FlyHigh
New member
Callsign : Citation 39CJ
Origineel flightplan : RDU - JYO - MTN - JYO - PHL - RDU
Actual flightplan : RDU - IAD - BWI - JYO - PNE - RDU
Nadat FH om half 1 snacht's zijn mandje inkroop werd FH gebeld door dispatch of FH graag om 6 uur kan opkomen draven voor een "pop-up trip" Zo gezegd zo gedaan. Na een uurtje of 5 welverdiende rust kneep ik de zandzakken uit me ogen, sprong onder de pomp, jasje/dasje aan en weer terug naar de Airport (RDU)
FH opent de hangaar deur en El Capitein bewerkt zijn bonnetjes van de vorige dag. Na het zweten en zwoegen is de kist eindelijk klaar voor vertrek. FH heeft de preflight gedaan, koffie gezet, fuel order, kaartjes uitgeprint en het weer bekeken.
El Capitein hoefde alleen maar de Maryland en Pennsylviana boeken voorin de kist te gooien en klaar is kees. Het weer was bijna overal overcast 800ft of lager. Schommelend tussen 100-300ft bij een aantal veldjes.
Poging 1: RDU - JYO tijdens de LOC Appr. schit het weer omlaag en gaan we de go-around in. Dohhh
Dan maar diversion naar IAD (Washington Dulles Int'l) ipv JYO.
Poging 2: IAD - MTN (Martin State) tijdens de ILS op 200ft was de overcast laag nog steeds onder ons. en dan toch maar de go-around in. Tijdens de go-around zegt El Capitein: "Ohhh and Sander, uhhh by the way I couldn't find the Maryland charts!)
Alternate was BWI , maar geen approach plates aan boord. Dan maar met de staart tussen de benen. FH aan ATC:
" Uhhh 39CJ request."
- "39CJ go ahead"
"Yeah uhh, 39CJ in the go-around @ MTN looking to divert to BWI, but Uhh I'm going to need some frequencies."
- " Ok 39CJ fly heading bla bla bla, what frequency do you require?"
" Uhh all the active ones for the active runway inclduing the atis. "
-" 39CJ, you mean to say you don't have any plates on board?"
" Jup..."
Zo gezegd zo gedaan en met mijn tekenkunsten en mooie approach plate gemaakt. Gelend met 220ft overcast en progressive taxi naar de FBO
Vanuit BWI naar JYO en dat ging alemaal wel goed.
Eenmaal in JYO aangekomen was het weer over wel prima en gingen we door naar PHL. Net na T/O :
" uhhh Citation 39CJ, Potomac"
Je kunt het wel raden, we mochten kiezen tussen 2,5 holding pattern of ergens anders heen. Dan maar diversion naar PNE (Philly Noth-East)
Eenmaal aangekomen in RDU na deze zeer enerverende dag. Sprintte FH naar de local 7-11 , kocht een pakkie Marloboro Lights en rookte het halve pakkie leeg. Had een hoofd als een bloemkool, maar voelde me daarna een stuk beter.
Uiteneindelijk 2 go-arounds en 3 diversion in 1 dag met een gezagvoerder die de kist al 9 maanden niet had gevlogen (kwam ik ook lekker vroeg achter) en dus geeneens meer current was.
Zoals in debiteuren/crediteuren Pappa kan wel janken!
Origineel flightplan : RDU - JYO - MTN - JYO - PHL - RDU
Actual flightplan : RDU - IAD - BWI - JYO - PNE - RDU
Nadat FH om half 1 snacht's zijn mandje inkroop werd FH gebeld door dispatch of FH graag om 6 uur kan opkomen draven voor een "pop-up trip" Zo gezegd zo gedaan. Na een uurtje of 5 welverdiende rust kneep ik de zandzakken uit me ogen, sprong onder de pomp, jasje/dasje aan en weer terug naar de Airport (RDU)
FH opent de hangaar deur en El Capitein bewerkt zijn bonnetjes van de vorige dag. Na het zweten en zwoegen is de kist eindelijk klaar voor vertrek. FH heeft de preflight gedaan, koffie gezet, fuel order, kaartjes uitgeprint en het weer bekeken.
El Capitein hoefde alleen maar de Maryland en Pennsylviana boeken voorin de kist te gooien en klaar is kees. Het weer was bijna overal overcast 800ft of lager. Schommelend tussen 100-300ft bij een aantal veldjes.
Poging 1: RDU - JYO tijdens de LOC Appr. schit het weer omlaag en gaan we de go-around in. Dohhh
Dan maar diversion naar IAD (Washington Dulles Int'l) ipv JYO.
Poging 2: IAD - MTN (Martin State) tijdens de ILS op 200ft was de overcast laag nog steeds onder ons. en dan toch maar de go-around in. Tijdens de go-around zegt El Capitein: "Ohhh and Sander, uhhh by the way I couldn't find the Maryland charts!)
Alternate was BWI , maar geen approach plates aan boord. Dan maar met de staart tussen de benen. FH aan ATC:
" Uhhh 39CJ request."
- "39CJ go ahead"
"Yeah uhh, 39CJ in the go-around @ MTN looking to divert to BWI, but Uhh I'm going to need some frequencies."
- " Ok 39CJ fly heading bla bla bla, what frequency do you require?"
" Uhh all the active ones for the active runway inclduing the atis. "
-" 39CJ, you mean to say you don't have any plates on board?"
" Jup..."
Zo gezegd zo gedaan en met mijn tekenkunsten en mooie approach plate gemaakt. Gelend met 220ft overcast en progressive taxi naar de FBO
Vanuit BWI naar JYO en dat ging alemaal wel goed.
Eenmaal in JYO aangekomen was het weer over wel prima en gingen we door naar PHL. Net na T/O :
" uhhh Citation 39CJ, Potomac"
Je kunt het wel raden, we mochten kiezen tussen 2,5 holding pattern of ergens anders heen. Dan maar diversion naar PNE (Philly Noth-East)
Eenmaal aangekomen in RDU na deze zeer enerverende dag. Sprintte FH naar de local 7-11 , kocht een pakkie Marloboro Lights en rookte het halve pakkie leeg. Had een hoofd als een bloemkool, maar voelde me daarna een stuk beter.
Uiteneindelijk 2 go-arounds en 3 diversion in 1 dag met een gezagvoerder die de kist al 9 maanden niet had gevlogen (kwam ik ook lekker vroeg achter) en dus geeneens meer current was.
Zoals in debiteuren/crediteuren Pappa kan wel janken!