Pappa kan wel janken

FlyHigh

New member
Callsign : Citation 39CJ
Origineel flightplan : RDU - JYO - MTN - JYO - PHL - RDU
Actual flightplan : RDU - IAD - BWI - JYO - PNE - RDU

Nadat FH om half 1 snacht's zijn mandje inkroop werd FH gebeld door dispatch of FH graag om 6 uur kan opkomen draven voor een "pop-up trip" Zo gezegd zo gedaan. Na een uurtje of 5 welverdiende rust kneep ik de zandzakken uit me ogen, sprong onder de pomp, jasje/dasje aan en weer terug naar de Airport (RDU)

FH opent de hangaar deur en El Capitein bewerkt zijn bonnetjes van de vorige dag. Na het zweten en zwoegen is de kist eindelijk klaar voor vertrek. FH heeft de preflight gedaan, koffie gezet, fuel order, kaartjes uitgeprint en het weer bekeken.

El Capitein hoefde alleen maar de Maryland en Pennsylviana boeken voorin de kist te gooien en klaar is kees. Het weer was bijna overal overcast 800ft of lager. Schommelend tussen 100-300ft bij een aantal veldjes.

Poging 1: RDU - JYO tijdens de LOC Appr. schit het weer omlaag en gaan we de go-around in. Dohhh

Dan maar diversion naar IAD (Washington Dulles Int'l) ipv JYO.

Poging 2: IAD - MTN (Martin State) tijdens de ILS op 200ft was de overcast laag nog steeds onder ons. en dan toch maar de go-around in. Tijdens de go-around zegt El Capitein: "Ohhh and Sander, uhhh by the way I couldn't find the Maryland charts!)

Alternate was BWI , maar geen approach plates aan boord. Dan maar met de staart tussen de benen. FH aan ATC:

" Uhhh 39CJ request."

- "39CJ go ahead"

"Yeah uhh, 39CJ in the go-around @ MTN looking to divert to BWI, but Uhh I'm going to need some frequencies."

- " Ok 39CJ fly heading bla bla bla, what frequency do you require?"

" Uhh all the active ones for the active runway inclduing the atis. "

-" 39CJ, you mean to say you don't have any plates on board?"

" Jup..."

Zo gezegd zo gedaan en met mijn tekenkunsten en mooie approach plate gemaakt. Gelend met 220ft overcast en progressive taxi naar de FBO

Vanuit BWI naar JYO en dat ging alemaal wel goed.

Eenmaal in JYO aangekomen was het weer over wel prima en gingen we door naar PHL. Net na T/O :

" uhhh Citation 39CJ, Potomac"

Je kunt het wel raden, we mochten kiezen tussen 2,5 holding pattern of ergens anders heen. Dan maar diversion naar PNE (Philly Noth-East)

Eenmaal aangekomen in RDU na deze zeer enerverende dag. Sprintte FH naar de local 7-11 , kocht een pakkie Marloboro Lights en rookte het halve pakkie leeg. Had een hoofd als een bloemkool, maar voelde me daarna een stuk beter.

Uiteneindelijk 2 go-arounds en 3 diversion in 1 dag met een gezagvoerder die de kist al 9 maanden niet had gevlogen (kwam ik ook lekker vroeg achter) en dus geeneens meer current was.

Zoals in debiteuren/crediteuren Pappa kan wel janken!
 
@ FlyHigh,

Hoe vond de klant het ? Als jij al moest janken dan moet het in de cabin een zwembad geweest zijn :haha:

Bizjet flying heeft inderdaad zijn leuke kanten, kijk je logboek nog eens door dan vind je vast nog wel een ander interessant verhaal om te delen.

@ Count Blah,
Briljante research gedaan.
Nu weten de niet ingewijden ook waarom FD uiteindelijk vlieger is geworden.

Cheers
Art
 
@ FlyHigh,

Hoe vond de klant het ? Als jij al moest janken dan moet het in de cabin een zwembad geweest zijn :haha:

Bizjet flying heeft inderdaad zijn leuke kanten, kijk je logboek nog eens door dan vind je vast nog wel een ander interessant verhaal om te delen.

Klanten waren erg tevreden, want tijdens deze ellende zorgde ik ervoor dat de klanten up-to-date waren en dat hun chauffeurs al op de nieuwe deistination waren tijdens de landing.

Captain begreep er niets meer van. :grijns:

Mooie verhalen zijn er mischien nog wel. Niet leuk, maar wel grappig vandaag uit Cancun naar PIE.

Van PIE naar ILM (Wilmington, NC) en we tijdens de cruise:

"Oi, El Capitein. Why are we going to land with almost 4000lbs of fuel"

captain : "Uhh because I'm expecting to get some weather. Better safe than sorry right?"

FH : " Bullshit it's clear and a million. I bet they where giving away double AVTRIP points (zijn punten die je krijgt voor het kopen van jet-fuel en krijg je na 20.000 punten een savings bond van $25)"

captain : "Ok you got me."

Ik zal nog eens gaan spitten Art!
 
Back
Top