Oordoppen

Mr Jones

Member
Allen,

Zijn er hier vliegers die toevallig gebruik maken van oordoppen tijdens het vliegen / dalen? Zo ja, welke?
Ik voel regelmatig grote druk op mijn oren tijdens het dalen wat gepaard gaat met een beetje gehoorverlies. Pijn is er eigenlijk zelden. Trommelvlies is in perfecte staat en diverse vliegmedische artsen zien niets wat abnormaal is. Ook KNO artsen zeggen dat alles in goede staat is. Wel ben ik allergisch voor diverse zaken ( stof, katten, honden, hooikoorts ) waarvoor ik medicatie heb wat gelukkig helpt.

Het is een beetje een frustrerende situatie omdat het echt hinderlijk is terwijl ik wel gewoon goedgekeurd word.

Alvast dank!

Jones
 
Hoi

Ik gebruik oordoppen van het merk 3M. Heb er al verschillende gebruikt maar deze vind ik de beste. Zelf heb ik nooit last van drukverschillen. Met wat te slikken gaat dat bij mij weg. Mss kan je in jouw geval op maat gemaakte oordoppen kopen.
 
Mss kan je in jouw geval op maat gemaakte oordoppen kopen.

Lijkt me inderdaad slim. Voor deze toepassing is een goede pasvorm belangrijk en die heb je eigenlijk alleen bij aangemeten oordoppen (otoplastieken). Er wordt dan eerst met een soort was een model gemaakt van je gehoorgang.
 
Ik gebruik op maat gemaakte oordoppen en ben er zeer tevreden van. Laten maken bij Laperre. Hier zit ook een soort filter in waarvan je zelf de sterkte kan kiezen en die je later eventueel nog kan laten vervangen. De bedoeling is dat de slechte tonen weggefilterd worden, maar je wel nog normale conversatie kan voeren/ATC kan horen...
 
Back
Top