Open dag Hanze School, AP&M (airline pilot and managment)

Erky.

New member
Zoals de titel het al zegt, op vrijdag 15 juni is het weer zo ver. Hanze school heeft weer een open dag over alle opleidingen van de hanze school in groningen.

Dus ook de opleiding Airline pilot and Managment. Het duurt van 16.00 uur tot 19.00 uur (bron: www.hanze.nl)

Ik ga hier zeker heen. Omdat ik nog MBO doe, is het van belang dat ik een havo/hbo opleiding op zak moet hebben. Daarom is AP&M (lees: Airline pilot and managment) heel interessant voor mbo'ers ( of jongen havo leerlingen). Meer informatie vind je ook in het hele forum. Hierin zijn allerlei vragen gesteld over AP&M en t MBO

Wie o wie gaan er allemaal nog meer naar de open dag? Waarom zou je naar het Hanze school willen?
 
Jammer dat je eerst 1.5 jaar 'management' moet studeren alvorens je echt met het vliegen mag beginnen !
Desalniettemin lijkt het me een mooie opleiding, Inholland bied iets soortgelijks aan.
Misschien is dat ook iets voor je !
 
Jammer dat je eerst 1.5 jaar 'management' moet studeren alvorens je echt met het vliegen mag beginnen !
Desalniettemin lijkt het me een mooie opleiding, Inholland bied iets soortgelijks aan.
Misschien is dat ook iets voor je !

Inderdaad, maar mijn eerste voorkeur gaat toch naar Hanze. Daarnaast zijn er inderdaad ook alternatieven, zoals de Inholland, of Tu-delft en tot slot Hoge school van Amsterdam.

'' er zijn genoeg wegen die naar rome leiden '' ;-) dus komt wel goed(hoop ik)
 
Inderdaad, maar mijn eerste voorkeur gaat toch naar Hanze. Daarnaast zijn er inderdaad ook alternatieven, zoals de Inholland, of Tu-delft en tot slot Hoge school van Amsterdam.

'' er zijn genoeg wegen die naar rome leiden '' ;-) dus komt wel goed(hoop ik)

Erky heb je inderdaad gelijk zat wegen die naar rome leiden!

Ik ga ook zeker een kijkje nemen bij deze opleiding. Het geen wat ik er over heb gelezen zag er allemaal veelbelovend uit. Dat neemt niet weg dat ik geen andere optie open hou. Ga ook nog kijken voor andere opleidingen.
 
Ja moet je vooral doen bij andere opleidingen gaan kijken! Aangezien ze bij allerlei scholen dat ook aanraden!

En het is best leuk wat ze vertellen en nogmaals; Ideaal voor een 'MBO'er"
 
Ik ga er ook heen! Ga er puur heen voor meer info over deze opleiding...En natuurlijk omdat deze opleiding me al wel wat lijkt maar wil nog even wat meer info;)
 
Idd, er is wel veel te lezen op de hanze website, maar toch is het lekkerder om even naar de school te gaan en een beetje van alles proeven misschien?

@ Pjotr: TU kan idd niet na MBO, maar wel na het HBO of VWO
 
Ik ga er heen, ik sta er als 'begeleider' of 'informatiepunt' voor deze opleiding...

Is dit omdat je trouwens student bent? Of je weet veel van de opleiding?
Weet jij toevallig hoe de dag eruit zal zien? (agenda?)
 
Ik ben student van AP&M...

Helaas sta ik er niet als begeleider, omdat ze er al genoeg hebben (schijnbaar :p)
Wel jammer, had ik weer 80 euro kunnen verdienen voor een paar uurtjes werk :cool: en had het ook gewoon leuk gevonden.

