Opleidingseis Duitse maatschappijen

Daviator

Member
Ik wil graag in Duitsland solliciteren, maar voor heel veel maatschappijen daar heb je een VWO diploma nodig. Ik beschik echter maar over een HAVO diploma. Nou heb ik gekeken bij de LOI om als nog mijn VWO te behalen maar dat blijkt pas volgend jaar mei weer te kunnen.

Dus mijn vraag is nu of dat er andere manieren zijn om toch aan de juiste papieren te komen, zodat ik zo snel mogelijk aan hun eisen voldoe?
 
Je kunt met havo wel bij bv. LH Cityline solliciteren.. of Condor en AirBerlin. Dat zou ik ook doen en dan terwijl je daar werkt je VWO behalen.
 
Haal je HBO Propadeuse. Wordt dan Fachgebundene Hochschulreife. En dat is dan wel weer genoeg. Ben je met een beetje inzet binnen een jaar klaar mee. Id via een LOI of een NTI. NH studies.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat nog even je VWO halen echt niet prettig is. Hoop onzin leren. Kost veel tijd. Veel boeken lezen voor NL Engels en een extra taal. Voor de rest soort van pret pakket, maar toch.

Zelf heb ik havo gedaan voor een deel, maar ik heb MBO momenteel. Ik ben nu bezig om die omgezet te krijgen naar Fach Hochschulreife . Dat is genoeg om te solliciteren inderdaad bij CLH. Dan wil ik nog mn P op HBO halen. Ongeveer een jaartje dus wat ik al zei.

Dan leer je tenminste nog wat nuttigs, ipv het leren van bijvoorbeeld geschiedenis over de oudheid. Of die duffe boeken die je moet lezen.

Dan is HBO een stuk educatiever
 
Dan leer je tenminste nog wat nuttigs, ipv het leren van bijvoorbeeld geschiedenis over de oudheid. Of die duffe boeken die je moet lezen.

Dan is HBO een stuk educatiever

:rolleyes: Ja dat klopt, want alles wat is gebeurd is inderdaad niet meer nuttig... Vooral in de klassieke oudheid niet, wie wil dat nu nog weten:stapelge:?
 
Back
Top