piloten overschot probleem opgelost !!!

Ik vrees als je er geen sarcasme waarschuwing gaat bijzetten, sommigen je posting nog serieus gaan nemen ook...
 
Hmm, het kan aan mij liggen maar ik heb een slecht voorgevoel over de Amerikaanse economie en dus ook AA (dat trouwens weer verlies heeft geleden). De Amerikaanse economie doet het op het moment erg slecht en er is geen enkel zicht op verbetering. Het begrotingstekort is jaar op jaar (!) gigantisch en het is deze week duidelijk geworden dat er daar de komende 10 jaar zeer zwaar bezuinigd moet worden. Gevolg; de belastingen gaan omhoog, het leven wordt duurder, werkloosheid zal eerder omhoog gaan dan naar beneden en de Amerikaanse consument gaat sterk achteruit op koopkracht. Luxeproducten als vliegen zijn daarbij het eerste slachtoffer.

Oftewel, leuk dat AA 500 vliegtuigen besteld, maar ik moet nog maar zien of ze over een aantal jaren nog bestaan.
 
Het begrotingstekort is jaar op jaar (!) gigantisch en het is deze week duidelijk geworden dat er daar de komende 10 jaar zeer zwaar bezuinigd moet worden. Gevolg; de belastingen gaan omhoog, het leven wordt duurder, werkloosheid zal eerder omhoog gaan dan naar beneden en de Amerikaanse consument gaat sterk achteruit op koopkracht. Luxeproducten als vliegen zijn daarbij het eerste slachtoffer.

Voorlopig zijn de vorderingen wat betreft broekriem aanhalen nogal matig. Ze roepen alleen van alles.
 
AA heeft de oudste vloot in de VS en deze is hoognodig aan vervanging toe. Dit leidt ook tot de hoogste brandstofrekening van de VS, per stoelkilometer. Met nieuwe motoren onder de 737's (die Boeing nu snel moet ontwikkelen) en de A320 (de Airbus al in de aanbieding heeft) zal deze order AA's positie alleen verbeteren.

Cv's sturen naar Boeing (die nu 1 737 per dag maakt en de produktie zal verhogen) en Airbus. cv's naar AA zal niets helpen. Ze hebben geloof ik nog steeds vliegers op furlough (=non-actief).
 
Hahah was ook een beetje sarcastisch bedoeld hoor. Maar je merkt wel dat er de laatste tijd veel mega bestellingen geplaatst worden bv tijdens de Paris show....
 
Het bedrijf leed een nettoverlies van 286 miljoen dollar tegen een nettoverlies van 11 miljoen dollar een jaar eerder.

Kan iemand mij vertellen wanneer AA voor het laatste een redelijke winst heeft gemaakt??
In Amerika kun jeje zonder greencard groen en geel solliciteren maar je kunt als buitenstaander daar gewoon niet als piloot aan de slag en dat heeft een reden...er zijn namelijk (OOK in Amerika) heel veel vliegers die geen baan hebben.
De bestellingen zijn dd vooral om de oeroude vloot te vervangen. Niet als uitbreiding.
 
Hahah was ook een beetje sarcastisch bedoeld hoor. Maar je merkt wel dat er de laatste tijd veel mega bestellingen geplaatst worden bv tijdens de Paris show....

Die zijn er voornamelijk voor de vervanging van oude toestellen (MD80 serie, 757 etc). AA heeft 132 MD82, 88 MD83 en 106 757-200 toestellen. Die kunnen allemaal vervangen worden door nieuwe, zuinige toestellen. Hetzelfde geldt voor andere maatschappijen, zo heeft SAS een flink aantal NEO's besteld om hun MD80 vloot te vervangen.
 
Toch goed nieuws voor diegenen onder ons die voor ingenieur studeren ;-)
Leveren orders van zulke getallen eigenlijk tot extra personeelsaanwerving bij Airbus en Boeing? Of is dit eerder goed om de 'backlog' te vullen en werkzekerheid te hebben in de toekomst?
 
Back
Top