Passagier doodgeschoten door airmarshall

Cb

New member
Nu live breaking news op CNN:

Een passagier op AA 924 uit Colombia is neergeschoten door een airmarshall omdat hij claimde een bom bij zich te hebben. Hij schijnt twee keer gewaarschuwd te zijn maar niet geluisterd te hebben...

Oh ja, het is gebeurd op MIAMI International
 
178251042438.jpg
 
Heden overleden....

Even zonder gekheid die passagier heeft een bommelding gedaan en wilde de terminal bestormen, als hij op dat moment dat hij die melding deed echt een gevaar was voor de burgerluchtvaart dan moeten dat soort gekken worden uitgeschakeld, desnoods met kogels.

Het is de taak van de skymarshal om dit soort terreuracties te voorkomen en als hij op het moment een gevaar opleverde voor de burgerluchtvaart dan is hij terecht neer/doodgeschoten, goed optreden dus van de skymarshal.

Een skymarshal is getraind om te weten waneer hij moet optreden en waneer niet.
 
Arme Colombiaan! Ach ja dat krijg je als je slechte kwaliteit poedersneeuw door je neus boort! Daar krijg je inderdaad waanideeen van! Hmm daar kan Eric de (laag) Vlieger ook wel over mee praten volgens mij! :grijns:
 
Je zit er niet ver af MHC! Hij had zijn "medicijnen" niet ingenomen en was daarom psychisch niet helemaal ok...:p:

Klik
 
Oorspronkelijk gepost door Speedair
Heden overleden....

Even zonder gekheid die passagier heeft een bommelding gedaan en wilde de terminal bestormen, als hij op dat moment dat hij die melding deed echt een gevaar was voor de burgerluchtvaart dan moeten dat soort gekken worden uitgeschakeld, desnoods met kogels.

Het is de taak van de skymarshal om dit soort terreuracties te voorkomen en als hij op het moment een gevaar opleverde voor de burgerluchtvaart dan is hij terecht neer/doodgeschoten, goed optreden dus van de skymarshal.

Een skymarshal is getraind om te weten waneer hij moet optreden en waneer niet.

Volkomen mee eens !!! Hoop dat het een goeie les is, voor mensen met dezelfde ambitie !!
 
@ Strut.
Ik neem maar aan dat je het stukje van Cb (Verstopt achter het woord "klik") niet gelezen hebt. Je komt, denk ik, namenlijk zo een beetje fout over, en dat is onnodig.

Iemand neemt z'n pillen niet in, en doet ff wat domme dingen. Goed, lastige situatie, Vliegveld en Bommen, maar een goed getrainde skymarshal zou het verschil tussen onschadelijk maken en doden moeten kennen.
 
Federal Air Marshal(s?) Kill Airline Passenger
Shortly after 2 p.m., yesterday, (Pearl Harbor day) Rigoberto Alpizar, 44, was seated near the rear of the plane among more than 110 other passengers aboard American Airlines flight 924, a Boeing 757, as it prepared to push back from the gate at Miami international. Jim Bauer, special agent in charge of the Miami office of the Federal Air Marshals yesterday told reporters agents aboard the aircraft then overheard Alpizar in his seat "uttering threatening words that included a sentence to the effect that he had a bomb." (As of midnight last night, neither Alpizar's exact words, nor any specific witnesses who heard them had been confirmed or identified.) Alpizar then became agitated, rose from his seat and fled the aircraft. Federal officials say Alpizar was pursued by the onboard Federal Air Marshals and was in the still-attached jetway when he failed to comply with verbal commands issued by the Air Marshals. The agents then opened fire. Alpizar was struck by two or three bullets and died. In the subsequent search, no explosives were found anywhere aboard the flight and authorities do not believe Alpizar was affiliated with any terrorist group. There were more than 110 passengers and crew within a stone's throw of the event. We have presented the very few accordant details supported by multiple sources at the time of this writing.

Dit stukje stond op Avweb.......
 
Oorspronkelijk gepost door Variatie
een goed getrainde skymarshal zou het verschil tussen onschadelijk maken en doden moeten kennen.

Correct me if I'm wrong, maar volgens mij bestaat in de VS dat verschil niet. Ik meen dat nederlandse agenten juist getraind worden in het immobiliseren van verdachten, m.a.w. in de benen schieten etc. In de VS is het 'gewoon' shoot to kill.

Er schieten me nu trouwens twee recente gevallen in ons eigen kikkerlandje te binnen waar dat motto ook een hoop ellende had gescheeld...
 
In de V.S. maakt men hier gewoon korte metten mee, in Nederland komen potentiele terroristen die bezig zijn om acties voor te bereiden gewoon vrij wegens gebrek aan bewijs ,
er is wel degelijk bewijs maar het is niet genoeg, niet dat Spanje zo goed bezig is.

Hier zijn ze het 1ste succes van Al Qaida een andere regering met een andere koers en als dat nog niet genoeg is halen we gewoon midden in een oorlog waar men zelf ook slachtoffer van is gewoon de mensen terug als capitulatie aan terroristen ipv van ze keihard aan te pakken en alles in het werk te stellen om deze mensen in hun werkzaamheden te storen danwel te beeindigen.
 
Back
Top