel een zinloos gesprek zo........

Om even alle verhalen over dit onderwerp recht te zetten,
er is idd een inval geweest bij de dfa. De administratie is in beslag genomen. Gezien het feit dat de dfa een school is die nog niet zo lang bestaat, zal dit tevens het einde kunnen betekenen van een toch al niet erg succesvol management.

Erg jammer want de opzet van de school is 100% goed, helaas blijkt dat er toch dingen gebeuren die niet de beugel kunnen...anders zou er ook geen inval zijn :yeehaa:
 
Al Pacino said:
...helaas blijkt dat er toch dingen gebeuren die niet de beugel kunnen...anders zou er ook geen inval zijn
Dus uit het feit dat er een inval is/zou zijn geweest leidt bij jou automatisch tot een 'schuldig'? :(
:haha: :stapelge:
 
Ik zou het je graag willen vertellen maar daar is dit venster helaas te klein voor ......:rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:



:grijns: :grijns: :grijns: :grijns:
 
ach bij de vlm hebben wij een krul boven op de bovenste streep , wij worden aangezien voor rondvaartbootkapitein :"ahoy maatje"

:D
 
Nelson's eye, alhoewel hij er niets mee te maken heeft. Schijnt.

AF piloten hebben ook een krul. Veel Belgische mij's ook. Heeft iets te maken met de steun van Franse en Belgische piloten ttv D-day. Als dank kregen ze een krul op hun uniform. Ik ben nog op zoek naar het "echte" verhaal.

Maar bij de Stena Line hoeven we nooit in de rij te staan. En UK customs heeft ook een mooie krul. (Alleen veel minder strepen)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top