Orange

Strut

New member
Dames en Heren,

Ik zag dat Orange aircraft leasing mensen aanneemt.

Is er iemand die weet of ze al eerder gestart zijn?
Weet iemand de TR-fee die betaald moet worden.
Ze schrijven daar namelijks niks over? En had zo gehoord dat Rossair/ Orange dat voorheen wel deden?
Ben niet geinterreseerd maar wel erg benieuwd.
 
Orange gaan vliegen met 5 B1900D
Type rating gaat ca 17,5 K kosten. Studenten van AIS flight academy betalen ca 10 k. Orange geeft na het behalen van de type een vast contract.

Groet Arend van der meer (AIS flight academy)
 
Orange gaan vliegen met 5 B1900D
Type rating gaat ca 17,5 K kosten. Studenten van AIS flight academy betalen ca 10 k. Orange geeft na het behalen van de type een vast contract.

Groet Arend van der meer (AIS flight academy)


Lijkt me geen slechte deal voor studenten van AIS!:biertje:
MCC'tje + rating + Vast contract.
Of gaan de eerste twee niet samen?
 
Lijkt me geen slechte deal voor studenten van AIS!:biertje:
MCC'tje + rating + Vast contract.
Of gaan de eerste twee niet samen?

neuh dâ denk ik nie , voor het MCC-tje moet je waarschijnlijk eerst nog ff een paar eurootjes lossen bij een andere van der Meer (flightware) (zijn schoorsteentje moet ook roken) :rolleyes:
 
Dat is dan 114.00 euro (opleiding + rating).

Nou, dat moet snel afbetaald zijn met een salaris van 2000 bruto...
 
Ik neem aan dat die 2000euro netto is. Anders kan je net aan je rente en je huur betalen.

Is denk slecht te verkopen aan de bank, dat je een baan hebt maar nog niet kan aflossen. Die willen toch uiteindelijk dat je terug gaat betalen.
 
Bij Orange ben je veel van huis dus leven doe je dan voornamelijk van je daggeld; kun je de bank ook nog de rente betalen;). Overigens is als je net uit de opleiding komt je brutosalaris netto i.v.m. verekenen van studiekosten dus de eerste twee jaar kom je echt wel door.

Het is geen misschien geen vetpot bij Orange maar als je niet direct ergens anders kan beginnen zou ik me niet te druk maken over die extra 17k die je in je opleiding stopt bovenop die 95k. Het zijn uren waar je toch wel iets mee kan zodra de markt weer ietsje beter is. Weet dat er 4 vliegers in de Rossairtijd zo bij Netjets konden beginnen en een ander deel is zo bij Ryan binnen gekomen.

Oftwel niet de beste deal maar ook weer niet zo slecht als sommigen willen doen voorkomen.
 
MCC zit natuurlijk al bij onze opleiding in.
Wij proberen de jongens aan een baan te helpen vandaar de korting van 7k op de type.

Groet Arend (AIS Flight Academy)
 
Zat er ook net naar te kijken. Voor een capt. positie dan wel. Helaas moet je een JAA rating hebben, en ben niet van plan om voor een rating te betelen. Maand op-maand af is niet zo gek, ticket naar huis. Ik heb veel vreemde accenten (inclusief Nederlands) gehoord daar in Libie.
 
@ Metrodriver. Als je wel een JAA CPL/ATPL hebt zou het me niet verbazen als Orange je best tegemoet wil komen met je type. Een jaar geleden hadden ze nog moeite de captainspositie's te vullen. Geen idee hoe ze er nu voor staan. Weet alleen wel een aantal jaren geleden het erg moeilijk was JAA vliegers met 1900D ervaring te krijgen.
 
@ Metrodriver. Als je wel een JAA CPL/ATPL hebt zou het me niet verbazen als Orange je best tegemoet wil komen met je type. Een jaar geleden hadden ze nog moeite de captainspositie's te vullen. Geen idee hoe ze er nu voor staan. Weet alleen wel een aantal jaren geleden het erg moeilijk was JAA vliegers met 1900D ervaring te krijgen.

PASOP VOOR DEZE CLUB!!!:stapelge::stapelge:

Orange.. is een doorstart van Rossair. Rossair heeft jarenlang piloten aangenomen die 40 000 E ( rating zelf kost de helft )moesten betalen en zo zelf ongeveer de halve operatie sponsorden. Toen ze overgingen op alleen de beech zijn er tientallen jongens die net de rating betaald hadden zonder rating of met rating maar zonder uren op straat gezet!!! Ze konden fluiten naar hun centen!

Kost je veel geld, schandalig laag salaris, onstabiel bedrijf, onbetrouwbaar management!!!
 
Een terechte opmerking van Purno.

