Opleiding en vlieguren

Yankee008

New member
Gezien mijn leeftijd (29) ben ik benieuw of iemand een goed advies kan geven. Op dit moment ben ik me aan het oriënteren voor een vliegopleiding. Ik heb de keuze tussen een goed aangeschreven nederlandse opleiding of een opleiding in The States met een ervarings programma. Zouden deze uren (600-700 uur op een Dornier 228) mij een betere kans geven om straks snel een baan te vinden?
Of is het waar dat zogenaamde 'mooi' weer vliegers in Europa-Nederland minder kans maken? Ik heb ook acht jaar ervaring als bedrijfsleider bij een onderneming, helpt dit bij het vinden van een goede werkgever?
 
Bij een maatschappij die de 228 vliegt zijn die uren misschien belangerijk, maar bij de andere maatschappijen geldt voor ab-initio's gewoon de eis van 195 uur heavy twin, MTOW>5700, en daarna alleen maar jet uren. Van de vliegschool EPST weet ik dat 29 jarigen aannemen, en die staat goed aangeschreven. Dit zou volgens mij een goede keuze zijn.
 
Goed aangeschreven..... EFTO toevallig gezien het ervaringsprogramma ?
Indien ja, zou ik nog even EFTO in de search knallen.....

Link naar EFTO topic

Er is iemand op het forum die meer weet van EFTO, ene Mehran volgens mij. Misschien kun je hem ook eens vragen stellen over de school !
 
Last edited:
De leeftijdsgrens bij de DFA ligt ook rond de 30, en al het vliegwerk gebeurt vanaf Eelde (dus mooi weer vliegers worden we hier zeker niet! :)
 
@ Immortal

Beetje irritant dat mensen gelijk verwijzen naar de zoekfunctie! Wat mag men dan wel posten en vragen? Alleen nog onderwerpen waar jullie het graag over hebben, wat voor jullie nieuw is en nog niet is besproken? Men mag toch gewoon een vraag stellen die hem of haar betreft (het is voor hun gewoon een nieuwe situatie, bovendien beweegt de branche constant en kan een aanbevolen school in eerdere situaties ineens niet meer zo aangeschreven staan of niet exact van toepassing zijn)