Opzeggen LOL ABN, wissel naar Albatros (CLH)

Morgen!

Iemand ervaring met het opzeggen van de LOL via ABN wissel naar Albatros (CityLine)?

Vraagje: wil mijn LOL via de ABN opzeggen. Daarvoor moet ik een verklaring hebben dat het bedrag van mijn lening door mijn nieuwe LOL wordt gedekt. Albatros geeft alleen een verklaring over de dekking per maand.

Iemand hiermee ervaring? Thanx a lot!
Cheers,
A day I’ll fly
 
Die is toch met een kapitaal-levensverzekering? Dan staat volgens mij ergens op de polis wat je bij overlijden c.q. bij afloop krijgt uitgekeerd. Bij lol krijg je dan inderdaad alleen een maandelijks bedrag, wat mogelijk een verschil is met andere verzekeringen waar je een eenmalige geldsom krijgt.

Waarom zijn ze dan met die maandelijkse som niet tevreden dan? Of is je huidige lol op naam van ABN afgesloten of zo? Als je een baan hebt, moeten ze niet zo zeuren zou ik zeggen, dan is er ook wel een andere bank waar je krediet krijgt. Het klinkt een beetje alsof ze dubbel aan het cashen zijn.
 
Je kunt een aparte verzekering nemen die eenmalig een bedrag uitbetaalt bij het verlies van je licentie (Einmalige Auszahlung bei Flugdienstuntaugligkeit). De hoogte van dit bedrag kan je zelf vastleggen en kan maximaal 178000 EUR zijn. Vanaf 53000 EUR moet je een medisch onderzoekje bij een Fliegerartzt doen.
Heb zelf net alle info over deze verzekering binnen, maar ik wacht nog even met afsluiten op de ABN, want zij wilden met een alternatief voor de LOL van de Luchtvaartpool komen...
 
Hey a day I ll fly,

Ik zit met hetzelfde. Wil op zich graag overstappen naar Albatros, maar deze maandelijkse bijdrage is het probleem. Heb je intussen al een oplossing gevonden?

Thanks!

Gr.
MT
 
Ik heb mijn LOL bij de NL Luchtvaartpool opgzegd en mijn LH Cargo LOL verhoogd bij Albatros. Tenminste, de aanvraag loopt nog, omdat ik vd zomer met een licht verstopte neus bij de huisarts was geweest en daar de aanvraag op bleef hangen.

Bij verhoging boven een bepaald verzekerd bedrag moet je een medische keuring laten doen. Je krijgt een formulier van Albatros waar alle punten op staan. Ik heb het op de basis in FRA laten doen. Die hebben er ervaring mee en je staat zo weer buiten...
 
Back
Top