PO-2

Sorry het kan aan mij liggen, maar why the f**ck gaan mensen hier op een kennisbank dit soort algemene kennis opdreunen die voor zelfs de grootste idioot te vinden is op de site van de luchtmacht / wikipedia (voor de dieptrieste mensen onder ons).

Denk maar niet dat een psycholoog je een prima vent/vrouw gaat vinden als je in een minuut alle ins en outs van de Luchtmacht opdreunt alsof je een computer bent. Wat een onzin is dit!

Ik heb serieus een klasgenoot in de States zitten die tijdens de PVS, en sterker nog op de KMA, niet wist wat een PC-7 was. Gasten, dat maakt geen ene moer uit! - Het gaat erom of jij een geschikt karakter hebt, dat past bij een beroepsofficier vlieger.

Dit soort geek-pagina's gaan je echt niet vooruit helpen: de Luchtmacht verwacht van zijn aankomend officieren dat ze op z'n minst over de capaciteiten beschikken om zelf te oriënteren en kennis te vergaren.. ZELFSTANDIGHEID! - Het is juist de zoektocht naar dit soort informatie wat de luchtmacht kan waarderen.. niet het feit dat je het weet.

Dat er een paar tips voor de PO-2 worden genoemd is natuurlijk prima, maar een compleet boekwerk over de KLu lijkt me echt een beetje overbodig. Bovendien staan er nu TWEE pagina's met vrijwel dezelfde weetjes. Degene die niet in staat is geweest om dit samen te voegen snapt blijkbaar ook niet het idee van een WIKI. Shame on you..

Jeez.. ik moet me hier eigenlijk ook niet over drukmaken. Of iemand een geek is komen we op de KMA wel achter. En er zijn hele volkstammen die de selectie wel halen, maar in de opleiding op de KMA toch niet de juiste blijken te zijn...

En Mr. perfect hier voltooid natuurlijk op zijn sloffen de opleiding en vliegt dadelijk in 2 F16's tegelijk.

Wil niet zeggen dat ik het niet met je eens ben, integendeel. Het verschil is alleen dat ik me die laatste alinea net iets eerder bedacht heb.

Een beetje jammer ook dat je berichten zo'n arrogante toon hebben. Je wordt veel beter gewaardeerd als je niet zo uit de hoogte doet.

Je hebt misschien de selecties cum laude gehaald, en je bent natuurlijk een kei op de KMA. Maar je hebt blijkbaar nog genoeg te leren.

De groeten aan je klasgenoot in "de States"
 
@Kazimiers:

is het concept van airwork juist niet elkaar helpen en ervaringen wat betreft de Klu delen? Hoort daar info over the ins and outs wat betreft het 'bedrijf' waar je wilt gaan werken ook niet bij? Het heeft een aantal mensen geholpen de PO-2 door te komen, dus plaatsen is altijd de moeite waard.

Niet alleen specifiek voor de PO-2, maar ook uit interesse is het nice om te weten hoe het structureel gezien een beetje in elkaar steekt. Natuurlijk is google je beste vriend, maar hé naslagwerkjes van anderen is ook een zelfstandig opgezochte informatie bron :p dus niet zo moeilijk doen.

je opmerking over hoe we die pagina's aantrekkelijker en proffesioneler kunnen maken vind ik dan wel weer een hele omslag van je ;)

Jeez.. ik moet me hier eigenlijk ook niet over drukmaken.

Doe dat dan ook niet !
 
@ kazimierz

Ik stoor me ook een beetje aan de ongenuanceerde reactie(s) van deze 'ace'. Ik kan me herinneren dat op mijn PO-2 de opleiding van haver tot gort aan me werd gevraagd om te kijken of ik wel wist waar ik aan begon en of ik daadwerkelijk interesse had getoond in het bedrijf de luchtmacht.

Gelukkig wist ik dat wel degelijk en dat kwam oa door dit soort websites en andere gelegenheden waar mensen met een (militaire) luchtvaartambitie elkaar helpen, tips geven en informatie uitwisselen.

