PO2 gehaald, rapport ontvangen.. vraagje :)

Niellus

New member
Hoi mensen!

Vandaag was ik ontzettend blij toen ik mijn PO rapport op de deurmat vond. Als een wilde hond scheurde ik het open, maar op het voorblad vond ik iets dat mijn goede stemming toch een beetje verminderde.

Bij Advies staat bij mij namelijk een 5: Matig. Veel punten heb ik gemiddeld gescoord maar hier en daar ook een enkele matig. Na mijn blijdschap van het halen van PO2, moet ik zeggen dat ik wel een klein beetje teleurgesteld ben.

Ik ben nu wel benieuwd hoe anderen daarop hebben gescoord, of kan iemand mij misschien vertellen wat de gevolgen hiervan zijn op het comissiegesprek. Of zijn mijn zorgen misschien iets te overdreven?

Ik weet in ieder geval dat ik psychologisch goed gekeurd ben om piloot te worden en ik ben supergemotiveerd. Waaraan moet ik dan eigenlijk die "matig" afwegen?

Ik hoor het graag, misschien zou het ook goede info zijn voor alle overige selectiegangers :)

Groetjes Niels
 
Hallo Niellus,

Naar mijn weten is jouw resultaat ongeveer gemiddeld. Ik heb van meer mensen, die het psychologisch onderzoek hebben gehad, dezelfde resultaten gehoord.

Het is in ieder geval belangrijk dat je goed weet wat je "mindere kanten" (naar aanleiding van het onderzoek) zijn, want deze moet je kunnen verklaren bij het commissiegesprek. Ook zullen ze daar waarschijnlijk gaan vragen of je bereid bent om deze punten te verbeteren.

En volgens mij is het zo: stel dat je een wat minder resultaat hebt gehaald bij het psychologisch onderzoek, dat je het weer "op kunt halen" met de grading. (Verbeter me als dit niet zo is.)

Veel suc6 nog met de selecties en wie weet tot ziens!
 
Zorg inderdaad dat je de negatieve punten goed kunt verdedigen, beter nog de positieve kant ervan uitleggen.
Wanneer kom je richting Eelde voor de sim?
 
Ik ga 22/5 tm 23/5 naar Eelde voor de GVSS :):) Je schijnt wel in een goed hotel te zitten daar. Kheb het boekje etc. alleen nog niet binnen.
 
wat betreft hotel: idd niet te veel van verwachten
tis netjes, maar chique is echt wel overdreven
nu ja, als student heb je niet veel meer nodig

wat betreft die 5
bij ons op de GVSS was er iemand die boven gemiddeld had 7 en die was er uiteindelijk niet door
iemand die 5 had was er ook ni door
de andere 5 hadden allemaal voldoende 6 en zij zijn erdoor geraakt, dus het wil absoluut niet zeggen dat omdat je PO goed is dat je er niet door geraakt
iedereen heeft wel iets min, maar je moet het gewoon willen aanpassen naar hun normen

Het is idd zo dat je met de GVSS je matig omhoog kan krikken en zorg er gewoon voor dat je op het gesprek laat blijken dat je je goed kan inleven waarom je die score zou gekregen hebben en dat je bereid bent hier iets aan te doen.
De toelatingscommissie bekijkt het geheel ter bepaling of ze u verder uitnodigen

Het gesprek zelf, super vriendelijke mensen. het gesprek gisteren was echt relaxed (a propos, kben er door ;-), hop naar de medische
 
SAB330 said:
Het gesprek zelf, super vriendelijke mensen. het gesprek gisteren was echt relaxed (a propos, kben er door ;-), hop naar de medische

@ SAB330

ik heb 9 juni mn gesprek met de TOCO, hoor je gelijk of je door bent of niet aangezien jij het nou al weet terwijl je gister de test had gehad?
en wanneer ga je beginnen als je alles haalt... april?

greets
SimpleFly
 
mij sturen ze altijd een mailtje omdat ik een belg ben en ik anders tot dinsdag ofzo moet wachten, vandaar dat ik mijn resultaten al weet.
de rest krijgt die zaterdag met de post toegestuurd
was het maar waar, ik moet namelijk nog mijn laatste jaar luchtvaartingenieur afmaken in Leuven waardoor ik pas augustus 2006 kan beginnen. ik doe de testen nu al omdat ik volgend jaar een thesis moet maken in samenwerking met een bedrijf waardoor ik onmogelijk naar het nederland kan.

een van mijn commissieleden was een commandant van de KLM die met pensioen is en blijkbaar kan ik dat diploma benuttigen bij de KLM zelf (als ik daar binnen geraak natuurlijk), dus dit is wel een motivatie om door te bijten

alvast veel succes, gewoon rustig blijven, tis echt relax
 
Back
Top