Piloot worden?

Flash2002

New member
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=7RmaaPMDAYo&feature=youtube_gdata[/YOUTUBE]

In het geval van Nederland is het voorbeeld nog een stukje ernstiger aangezien de kosten van een vliegopleiding hier veel hoger zijn.

De gemiddelde vlieger bij easyJet vliegt net tegen de 800 uur aan. Uiteindelijk zullen de jongens die bovenstaand aanbod accepteren na aftrek van rentebetaling en aflossing iets van 500 pond per maand te besteden hebben aan een woning, auto en eten.

In de tijd dat ik vanuit Londen Luton vloog, koste mijn schamiele kamertje al 450 pond per maand. Dan deel je dus een huis met 6 anderen. Ik had echter wel een inkomen van 3000 pond per maand als beginnend FO. Oftewel 2000 pond te besteden in die tijd bijna 3000 euro.

De enige reden dat maatschapijen dit kunnen doen is vanwege het enorme aantal werkloze piloten op de markt. Ze geven niet om loyaliteit en nadat jou schuld aan ezy is afbetaald vlieg je er gegarandeerd uit! Voor jouw dure salaris 2 newbies die betalen om in de rechter stoel te mogen zitten!

Bedenk ook even dat easyjet een hele grote jongen is, 180 vliegtuigen! De shorthaul operatie is groter dan die van BA, KLM. En gecombineerd met ryanair, die soortgelijke deals aanbied heb je te maken met de grootste shorthaul operators van europa!

Wat denk je dat andere maatschappijen moeten doen om hier tegenop te concureren?

Doe jezelf een plezier, bespaar jezelf een hoop ellende en frustratie, haal een PPL of ga zweefvliegen!
 
Last edited:
In de tijd dat ik vanuit Londen Luton vloog, koste mijn schamiele kamertje al 450 pond per maand. Dan deel je dus een huis met 6 anderen. Ik had echter wel een inkomen van 3000 pond per maand als beginnend FO. Oftewel 2000 pond te besteden in die tijd bijna 3000 euro.

Wat loop je dan te janken? 3000 pond per maand is een top salaris man!
 
Mijninziens ''jankt'' Flash2002 niet. Hij geeft juist aan dat hij een riant salaris had toendertijd...

Nietemin is het schandalig dat ook EZY nu met deze praktijken begint. Iemand betalen per uur is een schande. Ik had dit ook bij mijn vorige werkgever en aangezien we in de winter max. 20 uur vlogen verdiende ik 1600 euro netto!
 
hey Q-nimbus, relaxt man!

Zoals RTO al zegt geeft dit filmpje aan dat ook easy crimineel profiteert van de overspoelde vliegersmarkt.
 
Begrijpend lezen is moeilijk! Zeker als je de tijd niet neemt om het filmpje te kijken.

Nog maar een keer:

nieuwe FO's gaan bij ezy een besteedbaar inkomen van 500 pond (na aftrek rente en aflossing) hebben
drie jaar geleden had ik een besteedbaar inkomen van 2000 pond (na aftrek ...)

Waar zie je mij janken over mijn huidige salaris? Ik probeer hier mensen te behouden om 100.000 euro te investeren in ruil voor 500 pond en een hoop kopzorgen!

Kun je beter bij de appie werken!

Btw mijn salaris is nu nog rianter, maar er is geen fo die nu bij ezy begint die dat ooit nog zal krijgen!
 
Last edited:
Ach ja, piloten zijn ook alleen maar in controle van "geen idee hoeveel" miljoen euro vliegtuig en 200 levens. Laten we ze gewoon een laag salaris geven.
 
Ik vind het argument van dat je veel moet verdienen omdat je 200 passagiers in je vliegtuig hebt niet helemaal opgaan. Chauffeurs van deze bussen vervoeren ook 200 mensen in 1 bus en die verdienen ook niet meer dan een gewone bus chauffeur.

92122april5ir.jpg
 
Precies! Het gaat om het totaal plaatje, niet alleen om het feit dat het vliegtuig duur is en dat je 200 mensen vervoert. Een DHL vlieger verdient ook goed, terwijl hij geen mensen in zijn vliegtuig heeft.
 
Back
Top