Ik zelf heb destijd bij Rossair ook een type betaald voor de B1900 a 29k euro en collectief ontslag gehad vanwege een faillissement . Ook de status van de doorstart Orange is momenteel twijfelachtig namelijk in staat van faillissement zie kvk.

Echter

Er is volgens de curator beroep aangetekend tegen dit faillissement.
Het blijk zo te zijn dat er een nieuwe investeerder is gevonden en dat er 5 machines komen. Volgens de curator is er 30 september meer duidelijkheid. Ik heb dit verhaal gechecked bij IVW omdat zij toezien op de financieele positie van luchtvaartbedrijven . Op 18 sept vindt er overleg plaats tussen IVW en Orange over de voortzetting van het AOC. Als het financieel op orde is denk ik dat het voor low timers een mooie opstap is, echter voor dat begonnen wordt met de type moet er wel duidelijkheid zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

Groet Arend van der Meer (AIS Flight Academy)
 
Kan waar zijn, klinkt nog steeds niet echt als een verhaal waar je graag je centen in steekt, eerder een nooduitgang om uren te maken. Als een bedrijf in september nog overleg heeft met IVW m.b.t. hun AOC, om dan in oktober geld neer te leggen voor een TR.....Het is nou ook niet echt een kist die heel veel gevlogen wordt in west-europa (naar mijn weten, correct me if i'm wrong).
 
Hoe wordt de financiële situatie beoordeeld door het IVW.

Op maandag staat er voldoende geld op de rekening -> check ok. Dinsdag geld op Zwitserse bankrekening.

Beter om een bond af te spreken of per maand de opleidingskosten terug te betalen.

Misschien zijn de 'investeringen' van de piloten onderdeel van het financiële plan.
 
@ Joe Bar

IVW eist bij afgifte en audit AOC een accountant verklaring.

Laten we hopen dat Orange de waarheid spreekt, dit geeft namelijk plaatsen voor mensen die van school af komen en graag ervaring willen opdoen.
na een jaar vliegen zijn je doorstroom kansen gewoon stukken beter.
Hoe meer werkgelegenheid hoe beter.



Groet Arend van der Meer (AIS Flight Academy)
 
Een accountant kan alleen de cijfers bekijken die op dit moment aanwezig zijn en misschien een ondernemersplan dat gebaseerd is op aannames voor de toekomst.

We weten maar al te goed dat de plannen er vaak mooier uitzien dan de werkelijkheid van morgen in de luchtvaart.

Maar als ze zo zeker zijn van hun verhaal moet het ook geen probleem zijn om de opleidingskosten in te houden op het salaris.

In ieder geval, succes.
 
Als er aangenomen gaat worden vraag ook naar de condities in Libie. Een goed hotel, etens mogelijkheden, en wie dat betaaald, compound of wordt je in een tent bij een oliepomp gezet? Libie is een groot land met een klimaat dat gaat van maritiem (middellandse zee kust, wolken, zandstormen met regen en 15C) tot ongelooflijk heet.
Ik ben er geweest op fuel stops, en een crew heeft er drie dagen doorgebracht waar elke stap zeer argwanend werd nagegaan. Paspoorten werden achtergehouden.

Betaal niet voor een type. Laat Orange dat maar doen als onderdeel van de bedrijfskosten.
 
Orange gaan vliegen met 5 B1900D
Type rating gaat ca 17,5 K kosten. Studenten van AIS flight academy betalen ca 10 k. Orange geeft na het behalen van de type een vast contract.

Groet Arend van der meer (AIS flight academy)

En daar gaan we weer...betalen om te mogen werken :traantjes. Luister eens jongens bij Oranje: Gewoon die gasten aannemen en vastleggen voor drie jaar. Oranje moet gewoon zelf TR laten betalen en via de belasting als bedrijf maar de investering zien terug te krijgen en... +/-bruto 2800eur salaris betalen! Klaar!

Hou nou toch eens op met dat gezeik van betalen voor TR's!

uch, climb350
 
Huh, ligt het aan mij of wordt er hier een spelletje gespeelt en gewoon reklame gemaakt voor Orange? ROT OP met dat geouwehoer. Als je reklame wilt maken, betaal er dan voor. Zet een advertentie in de krant: Piloot gezocht, mag meenemen ....ton. Heb het lef. Als je iemand zijn vraag probeerd te antwoorden en gaat met bedragen gooien (als bedrijf) stuur een PM ofzo. Word hier kotsmisselijk van...

ORANGE IS EEN BOEVENTENT DIE NET ALS VELE BEDRIJVEN PILOTEN EEN POOTJE LICHTEN DOOR ZE TE LATEN BETALEN
 
Back
Top