Overstappen naar andere FTO

N-1

New member
Hai allen, een vraagje namens een kennis...

Zij heeft bij een vliegschool haar PPL opleiding gedaan.
Conform de syllabus alle vereiste oefeningen gedaan(airwork en navigatie/uitwijken etc etc)
Theorie en RT zijn binnen en ook heeft ze inmiddels 60 uur ge-lest(solo en DBO)
In principe is ze dus examenklaar. Maar ze heeft nog wat lessen nodig(puntjes op de i en het is inmiddels een paar maanden geleden dat ze gevlogen heeft.)

Door een plotselinge verhuizing is het voor haar praktisch onmogelijk om de laaste lessen en het examen bij haar oude vliegschool te doen.
Ze wil nu haar PPL afmaken bij een vliegclub om de hoek bij haar nieuwe adres en daar dan examen doen(zelfde type kist)

Ze vraagt nu aan mij of dit kan?
Is dit toegestaan?
Weet iemand hier meer (dan ik) over?
gr,
 
Hier staat allemaal wat ze moet doen (artikel C 1).

1 Het is toegestaan dat een kandidaat naar een andere opleidingsinstelling over gaat indien de opleiding op elkaar aansluit en beide instellingen door de divisie Luchtvaart zijn geregistreerd of gekwalificeerd. De opleidingsinstelling waar de vliegopleiding wordt afgerond zorgt dat in de leerlingenadministratie de overgang duidelijk wordt gedocumenteerd. Eventueel reeds behaalde theorie-examens blijven geldig, mits de gehele opleiding en de vereiste examens binnen de daarvoor geldende termijnen worden afgerond.
Bij de overstap van een geïntegreerde opleiding naar een andere geïntegreerde opleiding is de “registratie start opleiding” van de eerste opleiding maatgevend voor de resterende termijn waarbinnen de opleiding moet worden afgerond.


Vluchtig gelezen lijkt het me geen probleem. De vorige vliegschool dient de administratie te overhandigen aan de nieuwe vliegschool.
 
Ze wil nu haar PPL afmaken bij een vliegclub om de hoek bij haar nieuwe adres en daar dan examen doen(zelfde type kist)

Ze vraagt nu aan mij of dit kan?
Is dit toegestaan?

Heb ik ook gedaan. Volgens IVW moet je de syllabus van de oude vliegschool bij de nieuwe inleveren, maar als de oude vliegschool zo'n ding niet bijhoudt (zoals bij mij) blijkt het gewoon toch te kunnen met een proefles. Je moet even laten zien dat je werkelijk kan wat je zegt dat je kan en daarna gaat de opleiding daar gewoon verder.

P.
 
Beste N-1,

Voor een PPL moet het geen probleem zijn.
Voor een geïntegreerde opleiding (CPL IR ME (MET)) is het moeilijker maar ook niet omogelijk.

Even een briefje naar IVW sturen en aangeven wat er aan de hand is.
Je krijgt dan een bevestiging van IVW.


Succes
 
Back
Top