PH-FLY
New member
Beste allemaal,
Ik ben 30 jaar en heb vorig jaar mijn PPL(A) brevet in de wacht gesleept. Ik vind het vliegen fantastisch en wil er graag mee verder. Ik overweeg dan ook serieus om mijn baan op te zeggen om een vliegopleiding tot verkeersvlieger te gaan volgen.
Nu weet ik dat ik met mijn 30 jaar niet de meest kansrijke persoon ben om aangenomen te worden bij een airliner. Aan de andere kant hoor ik ook wel eens verhalen dat men ook graag mensen heeft met wat levenservaring waardoor sommige "jonkies" niet door de selectie komen.
Daarnaast natuurlijk het aloude fabeltje dat de pensioensgolf er aan zit te komen en dat er dus een groot tekort aan piloten zal ontstaan. Al worden deze geluiden wel steeds sterker.
Bijkomend probleem is ook nog dat ik eigenlijk vast zit aan een baan als vlieger in Nederland. Dat heeft te maken met mijn prive omstandigheden (partner, woning, etc...). Ik besef dat dat het allemaal nog moeilijker maakt.
Om toch een zo groot mogelijke kans op een baan als vlieger in Nederland te hebben zit ik te denken aan de KLS. Men geeft aan dat de adviesleeftijd 27,5 jaar is bij aanvang van de studie, maar ouder hoeft geen probleem te zijn. Er worden immers tot 35 (dacht ik) FO's aangenomen bij de KLM.
Dit is natuurlijk allemaal in theorie. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die bovenstaande ook in de parktijk hebben meegemaakt en hoe het hen vergaan is. Dus mensen die op of na hun dertigste levensjaar pas zijn begonnen met de opleiding en wat hun kansen zijn geweest op de arbeidsmarkt.
Ik heb getwijfeld over Orbit Ground School voor de ATPL theorie en naast de vaste baan vlieguren te maken voor de IR en CPL aantekeningen, maar ik voorzie dat ik daarmee toch wel een dikke 3 jaar bezig ben. En ik word er niet jonger op...
Graag jullie reactie. Alvast bedankt!
Ik ben 30 jaar en heb vorig jaar mijn PPL(A) brevet in de wacht gesleept. Ik vind het vliegen fantastisch en wil er graag mee verder. Ik overweeg dan ook serieus om mijn baan op te zeggen om een vliegopleiding tot verkeersvlieger te gaan volgen.
Nu weet ik dat ik met mijn 30 jaar niet de meest kansrijke persoon ben om aangenomen te worden bij een airliner. Aan de andere kant hoor ik ook wel eens verhalen dat men ook graag mensen heeft met wat levenservaring waardoor sommige "jonkies" niet door de selectie komen.
Daarnaast natuurlijk het aloude fabeltje dat de pensioensgolf er aan zit te komen en dat er dus een groot tekort aan piloten zal ontstaan. Al worden deze geluiden wel steeds sterker.
Bijkomend probleem is ook nog dat ik eigenlijk vast zit aan een baan als vlieger in Nederland. Dat heeft te maken met mijn prive omstandigheden (partner, woning, etc...). Ik besef dat dat het allemaal nog moeilijker maakt.
Om toch een zo groot mogelijke kans op een baan als vlieger in Nederland te hebben zit ik te denken aan de KLS. Men geeft aan dat de adviesleeftijd 27,5 jaar is bij aanvang van de studie, maar ouder hoeft geen probleem te zijn. Er worden immers tot 35 (dacht ik) FO's aangenomen bij de KLM.
Dit is natuurlijk allemaal in theorie. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die bovenstaande ook in de parktijk hebben meegemaakt en hoe het hen vergaan is. Dus mensen die op of na hun dertigste levensjaar pas zijn begonnen met de opleiding en wat hun kansen zijn geweest op de arbeidsmarkt.
Ik heb getwijfeld over Orbit Ground School voor de ATPL theorie en naast de vaste baan vlieguren te maken voor de IR en CPL aantekeningen, maar ik voorzie dat ik daarmee toch wel een dikke 3 jaar bezig ben. En ik word er niet jonger op...
Graag jullie reactie. Alvast bedankt!