Wellicht een tip voor betrokkene; beetje chill gast, het is een klein wereldje.
 
@ kazimierz
Ik kan me herinneren dat op mijn PO-2 de opleiding van haver tot gort aan me werd gevraagd om te kijken of ik wel wist waar ik aan begon en of ik daadwerkelijk interesse had getoond in het bedrijf de luchtmacht.

Interesse/motivatie/kennis toon je niet door het opratelen van gegevens, dat is wat Kazimirez bedoelt. Een papegaai kun je ook leren praten.

En daar ben ik het volledig mee eens. Hoeveel mensen zijn er niet die vaak impulsief besluiten dat ze F16 pilootje willen worden, zonder te weten waar ze daadwerkelijk aan beginnen. Bij PO1 hoorde ik ook iemand "wat voor test krijgen we nu?" Jezus. Als hij niet bij PO1 al was afgevallen dan was dat bij PO2 wel gebeurt, al had hij 20 boeken over de luchtmacht uit zijn kop geknalt. En daar is PO2 o.a. dus voor.
 
er is een verschil tussen je verdiepen in de KLu en louter feitjes in je kop stampen voor PO-2 om op te dreunen. Dus ook daar is de info handig voor!

Bovendien is het in Kazimierz geval de toon die de muziek maakt. De boodschap komt niet over op deze manier.
 
er is een verschil tussen je verdiepen in de KLu en louter feitjes in je kop stampen voor PO-2 om op te dreunen. Dus ook daar is de info handig voor!

Bovendien is het in Kazimierz geval de toon die de muziek maakt. De boodschap komt niet over op deze manier.

Dat bedoel ik :)
 
Ik had mijn motivatie in orde dankzei het jarenlange verdiepen in het werk wat de luchtmacht doet. Toen heb ik nog wel even de wiki gebruikt om toch die details er ook nog in te stampen, mochten ze daar op doorvragen. En die details werden er ook gevraagd.

Wat wil ik hiermee zeggen? Nou, als je je verdiept in iets met volle motivatie, zoals bij mij het geval was, dan hoeft dat niet direct te betekenen dat je alle feitjes ook meteen weet. Ik wist van tevoren echt niet op te noemen welke squadrons er waren en welke taken zij voor hun rekening namen. Maar door dat speurwerk hier op de wiki en op andere plaatsen ben ik daar toch achter gekomen, en heb ik dat kunnen gebruiken op de PO-2.

Ik heb de wiki dus ook echt gebruikt, en er profijt van gehad. Maar je kan de wiki niet gebruiken als steunpilaren voor je PO-2, zie het als het detailwerk voor je PO-2.
 
mwoah sensatie zoekers hou je toch ;) die zien iets staan en hebben zoiets van: o dat lijkt me ook wel leuk! even proberen.

Ik vraag me af of er überhaupt mensen zijn die op deze manier door zijn gekomen.
 
@ kazimierz

Ik stoor me ook een beetje aan de ongenuanceerde reactie(s) van deze 'ace'. Ik kan me herinneren dat op mijn PO-2 de opleiding van haver tot gort aan me werd gevraagd om te kijken of ik wel wist waar ik aan begon en of ik daadwerkelijk interesse had getoond in het bedrijf de luchtmacht.

Gelukkig wist ik dat wel degelijk en dat kwam oa door dit soort websites en andere gelegenheden waar mensen met een (militaire) luchtvaartambitie elkaar helpen, tips geven en informatie uitwisselen.

Wellicht een tip voor betrokkene; beetje chill gast, het is een klein wereldje.

True.. Miscuzi voor diegenen die er welsuperveel aan hebben.. Misschien een beetje veel :blabla: :blabla: :blabla: van mijn kant..

Maar 't valt wel op.. Deze site heeft ook mij veel geholpen, maar om nou bijna de registratienummers van alle F-16's op deze site te zetten is wel een beetje veel van het goede, niet?
 
Back
Top