Paar vraagjes COVA KLS

CostaBella

New member
Hoi!

Eerst even melden dat je aan dit forum en deze site ontzettend veel hebt qua informatie, bedankt hiervoor!

Ik heb op dit moment 2 kleine praktische vraagjes die ik nog niet met de zoekfunctie heb kunnen vinden maar waar ik wel heel erg benieuwd naar ben. hoeveel mensen vallen er nou gemiddeld af bij het gesprek? Zijn dat nog grote aantallen? Als 2e vraag heb ik... krjig je na het gesprek meteen de uitslag? Of krijg je dat per brief en wanneer?

Verder weet ik over de inhoud nu genoeg via deze site :). Misschien als iemand verder nog tips heeft die nog niet vermeld zijn, dan hoor ik het wel!

erg bedankt alvast!
 
Ook je twee kleine praktische vragen staan op het forum CB..

Ik vind je vraag over hoeveel mensen er afvallen wel erg irrelevant, je gaat er heen je doet je ding and that's it! Meer kan je niet doen, en ook al weet je dat er (ik zeg maar wat) 40% afvalt.. wat heb je daar aan?
En wat betreft je tweede vraag, nee je krijgt NIET meteen uitslag.
 
Last edited:
Bedankt voor je antwoord. het is ook irrelevant voor mij als persoon alleen, maar een percentage zegt iets over de mate van soort "strengheid" waarin men selecteerd tijdens die gesprekken. Het is ook puur iets waar ik benieuwd naar ben, meer niet.

Oke, ik hoorde namelijk dat je een brief kreeg maar dat klopt dus niet ?

thanks:).

*edit: aha oke thanks sweetsurrender.
 
Je krijgt NIET meteen de uitslag, die word je per post opgestuurt, die ontvang je meestal aan het eind van de week. Wat die percentages betreft, tijdens de COVA vallen nog redelijk veel mensen af, ik had ergens gehoord dat van alle kandidaten het hele jaar door, er ongeveer 33% af valt bij de COVA (wat ongeveer hetzelfde percentage is als bij de GVSS!). Dit verschilt natuurlijk sterk, maar onderschat dit gesprek zeker niet!

@Sierra Tango, jij bent toch helemaal niet bij de COVA geweest? Ik dacht dat jij bij PO2 was afgevallen.
 
Bij mijn voorlichting werd verteld (circa een jaar geleden) dat er gemiddeld 17% door de selectie van de KLS komt. Dit is gemiddeld over het hele jaar verspreid.

Misschien dat die gegevens nu zijn veranderd ivm de toenemende vraag naar piloten.

Als je er door komt, kan je nu lekker opscheppen :biertje:
 
Immortal, ik acht de kans zeer klein dat ze de selectie eisen naar beneden gaan halen. Dit zou wel heel erg makkelijk zijn en zou hun positie als preffered supplier van KLM wel eens in gevaar kunnen brengen. Zou niet de eerste keer zijn dat de KLS en KLM in discussie moeten over de kwaliteit van de piloten die van de school afkomen.
Nog even voor de duidelijkheid; Na de beide PO's krijg je meteen uitslag. Na je GVSS en COVA moeten de rapporten door derden bekeken worden. Het GVSS rapport word bekeken door de COVA, alvorens een beslissing te nemen of je op gesprek mag komen voor de COVA en het COVA rapport word bekeken door de directeur, die de uiteindelijke beslissing neemt of je wel of niet op de school mag komen. Voor zowel de COVA en GVSS uitslag moet je dus gewoon even een paar dagen wachten en krijg je de brief lekker thuis.
Succes in ieder geval, laat even weten als je meer weet!
 
Immortal, ik acht de kans zeer klein dat ze de selectie eisen naar beneden gaan halen. Dit zou wel heel erg makkelijk zijn en zou hun positie als preffered supplier van KLM wel eens in gevaar kunnen brengen. Zou niet de eerste keer zijn dat de KLS en KLM in discussie moeten over de kwaliteit van de piloten die van de school afkomen.
Nog even voor de duidelijkheid; Na de beide PO's krijg je meteen uitslag. Na je GVSS en COVA moeten de rapporten door derden bekeken worden. Het GVSS rapport word bekeken door de COVA, alvorens een beslissing te nemen of je op gesprek mag komen voor de COVA en het COVA rapport word bekeken door de directeur, die de uiteindelijke beslissing neemt of je wel of niet op de school mag komen. Voor zowel de COVA en GVSS uitslag moet je dus gewoon even een paar dagen wachten en krijg je de brief lekker thuis.
Succes in ieder geval, laat even weten als je meer weet!

hartelijk dank sweetsurrdener, naar deze info was ik op zoek. Er zit dus ook nog iemand tussen de cova en de uiteindelijke beslissing? Best leuk om te weten:).

Ik dacht trouwens dat het gesprek iets was waar niet zoveel mensen meer afvielen, blijkbaar wel dus! Thanks!
 
Immortal, ik acht de kans zeer klein dat ze de selectie eisen naar beneden gaan halen. Dit zou wel heel erg makkelijk zijn en zou hun positie als preffered supplier van KLM wel eens in gevaar kunnen brengen. Zou niet de eerste keer zijn dat de KLS en KLM in discussie moeten over de kwaliteit van de piloten die van de school afkomen.
Nog even voor de duidelijkheid; Na de beide PO's krijg je meteen uitslag. Na je GVSS en COVA moeten de rapporten door derden bekeken worden. Het GVSS rapport word bekeken door de COVA, alvorens een beslissing te nemen of je op gesprek mag komen voor de COVA en het COVA rapport word bekeken door de directeur, die de uiteindelijke beslissing neemt of je wel of niet op de school mag komen. Voor zowel de COVA en GVSS uitslag moet je dus gewoon even een paar dagen wachten en krijg je de brief lekker thuis.
Succes in ieder geval, laat even weten als je meer weet!

Was het niet zo dat de vorige directeur van de KLS ontslagen werd vanwege de slechtere kwaliteit vliegers die de KLS afleverde aan de KLM? (Er kwamen minder KLSers door de KLM selectie)

Ik weet niet zeker of dit aan het aanname beleid ligt of aan de opleiding zelf, maar verder hoop ik dat je wel gelijk hebt en ze niet hun Preffered Supplier status kwijtraken. Ik hoop ook dat de KLS die extra klassen kunnen opleiden in 2008 zonder hun aanname eisen te verlagen.

Immortal
 
Bij mijn voorlichting werd verteld (circa een jaar geleden) dat er gemiddeld 17% door de selectie van de KLS komt. Dit is gemiddeld over het hele jaar verspreid.

Misschien dat die gegevens nu zijn veranderd ivm de toenemende vraag naar piloten.

Als je er door komt, kan je nu lekker opscheppen :biertje:

Dat is van de hele selectie ja, ik had het over alleen de COVA. Over de hele selectie gezien ligt het inderdaad nog rond 17% voor zover ik weet. KLS is nu aan het uitbreiden door een toenemende vraag van onderandere de KLM. Misschien is dit een reden om de selectie een heel klein beetje soepeler te maken. (Of ze gaan meer reclame maken=meer aanmeldingen*0.17=nogsteeds meer leerlingen met zelfde strengheid bij de selectie)
 
@ nielzzo

Ik dacht het hier ergens gelezen te hebben, maar dat heb ik dus verkeerd gelezen. Kan iedereen overkomen toch? Om er een antwoord op te kunnen geven, hoef ik het niet perce meegemaakt te hebben... er staat genoeg hier op Airwork.nl daarover. Ik heb het alleen niet goed gelezen.

Anyways hoe ver ben jij nu eigenlijk? Al ergens aangenomen of is het meer praten alsof?
 
Ik moet nog selectie doen bij EPST, maar ik heb wel de hele selectie bij de KLS meegemaakt (inc. cova), dus daar kan ik goed andere mensen mee helpen.
 
dank voor uw medewerking mensen! Ik ben aangenomen en als de medische keuring goed gaat (ga ik toch wel vanuit :p) kom ik in klas 8-2 terecht!

Bedankt !
 
heej costabella, jij was volgens mij die jongen die na mij cova had (15:00 toch?).

Ik heb vandaag ook goed nieuws gekregen. nu idd nog medisch gekeurd worden en dan op naar 8-2! zin in! :D
 
Back
Top