Opleiding in Nieuw Zeeland

Wing of Cock

New member
Hallo Allemaal,

Ik ben 22 en van plan een opleiding tot piloot in Nieuw Zeeland te doen en ik vroeg me af of jullie denken dat dat een goed idee is. Ik zou dan in 1 jaar mijn CPL/IR halen (ICAO). http://flighttraining.co.nz/Aviation Academy/Home

De voordelen zijn dat het ongeveer 4 keer zo goedkoop is als in Nederland, dat het een ontzettend mooie omgeving is daar, er is geen selectieprocedure voor studenten die niet uit NZ komen (wel moet je een bewijs laten zien dat je goed bent in wis- en natuurkunde in de vorm van een diploma, dat lijkt me met een Bachelordiploma van TU Delft geen probleem) en bovendien kan ik daar studiefinanciering krijgen (omgerekend 260 euro p/m) omdat ik over een NZ paspoort beschik.

Nu de Nadelen: Als ik terug kom naar Nederland zal ik moeite hebben een baan te vinden omdat ik geen netwerk heb opgebouwd en ik zal om moeten scholen.
Is het trouwens voor de omscholing genoeg om je frozen ATPL hier te halen?

Ik hoopte eigenlijk dat jullie dit lijstje met nadelen een beetje zouden kunnen aanvullen, zodat ik niet achteraf erachter kom dat ik de verkeerde beslissing heb gemaakt. Of als jullie tips voor me hebben hoor ik dat ook graag!

Alvast heel erg bedankt!!
 
Wist je dat je naast NZ StuFi ook een voordelige lening kan aanvragen (voor bepaalde vliegopleidingen) met een NZ paspoort?
Verder, als je daar eenmaal zit zal de stap naar europa erg groot zijn, in het Australie/NZ forum heeft 1 van de leden volgens mij uiteengezet hoe de conversie in elkaar zit.
 
Ja dat topic heb ik gelezen. Een hoop gedoe en je moet denk ik rekenen op nog eens 10000 euro aan conversion costs. Weet iemand of er in NZ ook scholen zijn die JAA courses aanbieden?
 
Back
Top