PO Utrecht

hallo allemaal

Heb net bericht van DFA gekregen dat ik opnieuw een psychologische onderzoek moet doen in Utrecht, bij het Aviation Human Factors center. Weet iemand wat ik hier allemaal kan verwachten in detail ?
 
Ik heb alleen een capaciteiten test hier gehad en kan hier dus ook alleen maar over vertellen. Dit was overigens niet voor de DFA selectie maar voor de algemene geschiktheid voor verkeersvlieger. Ik mocht met een stel andere mensen het systeem uittesten.
Bij het AHFC kreeg ik de volgende testen op een computer:
-sommetjes(met rekenmachine)
-planning maken
-ruimtelijk inzicht (uitslagen van figuren en plaats a ligt tov b in het ...)
-hand oog coordinatie (met een muis door een tunnel "vliegen")
-multitasking(het hierboven staande maar dan met wat extras)
-geheugen
en nog wel wat andere dingen maar die kan ik me even niet herinneren.
Het meeste is wel goed te doen maar ik vond hoofdrekenen terwijl ik "vloog"wel lastig.
 
Dus capaciteiten mag je rekenen met rekenmachine?

hoezo planning maken?

en zou je voor me iets duidelijker kunnen zijn in je laatste 3 punten ???

Groeten, Patrick
 
rekenen mag met de rekenmachine en kladpapier (beide van windows) maar de vragen zijn op zich goed uit het hoofd te doen.

Voor het planning gedeelte moet je een werkindeling maken voor een fictief productie bedrijf. Hier gelden allerlei beperkingen. Verder moet je bepalen hoeveel geproduceerd wordt. Dit moet zo efficiënt mogelijk. Hierbij mag je geloof ik kladpapier gebruiken (op de computer).

wat betreft het hand oog gebeuren is dat je je muis (een rondje) binnen een bewegend rechthoekje moest houden terwijl het hele gebeuren door een soort van tunnel heen bewoog waardoor je licht werd afgeleid (lijkt een beetje op vraag 9 van de NLS test jezelf (http://www.therightwaytotheleftseat.nl/nls_test_jezelf.php)).
De eerste keer is dit zonder dingen erbij maar later moet je op enter drukken als je een bepaald ding ziet.
Verder moet je somt een bepaalde volgorde van toetsen indrukken als je iets ziet (klinkt vaag maar wordt daar wel duidelijk).
Ten slotte mag je tegen de klok gaan hoofdrekenen terwijl je met je muis bezig bent.

De geheugen test heb ik niet kunnen afmaken (systeem liep vast) maar het kwam erop neer dat je allerlei metertjes en getallen moest aflezen en deze moest onthouden.

als er nog iets is vraag je het maar

nb het was best mooi dat we die testen voor nop mochten doen (volgens een mevrouw daar zou het rond de 600 euri kosten). Bovendien maakten ze er ook nog een mooi rapportje van.
 
Ja de info heeft zeker geholpen

Nu alleen dinsdag nog mijn medische keuring, en dan heb ik de 29e een afspraak om alles te regelen (financieel)!

Bedankt allemaal!
 
Back
Top