Pilotentekort? Passagiers tekort !

capt. Kebab

New member
Low cost carrier Flybe huurt passagiers om boete te voorkomen

31-03-2008

DUBLIN - De Britse low cost carrier Flybe heeft passagiers gehuurd om haar vluchten tussen het Engelse Norwich en het Ierse Dublin te vullen. De prijsvechter hoopt daarmee te voorkomen dat het 350.000 euro aan boetes moet betalen, meldde de Ierse televisie RTE maandag (31 maart).

Flybe had zich vastgelegd op het vervoeren van minstens 15.000 passagiers per twaalf maanden tussen de twee plaatsen. Haalt de maatschappij dat aantal niet, dan zou de maatschappij de boete van ruim 350.000 euro moeten betalen.

Flybe zegt een aantal van 172 passagiers te kort te komen. Om deze reden zag Flybe zich genoodzaakt 172 mensen in te huren om tussen Dublin en Norwich te vliegen, zo meldde commercieel directeur Mike Rutter van Flybe tegen RTE Radio.

De Engelse luchthaven heeft laten weten niet af te zien van de boete als Flybe neppassagiers inzet. Om de magische grens te doorbreken zijn voor maandag twee extra vluchten gepland.



Het is weer eens wat anders.:yeehaa:
 
Ach dit breekt de dag weer, maar van Norwich naar Dublin. Dat klinkt al niet erg rendabel/winstgevend in mijn oren. Lijkt wel de betuwelijn, kost een paar centen maar dan heb je ook (n)iets.:passed:
 
Ach dit breekt de dag weer, maar van Norwich naar Dublin. Dat klinkt al niet erg rendabel/winstgevend in mijn oren. Lijkt wel de betuwelijn, kost een paar centen maar dan heb je ook (n)iets.:passed:

Ach, er waren toch kennelijk zo'n 14828 mensen die in de afgelopen 12 maanden daar geld voor uit wilde trekken. Genoeg kennelijk om regelmatig een fly-be kistje van te vullen en om geld mee te verdienen. Ik sta ook soms versteld van de bestemmingen waar we op vliegen. Humberside is ook een plek van niks in het midden van niks, maar toch weer elke dag een lading mensen die vanaf daar weer naar die talloze olieplatformen gaan en verdere olie industrie langs het water. Het zijn niet altijd toeristen die de kas spekken van airlines... sterker nog, volgens mij zijn het voor het merendeel bijna nooit toeristen maar vooral zakenlieden die dat doen. Daarom vliegen we ook naar Sao Paulo (wil je op zich ook niet graag heen) in plaats van Rio de Janeiro, hebben we 3 bestemmingen in Nigeria en wil KLM het liefst van Bonaire af zodat ze in 1 keer door kunnen vliegen naar Ecuador (Quito / Quayaquil) waar beter zaken te doen is (meer business class stoelen vullen neem ik aan). Het blijft verbazingwekkend soms, dat zeker...
 
Misschien tickets uitgeven zoals Ryanair, 1 penny per stuk.

Wedden dat je 172 echte passagiers op die twee extra vluchten krijgt
 
Moet zeggen dit is echt de meest aparte charter die ik ooit heb gedaan,
de loadsheet was easy, turnarounds waren echt apart met de pax die even 2 stappen in de terminal moesten zetten en daarna gelijk weer aan boord kwamen.

We hebben op 30 en 31 maart zo'n 6 sectoren met dezelfde passagiers gevlogen, die overigens p.p. meer per dag kregen betaald dan al onze hosties aan flightpay bij elkaar.
Hier de nieuwsuitzending van de BBC:
http://news.bbc.co.uk/player/nol/newsid_7320000/newsid_7323500/7323569.stm?bw=bb&mp=wm&news=1&nol_storyid=7323569&bbcws=1
 
Tja misschien loont het om als werkloze wat bij te klussen.

En die meneer van Norwich gelooft ie nu echt wat uit z'n mond kwam...

Wel bedankt Titan voor de extra charter (wat extra uurtjes geboord naast die +/- 30 ?? ;) )
 
Last edited:
Back
Top