Hoi
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Ben performance vak nog eens aan het bekijken. Bij take off is een van de limiterende factoren de climb limit ( net zoals brake energy, structural etc). Zoals we weten word er een climb gradient bij twin engine van 2,4% gross gevraagd. Men hanteert ook een net flight path.(-0,8%). Dus 1.6%. In de afm vind ik een grafiek weer om je climb limited take off weight te bepalen. Maar ik geraak er niet wijs uit of deze grafiek nu mijn 2,4 of 1,6 garandeert. Normalerwijze zou ik 1,6% denken, aangezien dit het meest conservatieve is, alleen heb ik niet de gevraagde 2,4%. Zucht, wie kan me helpen?
Ik zit al een tijdje met het volgende probleem. Ben performance vak nog eens aan het bekijken. Bij take off is een van de limiterende factoren de climb limit ( net zoals brake energy, structural etc). Zoals we weten word er een climb gradient bij twin engine van 2,4% gross gevraagd. Men hanteert ook een net flight path.(-0,8%). Dus 1.6%. In de afm vind ik een grafiek weer om je climb limited take off weight te bepalen. Maar ik geraak er niet wijs uit of deze grafiek nu mijn 2,4 of 1,6 garandeert. Normalerwijze zou ik 1,6% denken, aangezien dit het meest conservatieve is, alleen heb ik niet de gevraagde 2,4%. Zucht, wie kan me helpen?