PO-1 vragen

Krimpen

New member
Volgende week dinsdag (25-09-2012) mag ik mijn best gaan doen voor de PO1. Ik ben jullie verhaaltjes aan het lezen voor tips en trucs, en de luistertest van Tjeerd aan het gebruiken. Wel heb ik nog 2 vraagjes:
- Moet je de antwoorden van de luistertest op papier schrijven of op de computer intikken? Ik oefen namelijk op papier aangezien ik het dan makkelijker bij kan houden dan dat ik nog op een toetsenbord moet ''zoeken''.

- Ik las dat het GVSS boekje gebruikt wordt. Is dit een aanrader? En waar zou ik dat boekje kunnen aanschaffen? Ik las dat het bij de KLS 10 dagen van tevoren werd opgestuurd, maar ik ga voor de KLu en ben nog 8 dagen verwijderd?

Mijn dank,

Krimpen
 
Op PO-1 zelf moet je de antwoorden op papier zetten, verder ziet de selectieve luistertest er op PO-1 het zelfde uit als op het programmaatje van Tjeerd.

Het GVSS boekje krijg je pas bij het positief afsluiten van PO-1, hierin staat theorie voor de volgende selectieronde die je moet leren.

Succes met PO-1 :)
 
Heb ondertussen de GVSS al gehad, was helaas m'n oriëntatie bij de F-vlucht even kwijtgeraakt wat mij heel wat strafpunten heeft gegeven. Helaas maarja

Nu wil ik het bij de NLS proberen, alleen moet ik PO1 nu weer opnieuw doen?
 
Ik neem aan van wel, maar dat zal geen probleem zijn, de marges zijn een stuk groter bij de keuringen van de vliegscholen :)
 
Je moet alles opnieuw doen.
PO1 heeft niks met NLS te maken
en de GVSS lijkt ook niet op de NASStest.

Ik had de GVSS ook niet gehaald ;( 1 strafpunt te veel.

Ik heb ook zitten denken om naar de NLS/KLS te gaan.
Maar ik denk niet dat dit heel slim is ;P
 
Ah, jammer dat het opnieuw moet haha. Ik ben ook niet van plan om nu al te beginnen, maar de keuring zou ik dit jaar wel kunnen doen, en als ik doorkom kan ik altijd nog kijken wat ik ga doen aangezien de uitslag langere tijd geldig is.
 
Ja klopt, als je dan positieve uitslag hebt kun je altijd beslissen om iets te doen in de richting van luchtvaart. Dan weet je in ieder geval, mocht je toch de NLS willen doen, dat je wel geschikt bent.

Waarom kies je voor de NLS en niet voor KLS of een andere school?
Just asking.
 
KLS valt voor mij sowieso af omdat ik geen Wi B maar Wi A in me pakket had. Waarom NLS, was eigenlijk puur een voorbeeld. Ging eigenlijk meer om 'een vliegschool'. In deze tijd zijn alle scholen even bagger qua baangarantie etc. dus moet me binnenkort even goed verdiepen welke school het eventueel zou worden.
 
Back
Top