Er staan gewoon begeleiders (dus mijn collegastudenten) waar je vragen aan kunt stellen en volgens mij zijn er ook presentaties. Je hebt kans dat er ook vertegenwoordigers van de KLS aanwezig zullen zijn (studenten en/of mevr. van de werving of whatever). Voor de rest kan je een beetje de school bekijken ed. Bekijk vooral even het relaxte balkon waar je heerlijk in de zon kan zitten als je even niks te doen hebt (tijdens je studie) :cool:

Mocht je nog vragen hebben, dan kan je ze altijd nog aan me stellen.
 
Ah wel jammer,
daar gaat je 80,- euro ( wist niet dat je er geld ervoor krijgt)
Ik heb er wel zin in, en ik zie wel wat ik allemaal tegenkom.!
 
8 euro per uur en dan nog reiskosten vergoeding...

Maargoed, daar ging het me niet voornamelijk om, waarschijnlijk sta ik er een keer ergens in november.

Mocht er trouwens een jongen staan, Iraans uiterlijk met kort haar en een niet al te beste Nederlandse uitspraak, vermijdt hem dan. Wat ik van de vorige open dagen heb gehoord (van meerdere mensen) is dat hij alles loopt af te kraken. Vooral de KLS is slecht etc. volgens hem (terwijl hij zelf luchtmacht en anders KLS wil gaan doen, maargoed). Hij weet er dus ook helemaal niks vanaf, omdat hij nog geen selectie of wat dan ook heeft gedaan. Hij volgt ook geen AP&M.

Hierdoor zijn er jongeren zoals jijzelf naar huis gegaan met het idee om het toch maar niet te doen. Ik ken deze jongen ook persoonlijk omdat ik bij hem in een soort 'projectgroep' heb gezeten. Hij is daar echt het type voor om dat te doen. Tot nu toe stond hij ook elke keer te begeleiden daar...

Het beste kan je het vragen aan een tengere jongen met krullen, of het enige meisje van AP&M. (zullen vast nog wel 1 of 2 AP&M'ers staan, maar deze ken ik verder niet zo heel goed)
 
Hmm-mm, jammer dat er dan weer zo'n iemand loopt die er niet eens verstand van heeft. Ik zelf zou me zowiezo niet beinvloeden door zoiets. Aangezien ik toch zelf keuzes moet maken, misschien met behulp/advies van anderen.

Maar goed, mocht ik die gast tegen komen zal ik hm s pakken op zijn woorden ;-)
(geintje):p
 
Jammer dat je eerst 1.5 jaar 'management' moet studeren alvorens je echt met het vliegen mag beginnen !
Desalniettemin lijkt het me een mooie opleiding, Inholland bied iets soortgelijks aan.
Misschien is dat ook iets voor je !

Het is zelfs 1,5 jaar opleiding bij Hanze, en dan nog 10 maanden ATPL theorie op de KLM Flight Academy.
Dus nog langer wachten voor je echt kunt vliegen....
 
tja, wat kan ik daar over zeggen, Ik vind dat echt niet erg hoor. Als ik weet dat ik bij de kls kan beginnen, wil ik best 1,5 jaar hbo(probedeuse-jaar) doen!
 
1,75 jaar ;) ofwel 1 jaar en 3 trimesters...je begint in de mei-klas. Voor ons is er ook gegarandeerd plaats in de mei-klas als je alles haalt op de Hanze.
 
tja, wat kan ik daar over zeggen, Ik vind dat echt niet erg hoor. Als ik weet dat ik bij de kls kan beginnen, wil ik best 1,5 jaar hbo(probedeuse-jaar) doen!

Heb je alleen je propedeuse na die 1,5 jaar? Ik dacht toch echt een volwaardig HBO diploma.
 
Last edited:
Nee, propedeuse behaal je in het 1e jaar, daarna nog 1 trimester een stage (2e jaar) en 2e & 3e trimester nog een aantal vakken. Hierop ga je naar de KLS voor 2 jaar (ongeveer) en na dit afgerond te hebben dien je nog een afstudeeropdracht binnen 15 weken af te ronden om je bachelor of engineering te krijgen.
 
Back
Top