Pakket/opleiding vliegenier Luchtmacht

FBY

New member
Hallo allemaal,

Ik ben 15 jaar en zit momenteel in HAVO 4.
Ik heb het pakket Natuur en Gezondheid met wiskunde A, natuurkunde, scheikunde, biologie en BSM.

Nu is het zo dat ik vliegenier wil worden bij de Koninklijke Luchtmacht.
Na wat navragen blijkt dat ik na de HAVO meteen naar de luchtmacht kan of VWO doen, daarna hbo propedeuse en dan naar de luchtmacht.

Volgens de website van de luchtmacht voldoe ik aan de eisen, maar wat raden jullie aan?
Zou ik toch beter Wiskunde B nemen of VWO doen om mijn kans van slagen bij de luchtmacht groter te maken?
 
Wat is BSM precies?
Wiskunde B is sowieso handig, mocht je aangenomen worden.
Het is naar ik weet op dit moment erg moeilijk om aangenomen te worden.
Ze zullen kijken naar je kwaliteiten, als je aan alles voldoet in de selectie willen ze je.
Iemand met VWO kan niet slagen, terwijl een HAVO'er het wel lukt.
 
Ik zou gaan voor wiskunde B i.p.v. A, wiskunde B heb je meer aan.
En als je klaar bent met je Havo kan je beter gaan voor die propedeuse want dat is evenveel waard als een VWO.
Probeer nu gewoon keihard je best te doen op de Havo en dan kijk je over 1.5 weer verder.
 
Beste FBY,

Pak lekker wiskunde B erbij (niet enkel handig voor vlieger bij de KLu) en doe je VWO. Hier heb je veel meer aan mocht je afgewezen worden, een kans die natuurlijk vrij aanwezig is. Je hebt gelukkig nog even de tijd.
 
Oké, ik zal me meer in wiskunde B te proberen verdiepen.
BSM = Bewegen, Sport en Maatschappij, een selectiegroep op school, gym maar dan een niveau hoger.
Ik haal eerst mijn HAVO en kijk dan denk ik naar VWO.

Bedankt voor jullie reacties!
 
Last edited:
Oké, ik zal me meer in wiskunde B te proberen verdiepen.
BSM = Bewegen, Sport en Maatschappij, een selectiegroep op school, gym maar dan een niveau hoger.
Ik haal eerst mijn HAVO en kijk dan denk ik naar VWO.

Bedankt voor jullie reacties!

En? waar ben je uiteindelijk voor gegaan?
 
Back
Top