Poging 2: Wie heeft er voor een typerating betaald en waar?

* Eerste 2,5 jaar bij dezelfde club als Koentje op de ERJ145: niet betaald (alleen bond),
* Toen mocht ik 45.000 euro aan AH betalen voor de B75/76: Nee, bedankt,
* Binnenkort mag ik misschien 28.000 euro aan Ryanair betalen voor de B738.

(Off topic) He Koentje, hoesie?
 
Heb mijn A320 rating gedaan bij VBIRD airlines, nadat ik daar een klein jaartje bij ops gewerkt heb, in ruil kreeg ik salaris vanaf dag 1 plus een jaar contract na afloop met optie tot langer. Kosten 22500 euro. Ik heb er uiteindelijk maar een week plezier van gehad want toen stopten ze met de operatie, met veel mazzel in DUS weer een baan gevonden, maar met een verse type en een paar uur maak je over het algemeen niet veel kan en sta je weer eens achterin een andere rij van wachtenden, so be careful.

Voor dat bedrag was het mijn beste investering ooit ieg, maar opportunistisch moet je blijven.

PS Ken ook 1persoon die via Astreus zijn 737NG type haalt plus linetraining, daarna zoekt Storm aviation er een baan bij, kosten schat ik ongeveer op 25000euro, correct me if I'n wrong please..
 
@ RTO

Ik las dat je een type a320 gaat doen via intercockpit, en daarna aan de slag bij een a320 operator. Met deze opzet ben ik helemaal niet bekend, dus ff een vraagje...krijg je bij die operator iets van een vergoeding wanneer je daar vliegt? Of is het rustug die 30k betalen, en je moet het maar zien te redden dan?
 
Ik betaal puur voor de rating, maar kan mischien wel gebruik maken van de relatie met hun partner airlines ( o.a. flynikki en Aero Flight).

Maar daar is vanzelfsprekend geen garantie voor...
 
Hoe zit het dan met die 30k voor 500 uur op de bus? Dat betaal je toch..naast je rating (zo begreep ik het althans).
 
Ja als die contacten of direct solliciteren niets wordt heb ik dat altijd nog achter de hand...
 
IFTC ca € 36000.
Rating F50.
Was duur, maar zonder dat was ik nu waarschijnlijk niet beter af.
Het heeft mij tenminste een baan bezorgd en kan mijn lening afbetalen!
 
Back
Top