Opleiding in Engeland, ervaringen?

Ilona

New member
Laatste tijd zit ik er sterk over te denken om een opleiding tot verkeersvlieger te gaan volgen en heb nu een aantal positieve dingen over opleiding in Engeland gelezen. Nu vind ik het een leuk land en zou ik graag naar het buitenland willen. Maar weet iemand of het dan mogelijk is om een financiering te krijgen van een Nederlandse bank? Wat zijn de ervaringen van mensen die de opleiding in Engeland volgen? Wat is de goede opleiders en wat zijn de selectiecriteria in Engeland? Hopelijk zijn er mensen die hun ervaringen willen delen...
 
Jaaaaa....

Kheb 12 december info dag EPST :D:radar: :rt:
te vet..
Ok gaat weer helemaal nergens over deze post, sorry hé.
:grijns:

Maar iig over topic Engeland zijn er 5 opties Die je waarschijnlijk niet wilt horen maar hier zijn ze toch:

- Optie 1: Rijke ouders

- Optie 2: Een huis die je ouder eventueel zouden willen verkopen om zo het geld te investeren in jou.

- Optie 3: Je ouders zijn erg lief en willen het ouderlijk huis op het spel zetten voor jou opleiding.

- Optie 4: EPST infodag bezoeken en lijkt het je wat kan je je aanmelden.

- Optie 5: Niet naar engeland gaan gewoon in Nederland blijven.

Misschien niet al te positieve info maar hoop dat je er wat aan hebt.

Veel succes..
Later Fab..
 
Last edited:
Jemig wat negatief joh!

Ik hoor veel goede verhalen over Oxford en Cranfield!

:biertje: :biertje:
 
ik heb een deel van mijn opleiding bij oxford gedaan, in amerika, en een deel bij cabair, in bournemouth.

de manier waarop mensen bij oxford werden behandeld stond mij niet aan, plus het europese gedeelte was een stuk goedkoper bij cabair, vandaar dat ik geswitched heb.

opleiding bij cabair beviel me erg goed, en ik heb hier alle theorie en praktijk in 1 keer gehaald dus de kwaliteit is er wel.

'klein' minpuntje tov oxford: als je klaar bent wordt er vrij weinig meer naar je gekeken, terwijl mensen via oxford altijd wel aan een baan kunnen komen. ik zit dus nog steeds zonder baan, terwijl er jongens die ik ken zijn die een half jaar, of langer, na mij klaar waren bij oxford, die al wel een baan hebben, omdat er na de opleiding ook naar hen gekeken werd.

wat betreft financiering heb ik geen enkel probleem gehad, ik kreeg een lening (met onderpand uiteraard) maar daar werd verder niet moeilijk over gedaan.

nadeeltje aan engeland: alles is wel ontiegelijk duur, verkijk je niet op de kosten die je in het dagelijkse leven maakt!!! bijvoorbeeld een kamer huren (wij hadden met zijn vieren een huis) kost je al gauw 300 pond per maand...

mocht je meer info willen kun je altijd een pm sturen ;)
 
Back
Top