piloten martinair naar klm

FQTV

New member
Hoi,
Ik hoorde vandeweek een verhaal dat Martinair de Boordwerktuigkundige van de oude 743 gaan omscholen naar FO MD-11 waardoor er een overschot aan md-11 piloten komt bij martinair. Nu werd mij verteld dat een aantal van deze jongens voor klm op de md-11 gaan vliegen zodat klm hun huidige piloten op de md-11 weer kan verplaatsen naar de 777 aangezien daar weer een tekort is...

Weet iemand hier meer van? Of is dit weer een broodje aap?

Groetjes FQTV..:kerst:
 
Niets van gehoord, ook op andere beroepsfora (VNV) niets over gelezen. Voordat die BWK's van de 743 omgeschoold zijn, zijn we alweer járen verder, dus zo'n vaart zal het wel niet lopen.
 
haha..
et vnv zou over de rooie gaan!

daarbij is t redelijk onlogisch en duur.
zouden ze die bwk's willen omscholen: waarom dan niet hen naar de klm?
waarom niet die bwk's f/o op de 747-4 van mp maken?
daarbij kun je et nauwelijks omscholen noemen.. ze moeten kompleet opnieuw leren vliegen.
instroming bij de klm zijnde niet in blok vijf is op t moment denk ik onmogelijk..
gegroet!
 
@FQTV
Bij MP is al een tijd bekend dat de 743 eruit gaat, een aantal bwk-ers gaat de komende tijd met pensioen of vertrekt naar een andere maatschappij en het resterende deel heeft de optie gekregen om self sponsored hun vliegopleiding te doen naast hun fulltime job als bwk'er. (respect)

Na het behalen van CPL, IR & ME en MCC mogen ze een grading doen bij MP (767 of A320) en indien succesvol na het behalen van TQ in Brussel als FO op de A320 te beginnen.

Een aantal hebben dit traject inmiddels afgerond en zitten nu op de A320 en niet op de 747. Vraag me niet waarom anders moet je maar ff bij VNV kijken. Het kan best zijn dat er ook iemand op de MD-11 terecht is gekomen maar dat zal eerder uitzondering dan regel zijn.

Grt MHC
 
Jouw werkgever vernieuwt de vloot met als gevolg dat je functie niet meer bestaat. Vervolgens mag je in je eigen tijd, self sponsored een omscholing doen.

Pffffff...., zéér sympathiek van MP!:confused: :confused: :confused:
 
Doen die bwk's zeker de opleiding bij martinair in lelystad, die over 2 jaar weer de marketing hit heeft met: We leveren low-timers aan Martinair :).
 
Doen die bwk's zeker de opleiding bij martinair in lelystad, die over 2 jaar weer de marketing hit heeft met: We leveren low-timers aan Martinair :).

dat zal ook wel weer meevallen hoor...:rolleyes:
wel is het zo dat er 2 bwk`ers in Lelystad zijn omgeschoold, heb met 1 mijn ME/IR traject gedaan. Hij vliegt inmiddels A320 bij MP.
 
@ Liftdumper tja sympathiek is anders maar ja de meeste van de bwk'ers komt goed terecht zoniet dan reageren ze vanzelf op deze topics

@Boffert Het staat de bwk'ers vrij waar ze hun opleiding volgen en de Martinair FTO staat trouwens los van Martinair en ik denk niet dat ze daar reclame mee zullen maken de mensen daar kennende!

@AB I agree...

Grt MHC
 
Oh ik wist niet eens dat die los stond. Via martinair.nl kom je er namelijk in 1 klik.
Dan heb ik niets gezegd.
 
Broodje aap.

Volgens mij is er maar 1 ex-bwk nu werkzaam op de Bus. That is it.

Maar om even terug te komen op de titel van deze thread: ja, er is uitstroom van MP naar de KLeM. Het is vorig jaar begonnen met sommige Orion vliegers die niet konden aarden bij het bedrijf, of al wat ouder waren en geen zicht meer hadden op de linkerstoel. Iets wat KLC (F50) ze wel kon bieden.

Dit jaar is er een ander nieuw fenomeen ontstaan. Veel jonge ex AirHolland/HollandExel/ArkeFly vliegers willen een al dan niet vermeende teloorgang van de passageafdeling niet afwachten en pakken hun biezen. Iedereen die jonger is dan pakweg 30 en NLS heeft gedaan denkt er zeker over na.

Maar over echt grote aantallen gaat het niet.
 
jo 76 er

ik ken de 1e omgeschoolde BWK vrij goed, ik zag m van de week voor een biertje, en hij wist te melden dat 4 bwks nu op de bus zitten.

ander pikant detail.
hij is gevraagd om met nog een andere bwk voor een half jaar van de bus als vlieger weer terug te gaan naar bwk.

k.
 
Heb ik ook iets over gehoord. Schijnt te maken te hebben met de nieuwe operator van de 2 747C's.
 
Om de boel maar even recht te zetten en af te sluiten, er zijn 5 BWK´s uiteindelijk door de selectie gekomen, 4 daarvan vliegen intussen `los` en 1 zit nu in de routetraining. Verder worden er geen BWK´s meer omgeschoold naar vlieger bij de MAC.
Ondanks de zeer weinige vliegervaring is de A320 een prima kist gebleken voor omscholing van lowtimers naar hun eerste jet.
Ze zijn wat betreft senioriteit opnieuw in dienst getreden en inschaling salaris is op een lagere schaal gebeurt. Het `opnieuw in dienst treden` heeft echter een staartje en zal waarschijnlijk een jurisch verhaal worden.

Garoeten
 
ikke dan maar...

de meeste bwks zien Airbus als het bedrijf wat hun baan en carriere naar de klote heeft geholpen...
airbus was de eerste met 2 mans cockpit etc..

ook onze bwks hebben een hekel aan de bus..:huilt:

k.
 
ja,

maar is een narrow body..en volgens mij hebben die nog nooit bwks gehad..
Airbus was de eerste met de A300 een widebody,met 2 motoren ook nooit vertoond, en een 2 mans cockpit..


k
 
Back
Top