[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7RmaaPMDAYo&feature=youtube_gdata[/YOUTUBE]
In het geval van Nederland is het voorbeeld nog een stukje ernstiger aangezien de kosten van een vliegopleiding hier veel hoger zijn.
De gemiddelde vlieger bij easyJet vliegt net tegen de 800 uur aan. Uiteindelijk zullen de jongens die bovenstaand aanbod accepteren na aftrek van rentebetaling en aflossing iets van 500 pond per maand te besteden hebben aan een woning, auto en eten.
In de tijd dat ik vanuit Londen Luton vloog, koste mijn schamiele kamertje al 450 pond per maand. Dan deel je dus een huis met 6 anderen. Ik had echter wel een inkomen van 3000 pond per maand als beginnend FO. Oftewel 2000 pond te besteden in die tijd bijna 3000 euro.
De enige reden dat maatschapijen dit kunnen doen is vanwege het enorme aantal werkloze piloten op de markt. Ze geven niet om loyaliteit en nadat jou schuld aan ezy is afbetaald vlieg je er gegarandeerd uit! Voor jouw dure salaris 2 newbies die betalen om in de rechter stoel te mogen zitten!
Bedenk ook even dat easyjet een hele grote jongen is, 180 vliegtuigen! De shorthaul operatie is groter dan die van BA, KLM. En gecombineerd met ryanair, die soortgelijke deals aanbied heb je te maken met de grootste shorthaul operators van europa!
Wat denk je dat andere maatschappijen moeten doen om hier tegenop te concureren?
Doe jezelf een plezier, bespaar jezelf een hoop ellende en frustratie, haal een PPL of ga zweefvliegen!
In het geval van Nederland is het voorbeeld nog een stukje ernstiger aangezien de kosten van een vliegopleiding hier veel hoger zijn.
De gemiddelde vlieger bij easyJet vliegt net tegen de 800 uur aan. Uiteindelijk zullen de jongens die bovenstaand aanbod accepteren na aftrek van rentebetaling en aflossing iets van 500 pond per maand te besteden hebben aan een woning, auto en eten.
In de tijd dat ik vanuit Londen Luton vloog, koste mijn schamiele kamertje al 450 pond per maand. Dan deel je dus een huis met 6 anderen. Ik had echter wel een inkomen van 3000 pond per maand als beginnend FO. Oftewel 2000 pond te besteden in die tijd bijna 3000 euro.
De enige reden dat maatschapijen dit kunnen doen is vanwege het enorme aantal werkloze piloten op de markt. Ze geven niet om loyaliteit en nadat jou schuld aan ezy is afbetaald vlieg je er gegarandeerd uit! Voor jouw dure salaris 2 newbies die betalen om in de rechter stoel te mogen zitten!
Bedenk ook even dat easyjet een hele grote jongen is, 180 vliegtuigen! De shorthaul operatie is groter dan die van BA, KLM. En gecombineerd met ryanair, die soortgelijke deals aanbied heb je te maken met de grootste shorthaul operators van europa!
Wat denk je dat andere maatschappijen moeten doen om hier tegenop te concureren?
Doe jezelf een plezier, bespaar jezelf een hoop ellende en frustratie, haal een PPL of ga zweefvliegen!
Last edited: