Piloten Financiering ABN AMRO?

kayen85

New member
hallo,

Ik had een vraag. Ik heb me aangemeld bij Stella in Teuge, heb alle testen gehaald, heb de gesprek ook gehad. Ik werd aangenomen, mits ik de medische keuring en financiering had afgerond. Ik ben medisch gekeurd. Maar nu zegt abn amro dat ik met 28 jaar te oud ben. En mij daarom niet kunnen financieren. Stella wist van te voren al hoe oud ik was. Er is mij niks verteld over mij leeftijd dat ik te oud ben. Ik baal er erg van. Ik ben er zo dichtbij, en als het nou stukloopt door abn amro. Vind ik het echt heel erg zuur. Is er een andere maatschappij of bank die piloten financiert? Ik heb niks kunnen vinden. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

groetjes
 
Ik neem aan dat je een vraag hebt? ;)

Er is geen andere bank die dit doet. Wat voor diploma's heb je?
Met 28 jaar+ 2jr kom je met 30 jaar op de markt. Je komt dan tussen alle jonge gasten die 10 jaar jonger zijn en wellicht nog goedkoper ook.

Stella maakt het niets uit, er zijn genoeg andere gegadigden, moest je betalen voor de selectie?

Klinkt wellicht hard maar het is al langer bekend dat 27 a 28 jaar het maximum is.
 
De reden dat ze het niet willen financieren is waarschijnlijk Art. 6.30 wet IB'01:

Scholingsuitgaven komen voor aftrek in aanmerking voor zover het gezamelijke bedrag hoger is dan 250 en, buiten de standaardstudieperiode, vervolgens niet tot een hoger gezamelijk bedrag dan 15000.

De standaardstudieperiode is een aaneengesloten periode van niet meer dan vijf kalenderjaren waarin de belastingplichtige voor het bereiken van de leeftijd van 30 jaar de voor werkzaamheden beschikbaar tijd grotendeels besteedt aan een opleiding met een totale studielast van een zodanige omvang dat daarnaast geen volledige werkkring mogelijk is.

M.a.w. het risico is te groot voor de bank. Als je buiten de standaardstudieperiode valt is het niet meer volledig aftrekbaar en zijn jouw lasten te hoog om de enorme schuld die je straks krijgt terug te betalen.

Ik weet niet in hoeverre je hier iets van hebt meegekregen, het zou goed kunnen dat door de situatie op de arbeidsmarkt de bank niet wil lenen. De ABN AMRO zit namelijk met een groot aantal probleem gevallen die niet meer terug kunnen betalen en heeft ook een (mogelijke) rechtzaak van werkloze piloten die er aan zit te komen.

Dat je nu 28 jaar bent is een enorme zegen zou ik zeggen. Dit is je redding.

Misschien is het beter om dit in het financiele forum te plaatsen Diana?
 
Last edited:
Ik denk dat jeje heel gelukkig mag prijzen dat je niet bij Stella hoeft/mag beginnen. Dit zouden een hoop mensen die je bij Stella zijn voorgegaan, en hierdoor is zware financiele problemen zijn gekomen, nu ook wensen...
De financierings mogenlijkheden zijn, door de grote uitzichtloze financiele situatie waarin oa veel ex-Stella leerlingen nu zitten, enorm aangescherpt. Dit is niet zonder reden! Jarenlang zijn er gebakken lucht en roze brillen visies gefinancierd!
Laat me raden, je moest zeker wel selektiekosten betalen?
 
Als je het echt wilt kun je het naast een fulltime baan modulair doen. Lekker spreiden zodat de opleidingskosten per jaar nog grotendeels aftrekbaar zijn ook.
 
Als je het echt wilt kun je het naast een fulltime baan modulair doen. Lekker spreiden zodat de opleidingskosten per jaar nog grotendeels aftrekbaar zijn ook.

Zou ik maar niet doen. Als je 28 bent en dan nog modulair een opleiding gaat doen ben je 31 als je klaar bent.

31 en modulair opgeleid ben je kansloos op de arbeidsmarkt.
 
Back
Top