PH-WCU

Tomahawk

Member
Beste mensen, sinds jaren vloog ik met een aantal vrienden op de PH-WCU bij Singles & Twins in Lelystad. Een Piper Turbo Arrow 3 (zonder T-tail dus). Voor ons een heerlijke kist omdat het een van de weinige kisten is die ik ken waarmee je met 4 man plus een beetje bagage met gemak 2,5 uur + reserve kan hangen. Met zeker 150 kts op hoogte kan je dan flinke tochten maken. Zo zijn wij onder andere naar Athene, Malta en zelfs Fess in Marokko geweest.

Helaas stopte S&T met de operaties en werd de WCU verkocht. De huidige eigenaar; Air Waterland (ook op EHLE) kreeg de WCU niet direct doorverkocht en staat open voor het idee om de kist te verhuren. Om dit plan rendabel te laten zijn is echter wel een redelijk aantal vlieguren noodzakelijk of een stuk commitment in de vaste lasten.

De vraag is; zijn hier mensen geïnteresseerd in deze verhuuroptie? Het gaat dus om een echte reiskist. Vooral geschikt voor de wat grotere afstanden waarbij hij met name goed uit de verf komt zodra je hoger gaat dan FL050. De kist is IFR inzetbaar met een GNS430 maar is verder redelijk basic. Bij voldoende uren moet je denken aan ongeveer €300,- per uur inclusief fuel en BTW (net zoals bij S&T in die tijd). Ik ben zelf geen eigenaar maar zou het prachtig vinden als we de WCU in Nl kunnen behouden voor een groep vaste huurders.
 
Back
Top